Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Építészeti csoda a Népliget közepén

Olvasónk egy érdekes váróról készített fényképet a Népligetben. A pavilont felállították, beüvegezték, majd kiderült, hogy az a saját "lábán" nem áll meg, ezért a jómunkásemberek térkövekkel támasztották meg. A beton már megkötött, az az üvegtábla is a helyére került, a munkások már elmentek. Mi azért még bízunk benne, hogy ez csak ideiglenes.

Kedves BKV-figyelő!

Rendszeresen szoktam olvasni a blogod, így nem is írom meg, amit előttem százan leírtak, viszont láttam a napokban olyat, amitől rögtön megragadtam a telefonom, és gondoltam, ezt meg kell mutatnom:

26 Tovább

Az ember, akinek rossz levelet generált a BKV

Rengeteg utas panaszkodik amiatt, hogy a BKV a panaszlevelére csak egy sablon választ küld. Nem védem a céget, de tudom, hogy minden válasz mögött van valamennyi munka, tehát ha sablonos választ is kapunk, azért a panaszunkkal foglalkozott valaki. Olvasónknak a BKV olyan levelet küldött, amihez a panaszosnak nem is volt köze. Kiderült, rosszul generált válaszlevelet a BKV programja:

Tisztelt Utasunk!

Tájékoztatjuk, hogy elektronikus levele Társaságunkhoz megérkezett. Szíves elnézését kérjük a név eltérésben, valószínű, rendszerhiba történhetett és a programunk amit használunk, más nevet generált az Ön e-mail címéhez. Bejelentése alapján azonnal vizsgálatot kezdeményezünk.

Válaszunkat a lehető legrövidebb időn belül (legkésőbb 30 nap) megküldjük Önnek.

Türelmét előre is köszönjük.

BKV Zrt. Ügyfélszolgálat

17 Tovább

Elvették a szabálysértő buszvezető jogosítványát

2008 szeptemberében egy biciklis életét veszélyeztető buszvezetőről számoltunk be nektek a blog hasábjain. A BRFK illetékesei is olvasták a blogom megjelent bejegyzést, és hivatalból eljárást indítottak a buszvezető ellen, aki az Andrássy úton egy biciklist próbált meg leszórítani az útról. Ádámot néhány napja megkereste a rendőrség, hogy a blogon leírt panaszából vallomást készítsenek, majd az egész eseményt a helyszínen rekonstruálták. Részletes beszámoló alant:

Kedves BKV-figyelő!

Néhány hónapja megjelent egy bejegyzés arról, hogyan szorított be egy busz a járda mellé. ("Ráhúzta a kormányt, majd kiabált") Reméltem, hogy a levél eljut az illetékesekig, aztán el is felejtettem a dolgot. Nemrég érkezett azonban egy levél a rendőrségtől, akik kérték, hogy nézzek be a Hungária körútra. Elképzelésem sem volt, miről van szó, és kiderült, hogy a blogbejegyzés alapján hivatalból nyomozni kezdtek.

A hozzászólásokból ítélve néhány olvasó szövegértelmezési problémákkal küszködött az eredeti bejegyzésnél, ezért még egyszer szeretném elmondani, hogy itt nem elsőbbségadási kérdésről volt szó. Autóval és kerékpárral is én vagyok az első, aki elsőbbséget ad a busznak, van hogy én állítom meg az autókat bringával, hogy a busz ki tudjon állni a megállóból. 15 év, négy kontinens, tucatnyi ország és többszázezer kilométer során egyetlen balesetet "okoztam", amikor átengedtem a gyalogosokat a zebrán, de a szomszéd sávban túl későn reagáltak, és egymásba rohant két autó. A busszal történt affér egy teljesen tiszta leszorítás volt, amiből nem volt semmilyen kiút. Ennyit erről.

Bementem tehát a rendőrségre, ahol hivatalos vallomássá tettük a blogban írtakat. Szerencsére egy kedves lány személyében tanúm is volt, aki még a helyszínen megadta a telefonszámát. A rendőrség megkereste a szóban forgó sofőrt, helyből elvették a jogsiját, majd megrendeztek egy bizonyítási eljárást a helyszínen busszal, rendőrautókkal és velem.

440 Tovább

Megtagadta a számlaadást

Néhány hónapja kiderült, hogy a BKV bérlet és jegy nem minősül nyugtának, ezért ezek eladásakor külön nyugtát kell kiállítani. Ez a rendszer működött is egy ideig, ám a zsebre dolgozó éjszakai őrök így is megmaradtak. (Szokásuk, hogy gyűjtőtömbből tépnek ki jegyet, és drágábban adják el)

Tisztelt APEH!

Egy velem történt esemény kapcsán egy jelenségre szeretném felhívni a figyelmüket, illetve szeretnék egy közérdekű bejelentéssel élni.

Köztudott, hogy a Budapesti Közlekedési Zrt. éjszakai buszokon az utasok -ha egyébként nem rendelkeznek valamilyen időszakos bérlettel-, nem használhatják a nappali közlekedésben érvényes jegyeket, és kötelesek a buszokon szolgálatot teljesítő ellenőröktől illetve biztonsági személyzettől megvenni a helyszínen váltott menetjegyet, amelynek ára 350 Ft. A nappali jegy ennél olcsóbb, annak ára 270Ft.

Az eset, amit bejelentek, ma hajnalban (tehát 2008 december 5.), a Pestszentimre központtól 0.05-kor induló 950-es buszon történt. Körülbelül háromnegyed egykor (a Ferenc körút megállónál) az egyik utas szóváltásba keveredett a biztonsági személyzettel, azok ugyanis nem voltak hajlandóak számlát adni a jegyvásárlásról, és le akarták szállítani az utast. Mikor felhívtam az egyik ellenőr figyelmét, hogy nem tagadhatják meg a számla adását, azt mondták, hogy azért nem adhatnak számlát, mert nincs számlatömbjük.

Meggyőződésem, hogy ez lehetőséget ad ezeknek az ellenőröknek a visszaélésre, de egyébként is úgy tudom, hogy ahol pénz cserél gazdát, ott erről lehet (sőt kell) számlát adni. Ha például az éjszaka valamilyen üzleti megbeszélés miatt kényszerültem a BKV járatain utazni, akkor a cégemmel nem tudnám ezt elszámoltatni a számla hiánya miatt. Jogkövető állampolgárként méltatlannak tartom, hogy az ellenőrök -monopolhelyzetüket kihasználva- ilyen módon kárt okoznak az embereknek és az államnak.

Felhívom a figyelmüket, hogy ez a rendszer (tehát, hogy csak a helyszínen vásárolt jegy érvényes az éjszakai járatokon) már nagyjából év eleje óta működik, és nyilván a számlatömb hiánya -ha nem is törvényes, de- érthető volna mondjuk januárban vagy februárban, de most semmiképp.

Kérem, hogy az ezzel kapcsolatos bejelentésemet kivizsgálni szíveskedjenek.
Felhívom figyelmüket, hogy a nyilvános vitát elősegítendő azt a levelet név és cím nélkül eljuttatom a BKV-figyelő nevű bloghoz is.

Név, Cím.

75 Tovább

Regőczi Miklós vegyen neked vonaljegyet

Nem egy cikket írtam már arról, hogy a BKV automatáiból szinte lehetetlen jegyet venni. Volt olyan postom is, melyben fényképeken dokumentáltam, hogy 18 automatából 4 működött, a Móricz Zsigmond körtér környékén. Mit csináljon szerencsétlen utas, ha hétvégén jegyet akar venni?

Kedves BKV-figyelő!

Pénteken, a Moszkva téri metró lejáratnál készítettem ezeket a képeket a két jegykiadó automatáról. Mókásabb, bár inkább ironikus a felirat az egyik gépen, miszerint az utazók észrevételei alapján "egyszerűsítették" a jegyvásárlást...
Ahogy a másik kép mutatja, a másik automata is rossz volt.
Üdvözlettel:

Ger

72 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek