Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Helyreigazítás

A délelőtti „Családias közlekedés” című postra, és a blogot ért támadásokra szeretnék néhány sorban reagálni, és utólag elnézést kérni.

A BKV-figyelő egy magán blog. Ezen a blogon bárki elmondhatja véleményét a BKV-ról, utasokról és dolgozókról is egyaránt. A véleménynyilvánításnak jelenleg három formája van. Cikk beküldése, hozzászólás írása, és egyes postoknál a szavazás. Cikknek való anyagot (szöveg, kép, videó) bárki küldhet be. A beérkezett leveleket elolvassuk, értékeljük, majd ha arra alkalmasnak találjuk, közzétesszük. Természetesen a beküldő és a szerkesztők véleménye nem mindig lehet azonos, és nagyon egyoldalú lenne az oldal, ha csak azokat a leveleket tennénk közzé, melyekkel egyetértünk.

A tárgyban szereplő cikk is épp ilyen volt. Mi megértjük, hogy a gyereknek enni kell, ha épp a villamoson, akkor ott. Véleményünk szerint még mindig jobb, mintha a gyerek végigsírná az egész, utat. A cikk beküldője másképp gondolta. Nem szokta még meg, a mellüket mutogató anyukákat a közlekedésben. A levelet mégis publikáltuk, mert kíváncsiak voltunk a ti véleményetekre is.

Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a BKV-figyelőre kitett cikkek számottevő része beérkezett észrevétel. Nem szoktunk a cikkekhez bevezetőt írni, nem tudjuk mindenki figyelmét felhívni arra, hogy jelenleg egy utas levelét, véleményét olvassa. Az ilyen cikkeket a szaggatott keret különbözteti meg az általunk írottaktól.

A cikk vitaindítónak tökéletes volt. Megtudhattuk, hogy a többséget nem zavarják a szoptató anyukák a villamoson. Akit a cikk bármilyen módon is sértett, attól ezúton kérünk bocsánatot.
47 Tovább

Hétfőn mi sztrájkolunk

A BKV-figyelő várja a BUSZSZ jelentkezését, hogy a hétfői utas sztrájkot a zökkenőmentesen le tudjuk bonyolítani! A BKV-figyelő A BKV utasokat és dolgozókat legjobban tömörítő weboldal azonban csak akkor ért egyet a sztrájkkal, ha a BUSZSZ a követelései közé felveszi, hogy a BKV-bérlet ebben a hónapban három nappal tovább legyen érvényes. Amennyiben a BKV ennek a követelésnek eleget tesz, a sztrájktól eltekintünk/eltekintenek.
Nem lennénk hétfőn a BKV helyében. A Budapesti Utasok Szakszervezeti Szövetsége (BUSZSZ) sztrájkfelhívást tett ugyanis közzé.

Eszerint 2008. április 21-én egész napos sztrájkot hirdetnek, amely az éjszakai járatokat is érinti.

A sztrájk keretében április 21-én 0:00 órától, 24:00 óráig a Budapesti Utasok Szakszervezetének tagsága (kb. 1.500.000 utazó) tiltakozásul a BKV dolgozóinak pénteki munkabeszüntetése miatt, térítésmentesen veszi igénybe a BKV járatait.

Az utasok a hétfői sztrájk ideje alatt nem használják bérletüket, nem érvényesítik jegyüket és nem tesznek eleget a BKV dolgozói, illetve a BKV megbízásában álló biztonsági cégek munkatársai felszólításának.

A BUSZSZ ezzel a sztrájkkal tiltakozik a BKV dolgozóinak a városi közlekedésben betöltött monopol helyzetével való visszaélése miatt.

A BUSZSZ a szolidaritás elve és az egyenlő esélyek elve alapján, a hétfői utas sztrájkot egyben a BKV, az utazóközönség felé (a BUSZSZ tagsága) történő erkölcsi kárpótlásnak minősíti, így a sztrájkban résztvevő utazók megbüntetése, vagy hátrányos helyzetbe hozása ellen, minden fórumon tiltakozik.

A BUSZSZ nem kíván visszaélni a BKV dolgozóihoz hasonló monopolhelyzetével, a hétfői sztrájkot egyszeri figyelemfelhívásnak tekinti. Minden olyan esetben azonban amikor a BKV dolgozói ismét sztrájkba lépnek, a BUSZSZ is megismétli saját akcióját.
411 Tovább

Nem mindig az autós a hibás

Kedves Figyelő!

Az aktuális postban: "Paraszt autósok hete", olyan autósok kerülnek a célkeresztbe, akik szabálytalanul kerülnek a BKV járműveinek útjába.

Azonban ez még mind hagyján, hiszen ilyenkor az utasok részéről a sofőr felé áramló negatív energiák bizonyára megkeserítik az illető napját. És persze fémdarálót minden BKV jármű elejére.

Azonban essék szó arról is, hogy nagyon sok hely van, ahol az autósok szabályosan kerülnek (effektíve parkolnak) a villamos elé. Például a Szent Gellért tértől dél felé 2x1 sávos az út, 2x1 sáv villamossal a közepén. Egy ideje 2x2 sávnak tekintik az autósok, vagyis már nem csak a buszok járnak a villamossíneken, de jellemzően autósok is. Ami még nem lenne akkora baj, ha járnának, de általában dugó van, tehát állnak. Így a kötött pályás közlekedés egyik utolsó előnye is elvészni látszik Budapesten: nevesül hogy zárt. (Gyors a sínek állapota, környezetbarát a szórt homok keltette porfelhő, modern és csendes a pénzügyi keretek szűkössége miatt nem lehet.)

Mivel még soha nem láttam ott forgalmat terelgető juhászt rendőrruhában, feltételezem, hogy ez így van kitalálva, megtervezve.

Mint ahogy a Bartók Béla utat is keskenyíteni akarják 2x1 sávra a Móricz Zsigmond körtér és a Szent Gellért tér között, plusz a villamos. (Egyenes következtetés: a 7-es buszcsalád megszűnése középtávú terv.)

Ezek nem BKV-tervek, legfeljebb az érdekérvényesítés hiányossága. Ez fővárosi közlekedésszervezés. Kit is keressünk ez ügyben?

Üdv:
András
17 Tovább

Levél a MeH-től

Álmomban sem gondoltam volna, hogy olvasónk nyílt levele eljut a címzettnek, és választ is kapunk rá. Biztos emlékeztek még rá, hogy László a Kancelláriaminisztert azzal a kéréssel kereste meg, hogy kezdjenek vizsgálatba a BKV körül, derítsék ki, hová folynak a milliárdok. A napokban a Miniszterelnöki Hivataltól kaptam egy e-mailt, melyben megkértek arra, hogy hívjam fel őket, és válaszolnak a nyílt levélre, mert sajnos e-mailt nem tudnak küldeni (?). Lászlónak megadom a telefonszámot, remélem, hogy felhívja őket, és a választ is megküldi majd nekünk.

Örülök, hogy a Miniszterelnöki Hivatalban is olvasnak BKV-figyelőt:)
10 Tovább

Lesz sztrájk pénteken

Nem teljesítette a BKV a szakszervezetek követeléseit, ezért a dolgozók megtartják az egész napos munkabeszüntetést pénteken. Hajnaltól éjszakáig nem járnak a BKV-járművei, de az éjszakai járatok éjszaka fognak közlekedni.

Megtartják pénteken egész napos munkabeszüntetésüket a BKV-szakszervezetek, miután szerdán sem sikerült megegyezni a közlekedési társaság vezetőségével.

Napközben felmerült, hogy a korábban bejelentett 24 órás munkabeszüntetés esetleg elmarad, mert a főváros városüzemeltetési bizottsága elutasította a paraméterkönyvet, de visszavonni nem vonta vissza, csupán újabb egy hónapot adott a kidolgozásra. A sztrájk egyik fő követelése a paraméterkönyv visszavonása.

Nemes Gábor a szakszervezeteket tömörítő sztrájkbizottság tagja az Indexnek elmondta, a BKV által eléjük terjesztett 6 pontos megállapodás-tervezet csupán általánosságokat fogalmaz meg, és nem tud garanciát vállalni a szakszervezetek követeléseinek teljesítésére.

 A BKV-menedzsmentjével "kompetencia hiányában" a tárgyalásokban nem tudtak előbbre lépni, a fővárosi önkormányzat és a kormányzat beavatkozására, együttműködésére van szükség, amire Nemes szerint a munka törvénykönyve kötelezettséget is ró a felekre.

A BKV vezetői 2007. szeptemberében ismerték be, járatritkításra és -megszüntetésekre készülnek, aminek mértéke akár a 10 százalékot is elérheti. A BKV szeptembertől mindent megtett, hogy a járatritkítás tényét és mértékét elfogadtassa a közvéleménnyel, ám ebben kudarcot vallottak.

Index
59 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek