A II. kerület vezetése meglepetten értesült arról, hogy április 16-án azaz holnap a főváros, a BKV és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az úgynevezett "budai fonódó villamossal" kapcsolatban támogatási szerződést ír alá. Ugyanis a 17-es villamos vonalának tervezett hosszabbításáról, a fonódó rendszerbe való bekapcsolásáról jelenleg is folynak a tárgyalások Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes és a II. kerület vezetése között.
"A II. kerület vezetőjeként támogatásomról és együttműködésemről biztosítom a főváros minden olyan elképzelését, amely a kerület közlekedésének korszerűsítése érdekében a lakosság igényeit hivatott szolgálni - áll Láng Zsolt sajtóközleményében. "A fonódó villamosjáratok koncepciója azonban - az általam megismert, hetente alakuló formájában - elsősorban nem ezt szolgálja. Csökken a parkolóhelyek száma, szűkül az Árpád fejedelem útja áteresztőképessége, megnehezül a Lukács fürdő környékének közúton történő elérése.
Fonódjanak, de ne így a budai villamosok
Ralliznak a villamosok az Erzsébet királyné útján
Egy olvasónk hívta fel a figyelmet a frissen, 2-3 hete felújított villamossínekre az Erzsébet királyné útján. A sínek még a laikusoknak is feltűnő módon girbe-gurbák, a villamos ha lehet, még lassabban jár, mint a felújítás előtt. Megkérdeztük a BKV-t, ahol elmondták, hogy a síneknek csak két hibájuk van: görbülnek függőlegesen és görbülnek vízszintesen. A felújítást egy olyan cég végezte, amelynek szakreferenciája nincs, vágányt is csak épp hogy valamivel többet fektetett eddig, mint amennyi a közbeszerzési kiírásban kötelezőnek meg volt adva.
A BKV szeptemberben írt ki pályázatot 3 villamosvonal úgynevezett nagypaneles szakaszának felújítására a 12-14-es, a 30-as és a 69-es villamos vonalán. A pályázaton két meghívott cég indult: a Vasútépítő Kft és a VÉP Kft., az utóbbi lett a nyertes, mindhárom szakaszra, összesen 130 millió forintért.
A kivitelező már vinné haza a metró fúrópajzsait
A szerződésbontás előtti utolsó szakaszába érkezett a metróvita az alagútfúró Bamco és a BKV között: a kivitelező cég keddi levelében hivatalosan is felfüggesztette a munkát. Bejelentették, hogy nem mennek tovább a fúrópajzzsal, mert azt olcsóbb és könnyebb a jelenlegi helyéről, a Gellért téri állomásról kiemelni, mint a Duna alól, tudta meg az Index.
Keddi levelében a 4-es metró alagútját fúró Bamco konzorcium értesítette a BKV-t, hogy hivatalosan is felfüggeszti az építkezést, mert nem látja biztosítottnak, hogy a megrendelő ki tudja fizetni őt. Ezt arra alapozza, hogy a fővárosi önkormányzatnak nincs még mindig elfogadott költségvetése és az ország hitelminősítése is romlott.
Az Index úgy tudja, hogy ez meglepetésként érte a BKV-t, a legutóbbi pénteki tárgyaláson ugyanis még azt mondták a kivitelező képviselői, hogy folytatják a tárgyalást és a munkát.
A Bamco fedezetigazolást akar, de túl korán
A munka felfüggesztése a szerződésben foglalt szerződésbontási folyamat utolsó állomása, ezt a szerződés szerint be kell jelentenie annak a félnek, aki szakítani akar. A Bamco most arra hivatkozik, hogy a múlt héten fedezetigazolást kértek a BKV-tól, hogy van-e pénz a finanszírozásra, ám azt nem kapták meg.
Tízmilliós tanácsadások
Figyelmesnek kell ahhoz lenni, hogy a BKV weblapján megtaláljuk a jól elrejtett tanácsadói szerződéseket. Hetekkel ezelőtt tették közzé ezeket az adatokat, ám az utasok nagy része még mindig nincs tisztában azzal, hová is megy az a pénz, amit akár fejlesztésekre is költhetnének a cég vezetői. Én alább összegyűjtöttem a legjavát ezeknek a szerződéseknek. Ha téged az egész lista érdekel, akkor kattints ide!
Kocsis István szorgalmazta a BKV "holdingosítását", ami azt jelentette volna, hogy a BKV minden egysége külön cégként működött volna. A holdinggá szervezésről megoszlanak a vélemények. Sokak hülyeségnek tarják, másoknak tetszik az ötlet. A holdingosítást a városvezetés kiherélte, ezért valószínű, hogy az a több mint 10 millió forint, amit erre elköltöttek, a kukában végzi:
Reakció: Társadalmi összefogást kér a BKV
Megérkezett a BKV reakciója a tegnap délelőtti bejegyzésemre. A BKV válaszából kiderül, hogy a rongálók évente 15 új busznyi kárt okoznak a cégnek, és arra is választ adnak, miként lépnek fel a bliccelők és a vandálok ellen. A cég szerint összefogásra van szükszég:
Tisztelt Gál Mihály!
Köszönjük a bejelentést! A Miért tűri a bliccelést és a rongálást a BKV? című bejegyzésében felvetett problémák nem ismeretlenek Társaságunk előtt. Célunk természetesen a bliccelés és a járműrongálás visszaszorítása; ebben azonban társadalmi összefogásra van szükség. A vandalizmus, a rongálások évente 1 milliárd forintnál is több kárt okoznak a BKV Zrt.-nek. A rongálók palettája színes: a karcolásokon, ülésfeltépésen túl arra is akadt több példa, hogy egy villamos ablak-, ajtóüvegeit rúgták ki, kapcsolószekrényeit rongálták meg. Az általuk okozott kárból Társaságunk évente 15 új buszt is vehetne. A BKV a lakossággal és a rendőrséggel szoros együttműködésben határozottan próbál fellépni a Társaságot megkárosító személyek ellen; az elmúlt időszakban több eredménye is volt a felhívásoknak és az összefogásnak, például a kábel- és színesfémlopások megelőzésében, illetve a rongálók tettenérésében. Szintén a rongálások, a kábellopások megelőzése céljából a BKV üzemidőn kívül változó menetrendű kémvillamosokat is közlekedtet. Emellett - lehetőségeinkhez mérten - a biztonsági őrök számát is növeljük, illetve sűrítjük jelenlétüket a BKV teljes vonalhálózatán. Mindemellett egyes villamosok kísérleti jelleggel karcolást gátló ablaküveget kaptak, amelyeken ráadásul a festék, graffiti sem marad meg, illetve könnyebben letisztítható róluk a szennyeződés.
Utolsó kommentek