Az Örs vezér téri végállomáson gyulladt ki a 67-es motortere. Nem sérült meg senki.
Tűz ütött ki egy BKV-buszon az Örs vezér terén, személyi sérülés nem történt, de a járművet garázsba kellett vontatni .
A X. kerületi végállomás területén kedden délután, négy óra körül csaptak fel a lángok egy 67-es járatszámú autóbusz motorterében. A tűzoltók hamar úrrá lettek a lángokon.
Az IK 412-es típusú, alacsonypadlós járművet azonban garázsba kellett vontatni.
(HavariaPress/Hírszerző)
Lángolt egy BKV-busz
Budaörsre élmény BKV-val menni?
Utasunk szerint Budaörs közlekedése jó is és rossz is. Néhány busz ritkán, van amelyik sűrűn jár, ám a menetrendet mégsem mindig tartják a buszvezetők, mert nincsenek arról tájékoztatva, mikor kell indulniuk. Olvasónk arról ír, hogy a járatok ésszerű átalakításával még takarékosabb, és jobb lenne a közlekedés:
Tisztelt BKV figyelő!
Budaörsi vagyok, minden nap utazok a fővárosba. Reggel és délután a 188E buszt veszem igénybe, egyébiránt hétköznap a 240E, hétvégén a 240 jelzésű buszokkal utazom. Utóbbival semmi problémám, kifejezetten pozitív a véleményem róla, mindig pontosan indulnak, a menetidőt tartják és a 6-7 perces menetrendi követési idő mindig be van tartva, minden környéki településnek hasonló hétvégi kiszolgálást kívánok. Ellenben az első kettővel problémáim vannak.
A 188E Budaörs külső részének (ahol én is lakom) átszállás nélküli kapcsolata. Fél óránként jár. Itt a vonalvezetéssel és követéssel szintén nincs gond, de néha belegondolok, hogy mennyivel jobban tudnék ennek örülni, ha meg is állna a busz ott, ahol fel akarok szállni. (Kétségtelen, hogy szerintem a megálló nehéz megközelítése miatt én vagyok az egyetlen egész nap, aki felszáll, nyilván a vezető sem hisz a szemének.) Többször előfordult már, hogy nem tudtam felszállni, vagy leszállni, mert a busz a jelzés ellenére sem állt meg. Ez csak az egyik probléma a vonallal. A busz a 40E-vel közösen ad "expressz" kiszolgálást városunknak, ami működik is, elkerülik az összes dugót, de a 2 vonalra 4 buszt állítanak be minden nap, és úgy van kidolgozva a menetrend, hogy minden budapesti indulásnál táblát kell váltani.
Taxis terror a Keletinél?
Ha új blogot indítanék az biztos, hogy a taxisok és a taxistársaságok lennének a fő téma. Elkészült. A BKV után talán ez lenne az a téma, amiről lehetne sokat beszélni. Biztos jönnének a levelek is, ezrével. Olvasónk is egy taxisra panaszkodik, aki a Keleti pályaudvarnál egy busznyi embert szívatott meg azzal, hogy a busz előtt leparkolt, és beszélgetésbe kezdett kollégájával. A buszvezető rádudált, akit megfenyegetett, majd egy másik taxissal került összetűzésbe:
Kedves BKV-figyelő!
A következő nem mindennapi(?) történetet szeretném elmesélni nektek. 2009 március 1-én, este fél 10 tájban az Újpalotáról 21:10-kor induló 173-ason ültem, mikor is a Keletihez érve, a 4-es metró építkezése felé eső bejárata előtt a busz hirtelen nagyot fékezett. Viszonylag elől ültem, így láttam, hogy egy szürke, kombi Audi A6-os TAXI (rendszáma: EBG-023) áll közvetlen a busz előtt. Eltelt úgy 10 másodperc, és a sofőr megelégelve, hogy a TAXI nem mozdul, villantott és dudált egyet. Erre a taxis bekapcsolta az elakadásjelzőjét, majd kiszállt. Nem volt valami szívderítő látvány: tetőtől-talpig terepszínű ruha, ápolatlan fekete haj, valamint egy a zubonyból kilógó fehér kiskutya(!). A taxis nem zavartatva magát odagyalogolt egy közelben az autóját támasztó kollégához, majd lepacsizva kellemesen társalogni kezdett vele. A buszvezető nem hitt a szemének. Még egyszer villantott és dudált, hátha "észhez" kap a bunkó állatja, majd óvatosan egy kicsit közelebb ment az Audi hátuljához.
Negyedmilliárdba került a takarékos BKV
Rossz számítások alapján állapították meg a BKV új paraméterkönyvének gazdasági hatásait, így a tervezett egymilliárdos spórolás helyett több mint negyedmilliárdos többletköltséget okozott a módosítás. A tervezés során nagyvonalúan bántak a naptárral, a lezárások okozta pótlásokkal, de úgy tűnik, hogy még a járművek fogyasztása is meglepte a BKV-t.
Az eredetileg tervezett 946 millió forintos megtakarítás helyett 254 milliós többletköltséget okozott a BKV új paraméterkönyve 2008-ban - derült ki a cég csütörtöki felügyelőbizottsági ülésén.
A gazdaságossági számítások során például egy olyan korábbi évet vettek alapul, amikor az ünnepnapok többsége hétköznapra esett, így jóval kevesebb munkanap volt, mint 2008-ban. (Mint ismert, munkanapokon a BKV jóval nagyobb teljesítménnyel dolgozik, mint a munkaszüneti napokon, s ennek jelentős költségei vannak.)
Azt sem tudta, merre menjen
Néhány éve hír volt, hogy egy metrópótló busz eltévedt a városban. Minden felé ment, csak a kiadott útvonalon nem. Lehülyézték a buszvezetőt, és volt aki panaszt is tett, mert emiatt elkésett valahonnan. Az utasok közül kevesen tudják, hogy a járműhiány miatt sokszor tesznek át kisebb vonalról buszokat (vezetővel együtt) egy másikra, ami számára teljesen ismeretlen. Ilyennel találkozott olvasónk is:
Kedves BKVfigyelő!
Nemrég rászoktam a 150-es járatra a munkábajutáshoz. Persze nem egyszer van, hogy a 173E az 10, 30, 50-re pont nem ér be a Kosztolányira, de hát ha már 6-8 percenként jár, akkor nem szólok egy szót se.
A 150-esen rendszeresen utaznak turisták, a Szoborparkhoz, szóval napi rendszerességgel látok kellőképpen összezavart külföldieket, főleg miután a Vincellér útnál fordul egyet a busz és elindul visszafelé. Azért rendszerint figyelek és elmondom nekik, hogy mikor is kéne leszállni.
Utolsó kommentek