Rendszeres BKV utasok már valószínűleg kitapasztalták, hogy mikor, merre lehet ellenőrökkel találkozni. Sajnos a rendszer nagyon átlátható, és vannak olyan vonalak, ahol szinte sosincs ellenőrzés. Vajon ezeken a vonalakon megéri megvenni évente majd’ 100 ezer forintért a bérletet, vagy kifizetődőbb néhány alkalommal helyszíni bírságot fizetni?
Tisztelt BKV, Kedves BKV Figyelő Blog!
Naponta használom a BKV által nyújtott szolgáltatást, utazok buszon, metrón, földalattin és villamoson, napi rendszerességgel "csak" villamoson és buszon, munkába menet és hazafelé is.
Az elmúlt fél évben azt tapasztaltam, hogy nem nagyon láttam ellenőröket se a buszon, se a villamoson. Emlékeim szerint csak 2-3 alkalommal találkoztam ellenőrrel, a fél év során megtett kb. 4-500 utazásomból, az átlagos, egy járművön töltött időm 10-20 perc. Azt tudom, hogy a földalattin és a metrón befele menet kérik a bérleteket, nem is ezért írok.
Mi az oka annak, hogy a BKV nem ellenőrzi az utasok jegyeit, bérleteit? Vannak-e "ingyenes" járatok, ahova szándékosan nem küldenek ellenőrt? Ha nincsenek, akkor hogy lehet, hogy nem találkoztam az ellenőrökkel? Mit üzennek ezzel a BKV-t jogosan használó, fizető utasoknak? Hogyan várják el azt, hogy bevételük legyen a tömegközlekedésből, ha láthatóan nem érdekli önöket, hogy ki fizet és ki utazik ingyen?
Én személy szerint kiszámoltam, hogy fél év alatt 8300 x 6 = 49 800 Ft-ot költöttem bérletre. Az az ember, aki ugyanígy utazik (kivéve metrón), háromszor kifizeti a 6000 Ft-os helyszíni büntetést, 18 000 Ft-ból "megússza" ugyanezt.
Kérdezem én: csodálkoznak, ha ennyien lógnak a járataikon?
Köszönettel, NJ
Utolsó kommentek