Tegnap összefutottam egy BKV-s ismerősömmel, aki megmutatta nekem az új egyenruhájukat. A beszélgetést az „Írjál már erről a szarról valamit a blogodon” mondattal indította, amiből egyből azt a következtetést vontam le, nem tetszik neki az új formaruha. De nem csak neki nem tetszik, akik átvették már a Makány Márta által tervezett ruhákat, azok eddig jót nem mondtak rá.
Megértem a BKV-sokat, hisz az új kék alapon fehér csíkozású ing inkább hasonlít egy pizsamára, mint egy fejlődő tömegközlekedési társaság egyenruhájára. Erre az ingre kaptak egy kék/zöld kötött mellényt, ami a használattól és a mosástól már el is kezdett bolyhosodni. Arra is panaszkodtak a dolgozók, hogy az egyenruha bejelentésekor hiába vettek róluk méretet, szabvány ruhákat kaptak néhány méretben, ami valakire nagy, valakire kicsi. A BKV-sok szerint egy pozitív van a ruhákban, az anyaga, ami valamennyivel jobb az előzőnél. Panaszkodtak még a szállításra, mert jelenleg csak a nyári kollekciót vehették át, hideg téli időre való ruhát nem kaptak. „A BKV azért bontott szerződést az előző gyártóval, mert nem szállított időben. Ha ezek se hozzák időben a ruhát, akkor mi értelme volt ennek az egésznek?” –kérdezte.
Makány Márta, a ruhák tervezője információink szerint a BKV pénzén utazta be Európát, hogy megnézhesse, más nagyvárosok tömegközlekedési cégeinek dolgozói milyen ruhában járnak. Sajnáljuk, hogy ennyi pénzből sem sikerült egy normális, dolgozóknak is tetsző ruhát összehozni.
BKV-sok szerint pizsamára hasonlít az új formaruha
Tesztelték, befér-e az alagútba az új metró
Befejeződött az a teszt, amelyen azt vizsgálták, hogy fennakadás nélkül elfér-e az új Alstom metrószerelvény a 2-es metró alagútjában. A próba pozitív eredménnyel végződött, a régi orosz kocsikra felragasztott hungarocell-sablonok nem karcolódtak meg az alagútban.
A napokban befejeződött az a vizsgálat, amely során azt ellenőrizték, hogy a szélesebb és magasabb Alstom szerelvények minden gond nélkül elférnek-e a 2-es metró alagútjában. A régi orosz kocsik szélére-tetejére felragasztottak hungarocell sablonokat, és az így kibővített szerelvényt végigküldték az alagúton.
Mi a teendő, ha zaklat a BKV ügyvédje?
Sorra jelennek meg a blogokon, fórumokon olyan bejegyzések, mely szerzői a BKV ügyvédjére panaszkodnak. A BKV által megbízott dr. Kováts Sebestyén László emberek százainak (ezreinek) küld olyan levelet, felszólítást melyhez a címzettnek nincs köze, vagy ha érintett is a témában, büntetése már évekkel ezelőtt elévült. BKV-figyelőn is olvashattatok már olyan bejegyzéseket, hogy valakinek annak ellenére küldtek felszólítást (fenyegették meg), hogy bizonyítani tudta, nem bliccelt, bérlete volt, az adott időben nem is tartózkodott az országban. Olyan 13 éves gyerek is kapott már fenyegetést a BKV-tól, aki a cég szerint személyi igazolvánnyal igazolta magát, ami 13 évesen elképzelhetetlen. Kováts nem csak a BKV-nak, az Állami Autópálya Kezelő Zrt-nek is dolgozik (dolgozott), ahol szintén pótdíjjakat vasalt be a matrica nélkül autópályán közlekedő autósoktól. Fél éves munkájáért (2007.08. 10. - 2008. 01. 31). az ÁAK weblapján lévő információk szerint 60 000 000 (azaz hatvanmillió) forint sikerdíjat kapott.
Ha a BKV-tól, vagy a Kovátstól levelet kapunk, ami nem ajánlott küldemény, bontsuk ki a levelet, olvassuk el, majd ha elévült, vagy nincs közünk hozzá, dobjuk ki a kukába. Ha bírósággal fenyeget, nem kell megijedni, elévülési időn túl nem tud mit tenni (kiröhögik). Semmit nem kell bizonyítanunk, annak ellenére sem, hogy az ügyvéd minden esetben azt akarja, hogy az utas bizonyítsa, nincs köze az ügyhöz, nem bliccelt, volt bérlete. stb A BKV állít valamit, neki kell bizonyítani annak valóságát. Fontos, hogy a levélre semmi esetben sem reagáljunk, mert az elévülési idő megszakad. Ha van időnk ezzel foglalkozni, van jó ügyvédünk, akkor kell válaszolni, és személyes adatokkal való visszaélés miatt saját ürülékébe nyomni ennek a szemétnek a fejét.
Ezer buszt lízingelne a BKV
Kocsis István, a BKV vezérigazgatója ezer új buszt lízingelne, egyetlen gyártótól, öt éves csereintervallumra. A főváros vezetése összehasonlítási alapot szeretne a 60-80 milliárd forintos döntés előtt.
Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a kabinet első olvasatban megtárgyalta a BKV vezérigazgatójának ezer új autóbusz beszerzésére vonatkozó javaslatát.
A kabinet január elején kérte fel a BKV vezetését, hogy dolgozzák ki a korábban vázlatosan ismertetett koncepciót. Kocsis István ismertette, hogy a BKV 1399 saját busszal és 110 alvállalkozó által üzemeltetett járművel rendelkezik.
A buszpark átlagos életkora 15,4 év, naponta 2-300 üzemzavar jelentkezik. A 150 Volvo-busz nélkül a régi járművek átlagéletkora 16,8 évre adódik. A koncepció a jelenlegi buszpark felújítását és az operatív lízing (tartós bérlet) lehetőségeit hasonlítja össze.
Félmilliós szlogenpályázat
A BKV Zrt. új akciót hirdetett, melyben magánszemélyek nem, csak kreatív ügynökségek vehetnek részt. Cél: Megtalálni a BKV-ra egyáltalán nem illő, hülyék által könnyen megjegyezhető kizárólag pozitív hangvételű szlogent. (Tehát a BKV ellenőr által mondott "Járj autóval te köcsög" szlogent nem lehet beküldeni).
Sajnos a BKV és annak vezetése még mindig a kommunizmusban él. Azt hiszik, hogy a cég logójának lecserélésével, a szlogen megváltoztatásával egy jobb, használhatóbb, szerethetőbb tömegközlekedési cége lesz a városnak. Pedig nem. Nem az új szlogen, és az új logó fogja kihúzni a szarból a BKV-t, hiába adnak ki ilyen célokra felelőtlenül több millió forintot. Egyébként minek van a BKV-nak marketing osztálya, ha egy 4 szavas szlogent nem képesek maguktól kitalálni? Minek erre pályázatot kiírni, minek ezért fizetni?
Mivel a BKV-figyelő számára az utasok, a magánszemélyek a legfontosabbak, várjuk a ti ötleteiteket is! Találjatok ki egy szlogent a BKV-nak. Olyan szlogent ami a valóságnak megfelel, bemutatja a BKV jelenlegi helyzetet, az utasok véleményét helyezve előtérbe. A legjobb szlogen beküldője garantáltan egy BKV-figyelős pólót kap ajándékba! A szlogeneket a hozzászólások között várjuk :)
A BKV közleménye:
Utolsó kommentek