Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megbüntetik az ellenőrt, ha emberként viselkedik?

A történet egy nagyon kedves és a munkáját a végletekig precízen, emberiesen végző ismerősömmel történt meg. Ő nem HÉV vezető jegyvizsgáló, de sajnos azon a végzetes napon, amikor az emberi hülyeség megmászta nála a csúcsot, épp ezt a beosztást kellett teljesítenie. Maga a történet elég régi már: azóta a szabályok és sok más dolog talán megváltozott, de a történet lényege nem is ez: inkább az ellenőr és az emberség összefüggése, avagy lehet-e, kell-e, illik-e, hogy emberséges legyen egy ellenőr? A következő történet a vezető jegyvizsgáló szemszögéből kerül leírásra (a megállónevek nem biztos, hogy korrektek):

"Reggel 6.20 körül álltunk meg Szilasligeten. Láttam, hogy egy hölgy fut a szerelvény felé, magával vonszolva több kisebb gyermekét, nagyjából 100 méter távolságból. Megvártam őket, addig nem indítottam a szerelvényt. Majd elindultunk és én a kocsiban lévő utasok jegyét kezeletem. Így értem el szépen lassan a hölgyhöz. Kiderült, hogy nem volt jegye... Sajnos ez problémát jelentett, mint hogy a pénztár 6.00-kor nyitott azon a helyen, ahol ő felszállt. Erre ő azt mondta, hogy nagyon sietett a HÉV-hez, de nem tudott már jegyet venni, Így is éppenhogy elérte. Ezt ugyebár én is láttam és lévén nem vagyok egy szívtelen alak, nem büntettem meg. Adtam neki jegyet, de a jegyen a felszállás helyeként Gödöllö Palotakertet jelöltem meg, ahol nem volt pénztár, amikor arra járt a vonatunk, tehát olyan jegyet ki tudtam neki adni. Senki nem bukott egy forintot sem. Mondtam neki, hogyha jönnek a karszalagosok (fővizsgálók) később, akkor mondja azt nekik, hogy Palotakerten szállt fel. A szolgálatom a Cinkotára történő érkezéssel befejeződött, de én a HÉV-en maradtam egy másik kocsiban és így mentem hazafelé. Egyszercsak előre jött egy karszalagos és azt mondta, hogy gond van az egyik utas jegyével hátrébb és menjek vele. Ekkor már gyanítottam, hogy a hölggyel van a gond. Hátraértem és azt látom, hogy egy másik karszalagos fogja a hölgy jegyét, majd a hölgy arca felderül, ahogy meglát és a fejére csap: - Jaj, már emlékszem, ez az úr (rám mutat) mondta azt, hogy mondjam azt, hogy Palotakerten szálltam fel!... Így lebuktam, a karszalagosok előtt nyilvánvaló lett, hogy mi történt. Egy szép nagy összeget levontak a fizetésemből és természetesen a hölgyet is megbűntették. Nos azóta ha véletlenül jegyvizsgálónak kell állnom, CSAK a szabályokat veszem figyelembe. Ha nincs jegy, akkor helyszíni bírság, személyi igazolvány, leszállás a három opció."
67 Tovább

HÉV helyett bicikli

Ez a történet inkább vicces, mint bosszantó, nekem tetszik. Már csak azt várom, hogy más cégek is átvegyék. Furcsa lenne például ha két bank egymáshoz küldené az ügyfeleit:)
Kedves BKV Figyelő!

Az írásomban egy régebben történt HÉV-es estről szeretnék beszámolni.
Én a ráckevei HÉV- vonalon utaztam a leggyakrabban ez a legjobb utazási mód a környéken. Egyszer történt, hogy egy jobaráttal igyekeztünk Ráckevére dolgozni egy nyári reggelen, 6 óra körül.A táv Szigethalom és Ráckeve között közúton nem kevés ,és a vonatról leszállva csak kerékpárral tudtuk megközelíteni az ipari parkot, így a  HÉV-en vittük a bringát magunkal.A feltétel, hogy a kerékpárat szállítsuk a HÉV vonalán egy vonaljegy volt (még most is).Ezzel nem is volt semmi gond mindketten rendelkeztünk vele és érvényesítettük is.Aztán megjelent a kalauz.Miután felmutattuk a bérleteket és ellenőrzésre átadtuk neki a vonaljegyeket ( tudván ez a menete a dolgoknak) ránkripakodott, hogy: "Mit keresünk mi a HÉV-en reggel? Ráckeve nincsen messze és tessék letekerni!Maguk fiatalok! Minek hozzák fel a kerékpárokat a vonatra?!" Hmm...

1.nem vittük volna fel ha kerékpártúrát szerveztünk volna, de dolgozni indultunk (amihez mellesleg semmi köze nincs.)
2.ami nincs közel
3.FIZETTÜNK
4.ARRA KIJELÖLT HELYEN szálítottuk a bringákat.

Akkor?

Ági
9 Tovább

Mozgásba hozzuk a várost

Sziasztok!

A mai napon (XII. 14.) üzemzavar volt a ráckevei HÉV vonalán a Dunaharaszti és Tököl közötti szakaszon. A zuhanyhíradó szerint az üzemzavar reggel hat óra után jelentkezett, én nagyjából 07:45 környékén értem Szigethalom megállóhoz. Itt a már várakozó utasok közölték, hogy a HÉV nem jár. Nagyjából 10 perc várakozás után megérkezett a pótlóbusz, természetesen tömve, igy az utastér kiszellőztetése után, a sofőr változatlan utaslétszámmal indult tovább. Újabb 8 - 10 perc után megérkezett a következő hasonló módon tömött pótló, kis pofátlankodás árán erre már felerőszakoltam a testemet. Szigetszentmiklós - Gyártelep állomásnál azt az információt kaptuk, hogy jár a HÉV, így mindenki leszállt és átgyalogolt az állomásra. További hosszú perceket vesztegeltünk a hidegben, mire kiderült, hogy a szerelvények mégsem járnak, menjünk vissza a pótlóhoz. Rendben. Egy probléma volt csak. A pótló már elment. Totál káosz. Dunaharaszti felől közben megérkezett az ellenkező irányba közlekedő pótló. Ekkor már nagyjából 40 perce semmilyen érdemleges információt nem kaptunk, a beérkezett sofőrnek - szerencsétleneket oda- visszatúráztatták, hol telefonon, hol pedig az állomás diszpécsre által - fogalma sem volt merre is megy majd tovább. Közben újabb deformáció, - szó szerint - most már jár a HÉV. Természetesen kiderült, hogy ez a jereváni rádió hirszerkesztőjének ócska tréfája volt. A Tököl felé pótló buszt jelölték ki, hogy elinduljon vissza, Dunaharaszti alsóra. Elsőre ez apró reményt jelentett a HÉV állomás és a buszmegálló között túrázó utasok számára, további kérdezősködés után nagyjából egy busznyi utas zúdult fel, ugyanis a busz - objektiv okoknál fogva - közvetlenül Harasztira ment, a két pont között lévő Szigetszentmiklóst és még két másik megállót kihagyva. Nekem ez kedvezett, buszra fel, nosza induljunk Harasztitól már ok lesz minden. Hát persze.

31 Tovább

Tízszeresére drágulnak jövőre a 60-65 évesek HÉV-bérletei

A kormány megvonta a támogatást, a főváros pedig nem pótolja a kivett összeget. A drasztikus tarifaemelésnek ismét az utasszámcsökkenés lehet a következménye

A Lágymányosi híd és Ráckeve között az idén még havonta 1984 forintért utazhatnak a 60 és 65 év közöttiek, jövőre azonban 18 ezer forintot kell fizetniük a bérletért. Illetve még többet, a legalább 11-12 százalékos BKV-tarifaemeléssel számítva várhatóan húszezer forintot. Nem járnak jobban azok se, akik Gödöllőről ingáznak, ez 1488 forint helyett jövőre 14 ezer forintjukba kerül, a szentendreieknek pedig ezer helyett 11 ezer forintot kell kiadniuk a bérletért.

A több mint tízszeres drágulás hátterében a kormány döntése áll: megvonta a helyi érdekű vasutakon a nyugdíjas kedvezményt az említett korosztálytól, így 2008-tól nekik is teljes árú dolgozói bérletet kell vásárolniuk. A Főpolgármesteri Kabinet a hét elején jelentette be a közösségi közlekedés népszerűsítését aligha szolgáló változást, amely számítása szerint négyezer embert érint. A főváros dönthetett volna úgy, hogy kifizeti az állam által elvont támogatást, de nem tette, a kormányra mutogatott.

Forrás: www.ma.hu
67 Tovább

Pillanatképek a Gödöllői HÉV-ről

Tisztelt "BKV Figyelő"!

Szerintem sokan tudják, hogy mostanában cserélik a HÉV síneket. Ezzel kapcsolatban lenne (pár) szavam.Tudomásom szerint a RING Megállótól (az a megálló, amit csak a Forma 1 idején nyitnak meg, rögtön Szilasliget után) kezdték el a sínek cserélését, de ha nem is onnan, ez nem lényeges. Ahogy tovább haladunk a ring megállótól Gödöllő felé, jobbkézre van egy nagyon szép tanösvény, ami mellesleg más célokra is alkalmas. Kerékpáros barátaimmal gyakran járunk oda biciklizni, de már láttunk arrafelé futókat, geocachinges keresőket, túrázókat is. Most az általunk annyira szeretett BKV gondolt egyet és elkezdte feltúrni a tanösvény elejét (egyelőre csak az elejét túrták föl) és őrjöngve írtani az erdőt. Namost ez már eleve hülyeség volt számukról, mert mint később megtudtuk a r. megállóban járkáló úrtól, hogy megvolt a nyomós okuk rá: onnan könnyebb a gépeket felvinni. Ennyi. Mitne mondjak, k*rvára megérte. Aki nem tudná, annak elmondom hogy 2 oldalról lehet megközelíteni a megállót: gödöllő felőli oldalról és a pest felőli oldalról. Ezt még tovább tagolhatjuk, a gödöllői oldalról ugyan csak gyalog vagy kerékpárral lehet felmenni (ott a tanösvény vége) 2 úton, és a pesti oldaról pedig 3 féle módon: 1 tökéletes út gépeknek, ami levan szórva a maradék sínek-közötti-kövekkel, 1 gyalogos betonút és mégegy betonút, amin megintcsak simán felvihetnék a benga gépeiket. Namost a gépeket őrző bkv-droid vallomása szerint csak a síneket cserélik, habár nemtudom miért kell ehhez kb. 5 markoló és még egy adag zúzder szörny. Már nem azért, de a kedves droidunk csak találgatózott, hogy mi is a valódi céljuk, de azt kitudtuk szedni belőle, hogy "hát most szélesebb lesz a tanösvény". Ez kb. annyit jelent, hogy elb*sznak mindent, csupán azért hogy a szaros gépeiket felvigyék egy teljesen abszurd módon? Mennyire hülyék ezek?

Nah itt egy másik sztori, amit nemrég tudtam végighallgatni:
Adott egy gödöllő felé tartó HÉV, amin és és a barátom utazunk 2 skinhead "társaságában", habár úgygondoltam jobb lesz távolról nézni az eseményeket, miután egy idősebb fajtából származó nőnemű hibridkalauz felmászott a vagonba 2 őrrel [2 romával - azok voltak (hmm, mióta dolgoznak a romák?)] magamögött. Néztünk is haverral, hogy mi lesz a következő mozdulatsor, amiből csak annyi lett, hogy a 2 "őr" megállt a középső ajtónál (nyílván tudják kik azok a skinheadek) és hagyták a kalauzt tovább menni egyedül. Végül a kalauz csak pofázni tudott, mert természetesen jegy nélkül utazott a két férfi. Miután beszélgettek egyet a kalauz ment a következő vagonba, az őrök utána, később pedig a 2 férfi nyugodtan utazott tovább jegy nélkül. Valószínűleg hasonló harcigépekre költik a pénzt a bkv-sok, akik megvédik a kallert mindentől, és mindenáron behajtják a bírságot.
26 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek