A vakszerencsén múlt, hogy nem történt halálos tömegszerencsétlenség szombat délelőtt az 5-ös út 35-ös kilométerénél. Ha gyorsabban megy a Volán Dabasra tartó járata, Kartali Márton (18) diák sem tudta volna elküldeni ezeket a sokkoló fotókat szerkesztőségünkbe a kitört kerekű buszról. Így most duplán szerencsés: túlélte az utazást, és még 10 ezer forint is jár neki a képekért.
- Úgy 60 km/órával mehetett a busz, amikor egyszer csak azt vettem észre az ablakból, hogy gurul a kerék, és megelőzi a buszt. Aztán egy nagy huppanás következett, majd kitört a pánik. A busz az alváz hátsó részén csúszott tovább az aszfalton, csak 100-200 méter után állt meg - számolt be a rémisztő balesetről Márton, aki épp az elgurult kerék fölött ült a buszban. - A sofőr azt mondta, hogy nagy baj lett volna, ha gyorsabban megyünk.
Csoda, hogy túlélték a dabasi járat utasai
Putrira hasonlító bunkerből árulják a jegyeket Kőbányán
„Vajon van-e még ennél lejjebb?” kérdeztem magamtól, amikor a lenti képet néztem. A fotón, melyet Kőbánya-Kispesten lőtt nekünk Zsolti, egy hajléktalan putrira hasonlító kutyaól pénztár, és egy rossz automata látható. Üdvözlünk mindenkit a Balkánon!
Karácsonyi díszben a 2-es villamos
December 5-től ünnepi villamos jár a 2-es vonalon. Most először jár Budapesten is karácsonyi villamosjárat, melynek különböző változatait külföldön is élvezhetik kicsik és nagyok egyaránt. Az ünnepi villamos hétköznapokon 17.00 - 20.00 óráig közlekedik a Boráros tértől a Jászai Mari térig, 20.00 - 23.00 óráig a Közvágóhídtól a Jászai Mari térig, hétvégén pedig szintén 17.00 - 23.00 óráig a Közvágóhídtól a Jászai Mari térig. Olvasónk képeiért és élménybeszámolójáért olvass tovább!
Viszonylattáblával rögzítették a motortér fedelét
Két viszonylattáblával volt rögzítve a motorház fedele azon az Ikarus 405-ösön, melyet olvasónk fényképezett nekünk még ma délelőtt. Ez a megoldás nem csak szánalmas, balesetveszélyes is, ugyanis menet közben a táblák elrepülhetnek. Nem tudjuk, hogy a táblákat azért tették-e oda, mert a fedlap mozog, vagy azért, mert ki is jár a helyéről. Ha az utóbbi, akkor az a veszély is fennáll, hogy a komplett elem kiesik menetközben. A poszt publikálása után ezért feljelentést teszek a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál:
A szöuli metró
Olvasónk a szöuli metróról, a világ egyik legnagyobb földalatti hálózatáról írt nektek egy részletes bemutatót. Kicsit hosszú, de megéri végigolvasni:
Hosszú idő óta csak botrányokról, utas- és ellenőrverésekről, visszaélésekről, jármű problémákról olvashatunk ezen a blogon. Ez természetesen érthető, hiszen elsődlegesen az a blog célja, feladata, hogy figyelje a visszaéléseket és tudósítson róluk. Azonban úgy gondoltam, hogy talán hasznos lenne egy kis változatosság, és amúgy is régóta érlelem magamban a gondolatot, hogy megírjam a tapasztalataimat a szöuli metróközlekedésről, mintegy kontrasztként a hazai állapotokkal (kicsit hosszú lesz, aki nem szeret olvasni, most még menekülhet:)
Szöul Dél-Korea fővárosa és egyben legnépesebb városa is, a Wikipedia szerint több mint tízmillióan lakják. Jelenleg ez azt jelenti, hogy a város a 8. a világ legnépesebb városainak listáján, megelőzve Pekinget is. Területe kicsit több, mint 600 négyzetkilométer (összehasonlításul: Budapest 525 négyzetkilométeren terül el). El lehet képzelni, hogy mekkora tömeg és zsúfoltság van - nos, ezzel kapcsolatban "magasak" voltak az elvárásaim, de egyáltalán nem élhetetlen és zsúfolt helyről van szó, a számok alapján én sokkal rosszabbra számítottam (tömegközlekedés/tömeg viszonylatban szerintem Budapest rosszabb). Persze ehhez hozzátartozik, hogy én télen jártam ott, amikor lehet hogy jóval kevesebben mozognak rendszeresen a városban.
Utolsó kommentek