Mai napon egy rendkívüli post kap helyet a BKV-figyelőn. Az eddigiektől eltérően, ma nem olvasói észrevételeknek adok helyet, hanem egy, folyamatosan frissülő postnak, amit élőben írok és szerkesztek. Az élő cikk célja, hogy bemutassam, ma Budapesten milyen mozgáskorlátozottként közlekedni. Kerekesszékbe nem ülök, de mindenre odafigyelek, hogy a városjárásom hiteles legyen. Magaspadlós járművek, lépcsők, padkák kizárva. Természetesen minden fontosabb eseményt dokumentálok képekkel, videókkal és rövid szövegekkel. A bejelentkezések időrendi sorrendben jelennek majd meg, a legfrissebb írást mindig fent, a legrégebbit mindig a lap alján találod. A kiscímek mellett az írásának időpontját látod.
Felhívom az olvasók figyelmét, hogy a budapesti közbiztonság miatt, nincs arra lehetőségem, hogy minden térről, minden megállóból postot írjak, illetve képet töltsek fel, ezért két frissítés között akár 30 perc is eltelhet. A türelmet köszönöm! :)
A lemerülő akkumulátor vet véget a tesztnek (14:47)
Akik azt hitték, hogy ma bejárom Pestet, és minden mozzanatomról írok, azok ma biztos csalódtak. Sajnos repült az idő. Azt hittem 1-2 órája járkálok a városban, amikor felfogtam, hogy a kiscímek mellé írt időpont tényleg valós. 5 órája megyek, használom az utasok által is leghasználtabb járatokat, villamosokat, földalattit és buszokat. Sajnos a külső kerületekbe nem tudtam elmenni, és ha jártam is ott, csak futólag. Ma a belváros közlekedését mutattam be, remélem valamennyire sikerült bemutatnom, hogy kerekesszékkel közlekedni nem egyszerű.
Ez az 5 óra nekem is tanulságos volt. Sok mindent tapasztaltam, és úgy érzem, az eddigihez képest sokkal segítőkészebb leszek, ha rászorulóval találkozok.
Köszönöm a rengeteg pozitív visszajelzést (itt is, és e-mailben is). Amennyiben lehetőségem lesz rá, a tesztet folytatom, és kérésetekre egy kerekesszékes embert is fel fogok kérni, hogy segítsen a teszt elkészítésében. Természetesen a következő hasonló postban kiemelten foglalkozom majd a külső kerületek közlekedésével is.
Halál a Boráros tér (14:26)
Az előbb dicsért Combinonak azért hátránya is van. Ugyanis mit ér az alacsony padló, ha leszállsz a villamosról, és mindenhol lépcsők vannak? A Boráros téren az aluljáróban lehet kerekesszékkel közlekedni, de a buszokhoz (23, 23E, 54, 55, 212) és a villamoshoz (4, 6) így sem tudsz felszállni. Ez nem a BKV hibája, sajnos a hely kialakítása ilyen.
Egy kép reggelről
Reggel a Délinél készült képeket még a Széna térnél feltettem a gépre, így azokból még tudok csemegézni nektek. A pályaudvar mellett mentem át a zebrán, amikor felfigyeltem a széttördelt kövekre. A járda és az úttest itt egy szintbe volt hozva, de a kövek nagyon gyatra állapotban voltak. Egy kisebb kerekű tolószék átment volna ezen, de biztos, hogy beleakad:
A legnagyobb segítség talán a Combino (13:58)
Egy kerekesszékkel közlekedőnek jó a Combino villamos. Jó, mert segítség nélkül felszállhat rá, és sok megállóban leszállhat róla, majd továbbmehet, egyedül. Persze csúcsban használni ezt is lehetetlen, mert vagy felszállni, vagy leszállni nem tudsz róla. Az is kár, hogy jelenleg csak ez a két villamosvonal biztosít alacsonypadlós járműveket.
Szolgálati közlemény
Sajnos a fényképek feltöltésével valami gáz van, a kártyaolvasó a memóriakártya és az adapter nem akarnak összedolgozni. Fényképezni még fogok, de lehet, hogy majd csak este tudom feltölteni őket, egyszerre. Addig marad a szöveg :) Boráros tér következik.
Nem fizethetem be a büntetésem (13: 36)
A körúton jártam nemrég. Gondoltam beugrom a BKV-székházba, ami ugye a Blahán van. Ezzel nem volt baj, mert hamar odaértem a térre, de az aluljárók miatt zebrákat kellett keresnem. Az egyébként max. 10 perces sétából, 30 perces séta lett, az Akácfa utcai járdáról, és az autósokról nem is beszélek.
Utolsó kommentek