A Dr. Kocsis István vezette BKV egy átláthatóbb, elszámoltatható vállalat megteremtésén dolgozik. A cég 2008. szeptember 1-jével kinevezett vezérigazgatója nem a levegőbe beszélt: a szigorúbb belső ellenőrzésnek és a tisztességes BKV-alkalmazottaknak köszönhetően máris több eredménye van ennek a munkának.
Néhány napja a cég azonnal felmondott az utasokat megkárosító négy jegyellenőrnek, most pedig fennakadt a vállalat belső ellenőrzési rendszerén egy irodai dolgozó, aki fiktív nevekre jogtalanul vett fel különböző összegeket. A társaság őt is rendkívüli felmondással, azonnali hatállyal távolította el. Ügyében a BKV rendőrségi feljelentést is tett.
A Budapesti Közlekedési Zrt. tanult a korábbi hibákból, ezért átláthatóbb működésre törekszik, az utasok és az adófizetők pénzével pontosan elszámol. Dr. Kocsis István, a cég vezérigazgatója ezzel kapcsolatban kijelentette: zéró toleranciát hirdet a vállalat pénzét elherdálókkal szemben, de következetesen kiáll a tisztességes alkalmazottak mellett.
2009. március 2.
BKV Zrt.
Zéró toleranciát hirdetett a BKV
Látogatás a Credo autóbuszgyárban
Néhány hete meghívást kaptam a Kravtex Kft. győri gyárába, ahol a Credo márkájú magyar buszokat szerelik össze. Az üzemlátogatáson elvileg csak Index fórumosok vehettek részt, de szerencsére nekem és egy ismerősömnek is találtak még helyet, így én is láthattam, hogyan is készülnek az új magyar autóbuszok. A gyárlátogatásra február 27-én került sor. Az üzembejárást a győri gyáregységben kezdtük. Itt három csoportra osztottak bennünket, és a cég vezetői vezettek minket végig előbb az összeszerelő, majd a szerviz csarnokban.
A győri egységben a mosonmagyaróvári Kühne-ből szállított vázra szerelik össze az autóbuszt. Itt szerelik be például az ablakokat, az üléseket, a motort és minden mást, ami a messziről jött vázról hiányzik. A gyár végében a nemrég érkezett vázak voltak. Innen haladtunk a gyár eleje, és az szervizegység felé. Láthattuk a motor szerelését, ülések és a padló elhelyezését, valamint az ablakok behelyezését is. Utóbbi azért volt érdekes, mert az ablakot nem mindenki teheti be a buszba. Nagy hozzáértés kell hozzá, hisz a Credo buszok ablakainál kívül nincs takarólemez, a ragasztásnak tökéletesnek kell lenni.
A szervezők rendesek voltak, hagytak időt mindenkinek még a továbbindulás előtt, hogy bóklásszon egy kicsit, végignézze a gyárat, nem kellett a csoporttal tartani. Bóklászás közben elszaladt az idő, indulni kellett, várt a busz, indultunk tovább. (folytatás a cégtörténet alatt).
Visszahozta a buszvezető az elkóborolt nagymamát
Olvasónk nagymamája vasárnap délután elment otthonról. Újságot ment venni, de órák múlva sem tért haza. Utasunk már a rendőrségen is bejelentette mamája eltűnését, a szomszádok a környéken keresték az elveszett hölgyet. Végül egy BKV-s találta meg, aki felhívta a családot, és segített hazajutni a mamának:
Tisztelt BKV figyelő!
Egy nagyon pozitív dolgot szeretnék elmesélni. És ez úton is köszönetet mondani az emberségéért annak a 96A buszsofőrnek aki 22-én 17:05-kor visszahozta a mamámat.
február 22-én szombaton fél egykor történt, hogy az édesanyám lement újságért és eltűnt, már a rendőrségre is bejelentettem. Óránként hívtam a mentőket. A szomszédok mind járták a környéket és keresték. 16:50-kor szólt a telefonom, és egy buszsofőr telefonált, hogy a Megyeri útnál felszállt egy nénike haza akar menni, most a cérnagyári végállomáson van és ezt a számot adta oda neki, hogy hívja fel. Kérdezte ott tudok e lenni az újpesti uszoda megállójában 17:05-kor. Még szép mondtam és nagyon örültem a kedvességének. Tehát vannak azért kedves rendes dolgozók is a BKV-nál.
És mielőtt bárki megróna elmondom, hogy ez volt az első elkóborlása a mamámnak azóta nem mehet felügyelet nélkül az utcára.
Antonia
Érvényes jeggyel rendelkezőt büntetett az ellenőr?
A 220-as buszon hétfőn megbüntettek egy utast, amiért 270 forintos vonaljeggyel utazott. Az ellenőr szerint a jegy nem volt érvényes, azonban a BKV ügyfélszolgálatán elmondták, hogy a jegyet korlátlan ideig elfogadják, és erre fel is hívták az ellenőrök figyelmét.
Hétfő reggel a 220-as buszon az ellenőrök megbüntették az egyik utast azért, mert 270 forintos vonaljegye volt. Az utas tájékoztatása szerint azt mondta neki az ellenőr hölgy: „Nem képzeli, hogy február végén még elfogadjuk?” Ráadásul el is akarta venni a jegyet, nehogy tudja bizonyítani az ártatlanságát. Az illető egy nappal később befizette a 6 ezer forintos büntetést. A BKV ügyfélszolgálata szerint korlátlan ideig elfogadják a 270 forintos jegyet, és erre felhívták az ellenőrök figyelmét is. Azt ajánlották, hogy az illető tegyen panaszt, de persze fizesse be a büntetést, mert sokáig tarthat a kivizsgálás.
Az MNO érdeklődésére a BKV ügyfélszolgálatán elmondták, hogy valóban korlátlan ideig érvényes az ezüstcsíkkal ellátott 270 forintos jegy. A cég szerint konkrétan tudni kéne, hogy az ellenőr miért büntetett, elképzelhető, hogy sérült volt a jegy, vagy már korábban érvényesítették. (Olvasónk szerint egyik sem!)
(MNO)
Káosz a BKV-s formaruhák körül
Kicsi, bolyhosodik, kényelmetlen és kivasalhatatlan. Így jellemzik azok a BKV-s ismerőseim azokat az új egyenruhákat amiket a cég néhány napja kezdett el szétosztani a dolgozók között. A késve megérkezett ruhát nem minden BKV-s tudja átvenni, mert nincs a méretében, kevés van készleten, és van ami még meg sem érkezett. Mint arról már korábban beszámoltunk, teljesen feleslegesen vettek a BKV dolgozókról tavaly méretet, az új formaruhákat szabvány szerint gyártották. Makány Mártán kívül nem sokaknak tetszik tehát az új uniformis. Valószínűleg nem is ez volt a cél, hanem az, hogy valaki megint jól járjon:
Szia BKV figyelő
Van szerencsém megismertetni vele, milyen a szervezett káosz és ütemezett toprongy a BKV-nál. Nagy hírverést kapott, hogy új egyenruhát kapnak a sofőrök és ellenőrök. Szuper tervezőtől, szuper anyagból, stb…
Még a múlt év végén, komoly szervezkedés után a sofőrök befáradtak méretvételre, ahol keresztbe hosszába,átlósan lemérték őket, s név szerint regisztrálták. Apósom, Gipsz Jakab, 180 cm magas, kb. 100-105 kilós ember, nem a pocakos, inkább a testes típus. Ma volt szerencsém bekísérni a Cinkota garázsba, mert kiírták, hogy ezen a két napon lehet felvenni az új munkaruhát. Már a ruhajegy amin nyilvántartják, gyanús volt. Ugyanis magasságként 178 cm állt rajta, valamint M mint méret. Gondolom a 90 kilósok az S méretűek.
Tehát belépünk a raktárba és várjuk, hogy leakasztják a fogast amin szerepel az öreg neve, s ott lógnak rajta a ruhák. Ehhez képest megkérdezték, hogy 59-es méretű naci megfelel e, mert már csak olyan van. Ez kb. a hónaljig ért, tehát köszönte nem kérte. Zakó. Ja! Hát a zakó az még nincs kész. Kérdés. Ingből hányas lesz? Mondja az öreg, oda van írva. Persze az a papír már sehol nincs amire anno a levett méretet rávezették. Így kikeresték a megfelelő méretet. 45-ös. Mellény és pulóver. Anyaga acryl. Jó meleg lesz télen. Ennél rosszabb anyagot elképzelni sem tudok. Tudjátok ebből lesz az a térdig érő, kikönyökölt, dupla hosszúságú ujjat növesztett pulóver, amiben a hobók járnak. Meg a bölcsészek:-)
Utolsó kommentek