Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

BKV: pro és kontra

Olvasónk egyik szeme sír, a másik nevet. Története azzal indult, hogy jegyet szeretett volna venni, de mivel minden pénztár zárva volt nem tudott, csak az egyik biztonsági őrtől aki éppen pihenő idejét töltötte, ezért az utasnak várnia kellett. Utazását feldobta egy ellenőr a Deákon, majd visszatért a valóságba amikor meglátta a mozgólépcső tetején álló, utasoknak beszólogató biztonsági őröket:

Sziasztok!

Tegnap (2009.04.16.) úgy esett, hogy hosszú évek után igénybe kellett vennem a BKV szolgáltatásait. Irány a metró. Az útvonal Gyöngyösi utca - Deák tér - Batthyány tér.

Irány az újságos: jegy elfogyott. Az állomás másik végén lévő automata nem működik. Az éppen ott dolgozó ellenőröket megsúgják, hol lehet még jegyet venni. Ha nincs nyitva, akkor nem tudnak mit tenni, menjek jegy nélkül, de mossák kezeiket. Persze zárva. Ott álldogáló fiatalemberről kiderül, hogy részben oda tartozik. Barátságosan megsúgja, 5 perc és jön vissza a kolléganő. 5 metró ment el, mire visszajött, de legalább meg tudtam vásárolni 2 db jegyet. Zene indít, fülbe helyez, utazás megkezdve.

24 Tovább

A BKV-nak nem csak szétrohadó buszai vannak II.

A BKV a buszok rossz állapotát mindig azzal magyarázza, hogy magas a járművek átlagéletkora. Aki valamennyire is jártas a témában az tudja, hogy ez csak mellébeszélés, hisz ahogy a nők, a buszok is nézhetnek ki jól még öregen is, ha jól karban vannak tartva. Olvasóink felújított buszokat fényképeztek nekünk, hogy bemutassák, hogy attól, mert valami öreg, még nem kell feltétlenül rossznak és lepusztultnak is lennie.

60 Tovább

Segítőkész(!) biztonsági őr a Blahánál

Sajnos sok jót eddig nem olvashattatok a BKV orkjairól biztonsági őreiről itt a blogon. Ez azért van, mert a sok negatív bejegyzés mellett eltörpült az a kevés jó, amit eddig publikáltam. Tegnap viszont landolt egy e-mail a levelesládámban, ami az összes eddigit üti. Őrünk nem nézte karba tett kézzel, ahogy az anyuka egyedül két gyermekével és a babakocsijával alámerül a Blahánál. Odament hozzá, megragadta az egyik gyereket, és lekísérte őket a lépcsőn, ráadásul még játszott is a gyerekkel. Kérem, Kocsis István idei prémiumát ajánlja fel az őrnek:) A levelet a kép alatt találod.

32 Tovább

A BKV-nak nem csak szétrohadó buszai vannak

Két év alatt számos kritikát kaptam a publikált bejegyzésekkel kapcsolatban. Mindig akad 1-2 olvasó, aki új itt nálunk, és csak az utolsó néhány bejegyzést olvassa el. Ebből következtetnek mindig arra, hogy a blog a BKV fikázásáról szól, pedig ez messze nem így van. Mindig odafigyelek arra, hogy a "hülyeutas" és a "hülyebkv" postok nagyjából egyensúlyban legyenek, és időnként megpróbálom megszólaltatni a másik felet is. Ettől színes a blog.

Számos történetet olvashattatok már a rossz állapotú buszokról. Legutóbb pénteken volt arról poszt, hogy a Nemzeti Közeledési Hatóság visszaküldött a garázsba egy buszt, melynek műszaki állapotára panaszkodtam. A BKV is megszólalt. Javították a hibát, és a busz ismét közlekedhet. Kevesen tudják, de a BKV évente több százmillió forintot költ a járművek felújítására, korszerűsítésére.

Egyik hétvégén a 7E vonalon utaztam egy teljesen felújított Ikarusszal, aminek utasterében nem a szokásos visszaáramló kipufogógáz, hanem a festék szagát éreztem. A busz teljes felújításon esett át, felújítottak benne mindent, amit lehetett. A BKV tájékoztatása szerint egy ilyen busz felújítása körülbelül 20 millió forintba kerül. Ha a BKV buszok rossz állapotáról van szó, a cég mindig azzal védi magát, hogy ezek a buszok már öregek, azért vannak ilyen rossz állapotban. Pedig csak karban kellene őket tartani, és nem szabadna hagyni, hogy ennyire leamortizálódjanak. Ha a BKV buszok többsége ehhez hasonló állapotban lenne, szerintem keveseknek lenne bajuk a BKV-val. Nem kellene az összes buszt felújítani. Elég lenne kikaparni őket a koszból, és máris jobb lenne az utasok hangulata, és a cégről alkotott képük is megváltozna.

142 Tovább

Egy sofőr, akivel jól indul a reggel

Szinte minden nap utazok a 23, 23E járatokon, ahol szerintem a BKV legrendesebb sofőrjei dolgoznak. Rendszeresen megvárják az utasokat, biztonságosan vezetnek, és udvariasak. Olvasónk is utazik ezen a vonalon, és az ő tapasztalatai is hasonlóak:

Szia Figyelő!

Ezúttal egy kellemes tapasztalatot szeretnék megosztani Veletek. Reggelente a 23E vonalon járok végtől-végig. Most már zsinórban harmadszorra sikerült kifognunk egy nagyon jófej sofőrt. Reggel mindenkinek szép jó reggelt kíván, amikor leszállunk, további szép napot mindenkinek (!) és viszontlátásra. Nagyon örülök neki, mert a reggelek borzasztóak a BKV-n, mindenki zombi-arccal tömörül a járműveken, egy-egy fékezésnél repül kicsit. De ez a sofőr nagyon óvatosan vezet, nagyon odafigyel az utasaira. Ja, és pontos! Tegnap lemértem stopperrel, az egyébként 22 perces menetidőt 22,5 perc alatt tette meg.

Tudom, hogy ezek apróságok, és másoknak talán fel sem tűnnek. De nekem nagyon kellemes, hogy így indul a napom, és nagyon-nagyon értékelem, hogy egy olyan hálátlan munkakörben, mint egy régi ikarus sofőrjének lenni, még mindig tud rendes és empatikus lenni az utasokkal.

Innen köszönöm a 1791-es számú (remélem, jól emlékszem) fiatal sofőrjének, hogy igyekszik elviselhetőbbé tenni a szürke reggeleket!

(Ui.: és jobbulást neki, ma reggel eléggé meg lehetett fázva...)

epres négercsók

11 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek