Tisztelt Nemes Gábor!
A mai napon sajnálattal értesültem a médiából, hogy a szakszervezet átgondolja a BKV javaslatát, melyben a BKV a 300 fős létszámleépítéstől ideglegesen eltekint, azonban a járatritkítást véghezvinnék.
Az utasok is támogatják Önöket, hisz a sztrájk közös érdekünk. Nem engedhetjük meg, hogy a BKV a jelenlegi hálózatból vonalakat szüntessen meg, és követési időket növeljen. Ezért kérném Önt arra, hogy ne fogadjanak el egy olyan javaslatot sem, melyben a járatritkítás szerepel, még akkor sem, ha a ritkítás töredéke lenne a 10%-nak. Kérem, hogy álljanak ki az utasok mellett.
A járatritkítás kevesebb utast, kevesebb bevételt fog eredményezni, és ezt a járművezetők is meg fogják érezni.
Az oldal olvasóinak és szerkesztőinek nevében a hétfői sztrájkhoz sok sikert kívánok!
Üdvözlettel: BKV-figyelő
A szakszervezet álljon ki az utasok mellett
Totális BKV-sztrájk lehet hétfõn
Nem fogadta el a BKV vezetése a szakszervezetek által felajánlott elégséges szolgáltatást, így akár teljesen lebénulhat hétfõn a fõváros közlekedése. A fõváros 18,5 milliárd forintot kér az államtól a BKV finanszírozási krízisének megoldásához. A BKV délután közzétette legújabb paraméterkönyv-tervezetét.
Nem sikerült megállapodni az elégséges szolgáltatás mértékérõl péntek délután, ezért teljes a bizonytalanság a fõváros hétfõi tömegközlekedésével kapcsolatban, közölte Gulyás Attila a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) vezetõje. A sztrájot üzemkezdettõl 13 óráig hirdették meg.
Nyilvános az új paraméterkönyv-tervezet
A BKV péntek délután közzétette legújabb paraméterkönyv-, összmeneterend-tervezetét, amivel a cég a korábbi 6, majd 3 milliárd forintos spórolást célzó tervezettel szemben már csak 2-t akar megtakarítani a hálózat teljesítményének csökkentésével vagyis járatritkítással.
A szakszervezeti vezetõ elmondta, most már a BKV vezetésére van bízva, hogy elindítja-e hétfõn az üzemet, vagy nem, a BKV-s dolgozók akár a munkakezdés elõtti percekben eldönthetik sztrájkba léponek vagy sem. Gulyás szerint a sztrájk támogatottsága 80%-os, az Index által megkérdezett szakszervezeti vezetõk szerint teljes körû.
Nemes Gábor (Cinasz) az Indexnek elmondta, valószínûtlennek tartja, hogy ilyen helyzetben a munkáltató (BKV) saját felelõsségére indítsa meg a hétfõi üzemet, hiszen alig, vagy egyáltalán nem lenne garantálható a közlekedés biztonsága.
A szakszervezetek azért sztrájkolnának, mert nem látják biztosítottnak a BKV finanszírozási problémáinak megoldását. A dolgozók nem kaptak sem a cégvezetéstõl, sem a fõvárostól, mint tulajdonostól írásos garanciát arra, hogy az év második felében is lesz-e munkahelyük, illetve forrás béreik kifizetésére. Nem értenek egyet továbbá a járatritkítással és az a mögött álló 300 fõs létszámleépítéssel sem.
A vezetõség súlyos hibát követett el akkor, amikor elmulasztotta a tulajdonosokat megfelelõen tájékoztatni arról, hogy a tömegközlekedés finanszírozása nem kidobott pénz, mert megtérül a gazdaság egyéb területein, közölte Gulyás Attila.
Éjféltõl délutánig lesz érezhetõ a sztrájk
A közlekedési vállalat mûszaki alkalmazottai már éjféltõl sztrájkba lépnek, az alkalmazottak hétfõ reggel 6.30-tól szüntetik be a munkát, míg a jármûvezetõk üzemkezdettõl (4.30) sztrájkolnak 13.00 óráig.
Gulyás elmondta, vasárnap még lesz egyeztetés a BKV vezetése és közöttük, de nem az elégséges szolgáltatásról.
Ha a BKV nem jár, közlekedhet gyalog, biciklivel, taxival vagy autóval. Az Index úgy tudja, a MÁV-nál még nincs döntés arról, hogy milyen mértékben segítenek be a hétfõi fõvárosi közlekedésbe (sûrûbb elõvárosi közlekedés, a vonaton is érvényes BKV-bérlet).
A fõváros az államhoz fordul
A BKV biztonságos mûködése, illetve az adósság növekedésének elkerülésére 18,5 milliárd forintos állami többlettámogatásért fordult a fõvárosi önkormányzat vezetése a pénzügyi- és a gazdasági tárca, valamint a kancellária vezetõjéhez.
Errõl Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) a pénzügyekért és Hagyó Miklós (MSZP), a város üzemeltetésért felelõs fõpolgármester-helyettes beszélt pénteken a városházán, írja az MTI.
A politikusok hangsúlyozták, hogy az inflációval megemelve 2010-ig évente nominálisan ennyi pénzre van szükség ahhoz, hogy a BKV adózás elõtti vesztesége nulla legyen. Közölték: a konvergencia-követelmények mellett csak a reális finanszírozhatóságot mutatták be azzal, hogy a fõváros és a BKV már minden lépést megtett, hogy konszolidálni tudják a céget.
"Ez az összeg megfelel az Európai Parlament és Tanács személyszállítási közszolgáltatási rendeletének, a veszteségfinanszírozási szemléletnek, illetve a konvergenciaprogram azon tételének, hogy a BKV valós költségeit el kell ismerni" - közölte a városháza kommunikációs igazgatója, hasonlóan érvelt az Indexnek telefonon Ikvai-Szabó Imre fõpolgármester-helyettes is.
/Index/
Hétfőn tehát sztrájk, percről percre!
Kis levelek, nagy szeretettel
Tisztelt Asszonyom!
Tegnap, 2008. március 30-án este 20.32-kor volt szerencsém felszállni az FKU-912 forgalmi rendszámú 86-os autóbuszra a Clark Ádám téren északi irányban, azaz Óbuda felé. Azt nem tartanám említésre méltónak, hogy a Margit-híd megállóban kis híján átgázoltunk a szabálytalanul átkelőkön és majdnem beleszálltunk az előttünk megálló 60-asba.
Amiért írok, az az, hogy a következő, azaz a Császár-Komjádi uszoda megállónál a 60-as még mindig előttünk járván megállt (mivel a megállóban utazni vágyó emberek álldogáltak), a mi 86-osunk pedig - mivel nem volt leszálló - szépen elszáguldott a megálló mellett. Mármost kérdem tisztelettel: honnan tudta a 86-os vezetője azt, hogy a megállóban állók egészen biztosan nem a 86-osra akartak fölszállni? És mi van akkor, ha mégis?
Előrementem a buszban megtekinteni a vezető arcát, és azt láttam, hogy dohányzik. Egy légtérben az utasokkal. Nem vagyok feltétlen ellensége a dohányzásnak, ezért feltehetőleg jól értelmezem, hogy a továbbiakban én is dohányozhatom a 86-os viszonylaton. A Volvókon legalábbis, ahol a vezetőt az utasoktól csak szimbolikusan választja el az üvegfal. Ugye?
Értesítem egyúttal, hogy jelen levelet a http://bkvfigyelo.blog.hu/ lapon is megkísérlem közzétenni.
Szia BKV-figyelő!
Egy pozitív történetet szeretnék megosztani veled.
Vasárnap a János kórházba mentünk rokonlátogatóba. Vidékről, autóval és a 6 éves kisfiammal. Persze hogy amikor a gyerek meglátta a fogaskerekűt fel szeretett volna szállni rá. Oké, gondoltuk lesétálunk a fogaskerekű végállomásáig, ott biztos lehet jegyet kapni. Hát tévedtünk. Két jegyautomata szolgálta volna ezt a lehetőséget, de mindkettő rossz volt. Közben beérkezett a szerelvény, a tömeg felszállt, mi meg tanácstalanul bámultunk, mit csináljunk, mert a gyerek legörbült szájjal ácsorgott mellettünk, de jegy nélkül ugye...
És akkor kiszállt a fogaskerekű vezetője. Megkérdeztük tőle is, hogy jegyet hol lehet venni. Mondta, hogy sajnos itt sehol, de szálljunk föl nyugodtan, és ha véletlenül ellenőr jön küldjük hozzá előre.
Szeretnénk neki megköszönni a kedvességét, az utasbarát hozzáállást. Konkrét időpontot, járatszámot azért nem írok, mert nem szeretném, ha esetleg kellemetlensége támadna.
A Széchenyi-hegyen jó volt a jegyautomata.
Edömér
Elfogták a villamost kisiklatókat
A Híradó információi szerint négy fiatalt vett őrizetbe a rendőrség a kisiklatott villamos ügyében. Mindannyian tizenévesek, hármójukat otthonról, negyedik társukat az iskolából vitték el a nyomozók. Az 56-os villamost két hete siklatták ki a fővárosban, az egyik kocsi teljesen keresztbe fordult az úton, utána összefirkálták.
Mind a négyen elismerték a tettüket, az ügyben közlekedés biztonság elleni bűncselekmény miatt indult eljárás.
/Hiradó.hu/
Interjú egy metróvezetővel
Az első kérdésem már egyértelmű azoknak, akik olvasták az előző két interjút: Miért lesz valaki metróvezető?
A kérdésre nehéz válaszolni. Vannak akik megélhetésből, a biztos munkahely miatt, mások a vasút szerelmesei, hiszen ez egy "kisvasút".
A BKV-nál az egyik legfelelősségteljesebb munka a tiéd. Egyszerre több száz ember életéért felelsz. Nehéz volt megszerezni a vizsgát? Mesélj erről.
Nem tennék különbséget, hogy a BKVn belül melyik munka felelősségteljesebb. Minden munkának megvannak a specialitásai, melyek esetenként több figyelmet érdemelnek. Ennek köszönhetően szigorú elvárásokat támasztanak a metróvezetőkkel szemben. Pszichológiai alkalmassági, teljes körű orvosi vizsgálat. A kettes metróra a leendő kollégának egy három hónapos tanfolyamot kell elvégeznie mely szabályzatokból, járműismeretből és egyéb más fontos tantárgyakból áll. A tanfolyam elvégzése után segédvezetőként dolgozhat vezető mellett és ha egy éves rutint szerezett segédvezetésből és éppen van lehetőség, hogy vezető lehessen, akkor egy újabb három hónapos tanfolyamot kell elvégeznie. A hármas metró esetében többször un. "utcáról jött tanfolyam"-ot indítottak, amikoris a leendő vezetőnek kétszer három hónap alatt kellett elsajátítania a segédvezetői majd a vezetői tananyagot. Hogy képet kapjunk, hogy mennyire nagy a követelmény: az utolsó ilyen jellegű tanfolyamra 22 ember jelentkezett, ebből 5 fő végezte el. A metróvezetőknek 2 évente megerősítő vizsgákat kell tenniük, tulajdonképpen 2 évente újra megszerzik a jogosítványukat.
Utolsó kommentek