Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Visszahozta a buszvezető az elkóborolt nagymamát

Olvasónk nagymamája vasárnap délután elment otthonról. Újságot ment venni, de órák múlva sem tért haza. Utasunk már a rendőrségen is bejelentette mamája eltűnését, a szomszádok a környéken keresték az elveszett hölgyet. Végül egy BKV-s találta meg, aki felhívta a családot, és segített hazajutni a mamának:

Tisztelt BKV figyelő!
 
Egy nagyon pozitív dolgot szeretnék elmesélni. És ez úton is köszönetet mondani az emberségéért annak a 96A buszsofőrnek aki  22-én 17:05-kor visszahozta a mamámat.

február 22-én szombaton fél egykor történt, hogy az édesanyám lement újságért és eltűnt, már a rendőrségre is bejelentettem. Óránként hívtam a mentőket. A szomszédok mind járták a környéket és keresték. 16:50-kor szólt a telefonom, és egy buszsofőr telefonált, hogy a Megyeri útnál felszállt egy nénike haza akar menni, most a cérnagyári végállomáson van és ezt a számot adta oda neki, hogy hívja fel. Kérdezte ott tudok e lenni az újpesti uszoda megállójában 17:05-kor. Még szép mondtam és nagyon örültem a kedvességének. Tehát vannak azért kedves rendes dolgozók is a BKV-nál.

És mielőtt bárki megróna elmondom, hogy ez volt az első elkóborlása a mamámnak azóta nem mehet felügyelet nélkül az utcára.

Antonia

32 Tovább

Életüket kockáztatták a kutyamentő civilek

Hétfőn igen nagy volt a fejetlenség a piros metró vonalán. Egy kóbor kutya került eddig ismeretlen körülmények között a metró üzemi területére, aki miatt a vonatok a Pillangó utcánál csak lassan tudtak haladni. Az egyik szerelvény meg is állt, és több percet várakozott. Több utas az életét is kockáztatva a kutya segítségére sietett, de a BKV-sok kitessékelték őket, nehogy valami bajuk legyen. Szerencsére az egyik metróban egy önkéntes kutyamentő is utazott, akinek köszönhetően a kutyus megmenekült. Részletes beszámoló állatmentő barátunk levelében:

Még teljesen gyanútlanul szálltam föl az Örs vezér téren a metróra. Sejtésem sem volt, hogy amint bezáródnak az ajtók, kezdetét veszi majd aznapi 1,5 órás BKV-s "kalandom".

Metrónk a Pillangó utcáig jutott el és ott hosszú percekig állt. Az első kocsiban utazván láthattam, hogy a vezető kiszáll, csóválja a fejét és áll teljesen tehetetlenül a peronon. Ekkor meghallottam a nyüszítést. Állatszerető ember lévén (2 éve vagyok a Lelenc Kutyamentő Egyesület önkéntese) rögtön kirohantam megnézni, hogy hol a kutya és hogy miért nyüszít.

A kutya a sín és a vasbeton kerítés közötti füves részen feküdt, körülötte három fiatal, akik próbálták különböző módszerekkel kivarázsolni az életveszélyből a kutyát, úgy hogy a magasfeszültség miatt ők is ugyanolyan veszélyben voltak. Mondanom sem kell, biztonságiak, technikusok sehol, a metró vezetője visszaszállt és elhúzott úgy, hogy a 3 diák és a kutya a sínek mellett voltak.

162 Tovább

Saját szabadidejét áldozta fel a buszvezető

Vannak még igazi emberek ebben a városban, a BKV-nál is. Olvasónk a 139-es busszal szeretett volna utazni, ami a nagy hó miatt nem tudott elindulni, ugyanis a csuklós buszt nem tudták leküldeni az emelkedőről. Az utasok mégsem maradtak a megállóban, mert egy haza igyekvő buszvezető látta a megállóban álló utasokat, a garázsmenetes buszt visszafordította és újból munkába állt, feláldozva ezzel a saját szabadidejét:

Kedves BKV-figyelő!

Egy kellemes tapasztalatot szeretnék megosztani veletek.

Ma este fél 8 körül már nagyjából fél órája gyülekezett a tömeg a Déli Pályaudvarnál a Gazdagrétre közlekedő 139-es buszra várva. Persze, gondoltam, leesett az első idei nagyobb hómennyiség, a felszíni közlekedés erre rögtön lenullázódott. Busz sehol, utasok egyre feszültebbek. Egyszer csak feltűnt a távolból egy kis busz, 139-es jelzéssel. Ez azért volt szokatlan, mert ez a járat csuklós szokott lenni. A tömeg felpréselte magát a buszra és elindultunk.

És itt jön a váratlan esemény: a sofőr kedvesen köszöntötte az utasokat, elmondta, hogy a csuklósok a hó miatt fennragadtak a gazdagréti végállomáson, ezért úgy döntött garázsmenet lévén tesz egy plusz kört, hogy a régóta várakozó utasoknak segítsen hazajutni.

Az utasok tapssal honorálták a figyelmességét. A saját szabadidejéből áldozott fel a kedvünkért! És ha ez még nem lenne elég: ahogy felkanyarodott Gazdagrétre, még búcsúzóul kellemes pihenést kívánt az utasoknak a viszontagságos hazaút ellenére is.

Ezúton szeretném megköszönni a BPI-337 rendszámú busz vezetőjének áldozatos és nem mindennapi hozzáállását.

Üdvözlettel: Moni

42 Tovább

Miben jobb a miskolci tömegközlekedés?

Olvasónk Budapesten lakik, és Miskolcra jár egyetemre. A két nagyvárosban mindig tömegközlekedik, ezért megtapasztalta már a két tömegközlekedési cég (BKV és MVK) jó és rossz oldalát egyaránt. Alant elolvashatjátok miben jobb Miskolc város tömegközlekedése a miénknél:

Hello!

Régóta olvasom a blogot, nekem eddig szerencsére rossz tapasztalatom nem igazán volt a BKV-val, igaz nagyon jó se,a BKV van,olyan,amilyen és kész.

Most nem a BKV-ról írnék, hanem az MKV-ról (miskolci BKV). Láttam egy pár rövid postot erről a közlekedési társaságról,de részleteset nem nagyon. Budapesten lakom, de Miskolcon járok egyetemre már 2. éve, azelőtt Budapesten töltöttem életemet. És hétvégenként aktívan használom a BKV-t is. Szeretném röviden összehasonlítani a BKV-t és az MKV-t.

Először nekem furcsa volt Budapest után,hogy sokkal lassabb a (főleg tömeg)közlekedés. Eleinte idegesített, de meg lehet szokni. Miskolcon tényleg csak elvétve lehet buszt 40-nél többel menni és elsőajtós felszállás van(->jegylyukasztás, bérletfelmutatás a vezetőnél-> bliccelők kis arányban), de a buszok pontosak nagy arányban (persze nem 100%-ig, olyan nem létezik max. talán Japánban) és az embereket nem idegesíti, hogy miért halad ilyen lassan.  A pontos BKV meg elég ritka, mert szerintem(tudom, sarkított vélemény, nappal késik, éjszaka korábban jön). Ha már éjszaka szóba jött, ami itt rosszabb, hogy nincs éjszakai járat hálózat kiépítve az egész városra. De van éjszaka azt hiszem óránként villamospótló busz, tehát van éjszaka is tömegközlekedés, de elenyésző.

A járműpark. A buszok fiatalabbak és jobban karban vannak tartva és tisztábbak.  Vannak új (pár éves, K-s rendszámú) Neoplánok, olyan MAN buszok,mint a 14/114 (azt hiszem 114/213/214 már) járatokon 3 verzióban:  csuklós, mint a BKV-s, és alacsonypadlós rövid, Ikarusok itt is vannak (200asok, 435, 415, 412), és Rábák(csuklós,szóló). A 200-as Ikarusok kis arányban vannak a BKV-hoz képest, de jobb állapotban vannak, mint Budapesten. Villamosból 2(azaz kettő) járat van összesen,de nem is kell nagyon több szerintem, a buszhálózat szépen lefedi a várost. A 2 fajta villamostípus: régi bécsi villamosok(mint a rex felügyelőben) és Tatra(mint a 18/56-os, csak csuklós kiadásban).

A buszvezetők higgadtabbak, mint a BKV-sok(nem akarok ebből félreértést, van pozitív és negatív példa mindkét oldalon, bár Miskolcon olyat még nem láttam, mint amiket olvastam a BKV-figyelőn). Egyik legszimpatikusabb példa az volt, amikor felszálltam egy 2-es buszra, egyik megállóban felszállt egy vak ember. Rögtön többen felajánlottuk ülőhelyünket neki, de nem akart leülni, a vezető megvárta, amíg elhelyezkedik és csak aztán indult el. Egy régebbi busz volt hangos utastájékoztatás nélkül, ezután a megálló után a vezető mondta a megállókat. Persze hagyott busz a megállóban Miskolcon is és találkoztam rendes BKV sofőrrel is, nem akarok általánosítani.

A jegypénztárakról. E témában nincs komolyabb tapasztalatom, de amit láttam, a pénztárosok türelmesebbek, készségesebbek (nem általánosítok itt se). És egy pár hete valaki küldött egy képet, hogy minden pénztárban lehet kártyával fizetni. Mondjuk szörnyű a hó eleji sor a pályaudvarnál, amikor az összes diák akarja egyszerre megvenni a jegyét, de hát semmi se tökéletes. Itt még írnék a jegyekről, bérletekről. Nincs akkora választék, mint a BKV-nál, de nem is kell ide annyi féle, van vonaljegy, tömbjegy 30 napos és havi bérlet. Van a kombinált bérlet (villamos+busz) és a villamosbérlet.  Az árakat nem tudom pontosan fejből, csak azt,hogy tavalyhoz képest 300 Ft-tal drágult a havi diák kombináltbérlet (2400->2700).
Összegezvén a dolgokat, szerintem jobb a Miskolci tömegközlekedés, teljesen más. Én úgy látom, utasbarátabb. Sokkal kisebb a város, a vállalat is. Gondolom, a költségvetés is, de valahogy itt meg tudták oldani, hogy kulturált legyen nagyjából. Tömegnyomor járatok persze vannak itt is útvonal és idő függvényében.

Remélem, nem lett elfogult a cikk, igyekeztem objektív lenni. Megvannak a pozitív és negatív dolgok itt is, ott is.

Üdv.: Zsolt

61 Tovább

Ha nincs le- vagy felszálló, nem áll meg a villamos

A BKV újabb energiatakarékos és egyben utasbarát lépésével kapcsolatosan a következő tájékoztatással találkozhat az utazóközönség február 1-jétől az 59-es és az 59A villamos vonalán, március 1-jétől a 2-es villamosok déli szakaszán, valamint a 24-es és 52-es villamosokon: "Felhívjuk tisztelt utasaink figyelmét, hogy a villamos csak abban az esetben áll meg a megállókban, ha a leszállási szándékot előre jelezték, vagy a megállóban felszálló utas várakozik. Kellemes utazást kívánunk!"

Egyelőre kísérleti jelleggel, a BKV Zrt. leszállásjelzővel felszerelt villamosai csak akkor állnak meg a megállóhelyeken, ha ott felszálló utas várakozik, vagy a járművön előre jelezte valaki leszállási szándékát. 2009. február 1-jén üzemkezdettől elsőként az 59-es és az 59A villamos vonalán vezetjük be az utasbarát és egyúttal energiatakarékos intézkedést, majd március 1-jétől a 2-es villamosok déli szakaszán, valamint a 24-es és 52-es villamosokon. (Farkasrét, Márton Áron tér irányban az Apor Vilmos téren, valamint a Könyves Kálmán körút irányban a Haller utcánál mindenképpen megállnak a villamosok)

Bár több villamos-vonalon jelenleg is csak szükség esetén nyitják ki az ajtókat, az új intézkedés következtében - a téli hidegben - az Utazóközönség számára még komfortosabb szolgáltatást nyújt a BKV Zrt., emellett még energiát is megtakarít.

Az újítás sikerének érdekében Utasainkat arra kérjük: továbbra is idejében jelezzék leszállási szándékukat, illetve az érintett járatok menetrendjéből tájékozódjanak az egyes megállókból történő indulási időpontokról.

2009. január 30.
BKV Zrt.

97 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek