Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A szakszervezet álljon ki az utasok mellett

Tisztelt Nemes Gábor!

A mai napon sajnálattal értesültem a médiából, hogy a szakszervezet átgondolja a BKV javaslatát, melyben a BKV a 300 fős létszámleépítéstől ideglegesen eltekint, azonban a járatritkítást véghezvinnék.

Az utasok is támogatják Önöket, hisz a sztrájk közös érdekünk. Nem engedhetjük meg, hogy a BKV a jelenlegi hálózatból vonalakat szüntessen meg, és követési időket növeljen. Ezért kérném Önt arra, hogy ne fogadjanak el egy olyan javaslatot sem, melyben a járatritkítás szerepel, még akkor sem, ha a ritkítás töredéke lenne a 10%-nak. Kérem, hogy álljanak ki az utasok mellett.

A járatritkítás kevesebb utast, kevesebb bevételt fog eredményezni, és ezt a járművezetők is meg fogják érezni.

Az oldal olvasóinak és szerkesztőinek nevében a hétfői sztrájkhoz sok sikert kívánok!

Üdvözlettel: BKV-figyelő
93 Tovább

Totális BKV-sztrájk lehet hétfõn

Nem fogadta el a BKV vezetése a szakszervezetek által felajánlott elégséges szolgáltatást, így akár teljesen lebénulhat hétfõn a fõváros közlekedése. A fõváros 18,5 milliárd forintot kér az államtól a BKV finanszírozási krízisének megoldásához. A BKV délután közzétette legújabb paraméterkönyv-tervezetét.

Nem sikerült megállapodni az elégséges szolgáltatás mértékérõl péntek délután, ezért teljes a bizonytalanság a fõváros hétfõi tömegközlekedésével kapcsolatban, közölte Gulyás Attila a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) vezetõje. A sztrájot üzemkezdettõl 13 óráig hirdették meg.

Nyilvános az új paraméterkönyv-tervezet

A BKV péntek délután közzétette legújabb paraméterkönyv-, összmeneterend-tervezetét, amivel a cég a korábbi 6, majd 3 milliárd forintos spórolást célzó tervezettel szemben már csak 2-t akar megtakarítani a hálózat teljesítményének csökkentésével vagyis járatritkítással.

A szakszervezeti vezetõ elmondta, most már a BKV vezetésére van bízva, hogy elindítja-e hétfõn az üzemet, vagy nem, a BKV-s dolgozók akár a munkakezdés elõtti percekben eldönthetik sztrájkba léponek vagy sem. Gulyás szerint a sztrájk támogatottsága 80%-os, az Index által megkérdezett szakszervezeti vezetõk szerint teljes körû.
 
Nemes Gábor (Cinasz) az Indexnek elmondta, valószínûtlennek tartja, hogy ilyen helyzetben a munkáltató (BKV) saját felelõsségére indítsa meg a hétfõi üzemet, hiszen alig, vagy egyáltalán nem lenne garantálható a közlekedés biztonsága.
 
A szakszervezetek azért sztrájkolnának, mert nem látják biztosítottnak a BKV finanszírozási problémáinak megoldását. A dolgozók nem kaptak sem a cégvezetéstõl, sem a fõvárostól, mint tulajdonostól írásos garanciát arra, hogy az év második felében is lesz-e munkahelyük, illetve forrás béreik kifizetésére. Nem értenek egyet továbbá a járatritkítással és az a mögött álló 300 fõs létszámleépítéssel sem.
 
A vezetõség súlyos hibát követett el akkor, amikor elmulasztotta a tulajdonosokat megfelelõen tájékoztatni arról, hogy a tömegközlekedés finanszírozása nem kidobott pénz, mert megtérül a gazdaság egyéb területein, közölte Gulyás Attila.

Éjféltõl délutánig lesz érezhetõ a sztrájk
 
A közlekedési vállalat mûszaki alkalmazottai már éjféltõl sztrájkba lépnek, az alkalmazottak hétfõ reggel 6.30-tól szüntetik be a munkát, míg a jármûvezetõk üzemkezdettõl (4.30) sztrájkolnak 13.00 óráig.
 
Gulyás elmondta, vasárnap még lesz egyeztetés a BKV vezetése és közöttük, de nem az elégséges szolgáltatásról.
 
Ha a BKV nem jár, közlekedhet gyalog, biciklivel, taxival vagy autóval. Az Index úgy tudja, a MÁV-nál még nincs döntés arról, hogy milyen mértékben segítenek be a hétfõi fõvárosi közlekedésbe (sûrûbb elõvárosi közlekedés, a vonaton is érvényes BKV-bérlet).

A fõváros az államhoz fordul
 
A BKV biztonságos mûködése, illetve az adósság növekedésének elkerülésére 18,5 milliárd forintos állami többlettámogatásért fordult a fõvárosi önkormányzat vezetése a pénzügyi- és a gazdasági tárca, valamint a kancellária vezetõjéhez.
 
Errõl Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) a pénzügyekért és Hagyó Miklós (MSZP), a város üzemeltetésért felelõs fõpolgármester-helyettes beszélt pénteken a városházán, írja az MTI.
 
A politikusok hangsúlyozták, hogy az inflációval megemelve 2010-ig évente nominálisan ennyi pénzre van szükség ahhoz, hogy a BKV adózás elõtti vesztesége nulla legyen. Közölték: a konvergencia-követelmények mellett csak a reális finanszírozhatóságot mutatták be azzal, hogy a fõváros és a BKV már minden lépést megtett, hogy konszolidálni tudják a céget.
 
"Ez az összeg megfelel az Európai Parlament és Tanács személyszállítási közszolgáltatási rendeletének, a veszteségfinanszírozási szemléletnek, illetve a konvergenciaprogram azon tételének, hogy a BKV valós költségeit el kell ismerni" - közölte a városháza kommunikációs igazgatója, hasonlóan érvelt az Indexnek telefonon Ikvai-Szabó Imre fõpolgármester-helyettes is.

/Index/
Sztrájk esetén a BKV-figyelő minden fontos eseményről beszámol. Különböző hírportálokról gyűjtjük majd össze a híreket, hogy ne kelljen több oldal között lapozgatnod. Várunk majd sztrájkos képeket, videókat, melyeket egyből közzétesszük!  

Hétfőn tehát sztrájk, percről percre!

77 Tovább

Kis levelek, nagy szeretettel

Tisztelt Asszonyom!

Tegnap, 2008. március 30-án este 20.32-kor volt szerencsém felszállni az FKU-912 forgalmi rendszámú 86-os autóbuszra a Clark Ádám téren északi irányban, azaz Óbuda felé. Azt nem tartanám említésre méltónak, hogy a Margit-híd megállóban kis híján átgázoltunk a szabálytalanul átkelőkön és majdnem beleszálltunk az előttünk megálló 60-asba.

Amiért írok, az az, hogy a következő, azaz a Császár-Komjádi uszoda megállónál a 60-as még mindig előttünk járván megállt (mivel a megállóban utazni vágyó emberek álldogáltak), a mi 86-osunk pedig - mivel nem volt leszálló - szépen elszáguldott a megálló mellett. Mármost kérdem tisztelettel: honnan tudta a 86-os vezetője azt, hogy a megállóban állók egészen biztosan nem a 86-osra akartak fölszállni? És mi van akkor, ha mégis?

Előrementem a buszban megtekinteni a vezető arcát, és azt láttam, hogy dohányzik. Egy légtérben az utasokkal. Nem vagyok feltétlen ellensége a dohányzásnak, ezért feltehetőleg jól értelmezem, hogy a továbbiakban én is dohányozhatom a 86-os viszonylaton. A Volvókon legalábbis, ahol a vezetőt az utasoktól csak szimbolikusan választja el az üvegfal. Ugye?

Értesítem egyúttal, hogy jelen levelet a http://bkvfigyelo.blog.hu/ lapon is megkísérlem közzétenni.

Szia BKV-figyelő!

Egy pozitív történetet szeretnék megosztani veled.

Vasárnap a János kórházba mentünk rokonlátogatóba. Vidékről, autóval és a 6 éves kisfiammal. Persze hogy amikor a gyerek meglátta a fogaskerekűt fel szeretett volna szállni rá. Oké, gondoltuk lesétálunk a fogaskerekű végállomásáig, ott biztos lehet jegyet kapni. Hát tévedtünk. Két jegyautomata szolgálta volna ezt a lehetőséget, de mindkettő rossz volt. Közben beérkezett a szerelvény, a tömeg felszállt, mi meg tanácstalanul bámultunk, mit csináljunk, mert a gyerek legörbült szájjal ácsorgott mellettünk, de jegy nélkül ugye...

És akkor kiszállt a fogaskerekű vezetője. Megkérdeztük tőle is, hogy jegyet hol lehet venni. Mondta, hogy sajnos itt sehol, de szálljunk föl nyugodtan, és ha véletlenül ellenőr jön küldjük hozzá előre.

Szeretnénk neki megköszönni a kedvességét, az utasbarát hozzáállást. Konkrét időpontot, járatszámot azért nem írok, mert nem szeretném, ha esetleg kellemetlensége támadna.

A Széchenyi-hegyen jó volt a jegyautomata.

Edömér

29 Tovább

Elfogták a villamost kisiklatókat

A Híradó információi szerint négy fiatalt vett őrizetbe a rendőrség a kisiklatott villamos ügyében.  Mindannyian tizenévesek, hármójukat otthonról, negyedik társukat az iskolából vitték el a nyomozók. Az 56-os villamost két hete siklatták ki a fővárosban, az egyik kocsi teljesen keresztbe fordult az úton, utána összefirkálták.

Mind a négyen elismerték a tettüket, az ügyben közlekedés biztonság elleni bűncselekmény miatt indult eljárás.

/Hiradó.hu/
415 Tovább

Interjú egy metróvezetővel

A blog történetének egyik legjobb interjúját sikerült elkészítenem tegnap. Ellenőr és buszvezető után, most egy metróvezető mindennapjába nyerhetünk bepillantást. Akit kicsit jobban "vonz" a metró, a cikk végén néhány képet* is talál. Továbbra is várjuk a BKV-s dolgozók jelentkezését, egy névnélküli, teljesen anonim interjú erejéig. Jelentkezni a bkvfigyelo@index.hu címen lehet.

Az első kérdésem már egyértelmű azoknak, akik olvasták az előző két interjút: Miért lesz valaki metróvezető?

A kérdésre nehéz válaszolni. Vannak akik megélhetésből, a biztos munkahely miatt, mások a vasút szerelmesei, hiszen ez egy "kisvasút".

A BKV-nál az egyik legfelelősségteljesebb munka a tiéd. Egyszerre több száz ember életéért felelsz. Nehéz volt megszerezni a vizsgát? Mesélj erről.

Nem tennék különbséget, hogy a BKVn belül melyik munka felelősségteljesebb. Minden munkának megvannak a specialitásai, melyek esetenként több figyelmet érdemelnek. Ennek köszönhetően szigorú elvárásokat támasztanak a metróvezetőkkel szemben. Pszichológiai alkalmassági, teljes körű orvosi vizsgálat. A kettes metróra a leendő kollégának egy három hónapos tanfolyamot kell elvégeznie mely szabályzatokból, járműismeretből és egyéb más fontos tantárgyakból áll. A tanfolyam elvégzése után segédvezetőként dolgozhat vezető mellett és ha egy éves rutint szerezett segédvezetésből és éppen van lehetőség, hogy vezető lehessen, akkor egy újabb három hónapos tanfolyamot kell elvégeznie. A hármas metró esetében többször un. "utcáról jött tanfolyam"-ot indítottak, amikoris a leendő vezetőnek kétszer három hónap alatt kellett elsajátítania a segédvezetői majd a vezetői tananyagot. Hogy képet kapjunk, hogy mennyire nagy a követelmény: az utolsó ilyen jellegű tanfolyamra 22 ember jelentkezett, ebből 5 fő végezte el. A metróvezetőknek 2 évente megerősítő vizsgákat kell tenniük, tulajdonképpen 2 évente újra megszerzik a jogosítványukat.



121 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek