Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ki szeret hányásban és ürülékben utazni?

Budapest éjszakai közlekedése és lefedettsége kiváló. Nincs még egy olyan város kis hazánkban, aminek ilyen jó lenne az esti/éjszakai közlekedése. De erre szükség is van. Többen éjszakai munkára mennek, éjszakai munka végeztével pedig haza, ami autó híján éjszakai közlekedéssel valósítható csak meg. Sajnos a kulturált emberek közé néha kulturálatlan fiatalok keverednek, akiket még a biztonságiak sem sikerül kiszűrni. Ha valaki érzi, hogy szarul van, miért nem száll le? Egyáltalán miért száll fel?

Kedves BKV-figyelő!

Minap utaztam, sajnos újfent a 973-as éjszakai gyönyörjáraton. Eddig azt hittem a 906-os, éjszakainál ocsmányabb, embertelenebb járat nincs az éjszakában a BKV-nak,de tévedtem!

Hajnalban hazafele jövet, mint ahogy azokat az alábbi képeken is láthatjátok, nem éppen emberi szállításra alkalmas környezetben utazhattam haza a Móriczról egész Budatétényig. És szeretném hangsúlyozni, ez nem egyedi eset ez péntek, szombat, vasárnap hajnalban mindig így néz ki!

 



Kérdezném én, ettől az igazán magasan művelt, BKV elnevezésű; "pénznyelő automatától" hogy mégis ezt hogyan gondolja? Nekem akinek van bérlete, (8250forintért) vagy az, aki majdnem dupla jegypénzért veszi igénybe az éjszakait az miért ilyen szolgáltatást kap?

A minimum higiéniai állapotokra miért nincs pénz 8250forintért? Egy felmosás, ablaktisztítás firkaleszedés miért nem történik meg? Hisz ez a minimum! Mert ha kimarad egy busz, várunk tovább, nem halunk bele, lerobban túléljük, késik nem okoz akkora problémát, edzve vagyunk! De könyörgöm ne hányásban, húgyban, telifirkált, hajléktalanoktól bűzlő; buszon mocskos kárpitüléseken keljen nekem (embernek) utaznom egy éjszaki buszon amire még dupla jegyárat elkérnek! Ami igazán irreálisan magas!

Mikor éri el a BKV  hogy az alap feltételeket megteremti a kulturált utazáshoz? Aminek a higiénia az első fázisa! És kérdem én: hol vannak erről az éjszakairól a csodás, kizabált bőrfejű kidobók? Merre járnak? Mert 973-ason eddig egyszer láttam biztonságit, azok is ültek és mentek haza!

Üdv: Chriss

147 Tovább

A felszínre törtek az Orkok

A BKV büszkén bejelentette, hétfőtől zöld karszalagos Orkok zaklatják az utasokat a Moszkva téren, majd néhány nap múlva a Móriczon és a Fehérvári úton is. Cél a bliccelő utasok kiszűrése. De vajon mennyit ér az egész rendszer?

A fontosabb vonalakon ahol végállomási ellenőrzés van (19-es villamos, 7E, 173E busz, 4-6 villamos) az első megálló nincs messze a végállomástól, maximum 400 méter, de van olyan vonal, ahol ez csak 200 méter. Ez 2-3 perc séta annak, aki nem akar fizetni. Lássuk ezt a gyakorlatban:




A fenti felvételen a Moszkva tér látható és az utána következő első megálló a Széna tér. A két megálló között körülbelül 150-200 méter távolság van (útvonaltól függ) ami reggel egy jó 1-2 perces séta maximum. Aki elvből nem fizet a BKV-ért az ezt a távolságot röhögve lesétálja és felszáll a villamosra. A Moszkva téri ellenőrzés óta egyébként jelentősen nőtt a Széna téri villamosmegálló forgalma. Az ellenőrzésnek így annyi értelme van, hogy a bérletesek minden reggel felmutatják a bérletüket, és felszállnak. A bliccelők nem is próbálkoznak. És hiába jár több ellenőr a vonalon, aki bliccel úgyis leszáll, ha ellenőrt lát…

186 Tovább

Az utas csak álljon az esőben

Hová is lehetne tenni egy fedett viszonteladói pénztárat, ha nem az utasváró pavilon alá, és a villanyoszlop elé, ahol semmi keresnivalója. Hamarosan jön az eső, jön a szél és a hideg. Az utas vár a késő, kimaradó buszokra és csak annyit szeretne, hogy ne ázzon szét. De mégis, hova álljon, ha a pénztár elfoglalja a fél megállót? Azt már megszoktuk, hogy valakinek semmi szépérzéke nincs, és ilyen városképromboló pénztárakkal teszi tele a várost, de miért kell az utasokat is szívatni vele?

Kosztolányi Dezső tér:

68 Tovább

Mindent magába szív a szövet

Attila olvasónk elkötelezett híve tisztántartható, higiénikus üléseknek, olyannyira, hogy egyszer be is vizsgáltatta őket. Leveléből kiderül, hogy a szövetből vagy a bőrből tenyészett-e ki több baktérium, és miért jók illetve rosszak ezek az ülések:

Kedves BKV-figyelő!

Sokat olvasom a blogot, és mindig részt veszek a szavazásokon, így volt ez az ülésekkel is. Örülök, hogy végre a civilek is foglalkoznak a témával, és kikérik az utasok véleményét is erről.

Sajnos Budapest a szövetből készült ülésekre még nincs felkészülve. Rengeteg a koszos ember, és nagyon sok a hajléktalan, akikkel osztoznunk kell a tömegközlekedési eszközökön. Arról nem is beszélek, hogy egyes népcsoportok úgy utaznak, hogy a sáros lábukat felteszik az ülésre. Hiába szólok rájuk, anyáznak, és ugatnak. Nem tudok ellenük mit tenni. Egy a lényeg: Nem kell a szövet!

Sokat foglalkozom magam is a témával, sőt, munkahelyemnek hála be tudtam egyszer vizsgáltatni ülés mintákat. Az eredmény nem lepett meg. A bőrülésből sokkal kevesebb baktérium tenyészett ki, mint a szövetből. Ez azért van, mert a szövetülés mindent magába szív és ezeket nem emészti meg. A hajléktalan ülepén lévő ürüléktől kezdve a kiöntött innivalóig. Mivel a BKV ritkán cseréli ezeket az üléseket, nagyon sokáig benne maradnak a fertőzések, amiket bár nehéz elkapni, nem lehetetlen. Ezért lenne jó véleményem szerint a műanyag/műbőr ülés.

Ami miatt írtam igazából azaz, hogy sajnos a BKV a műbőrt sem tartja rendben. Használódik, néha cserélni kell. De úgy néz ki ugyan úgy sz@rnak bele mint a szövetbe, és az ilyen állapotú ülésekkel elriasztják az embereket a bőrtől…

 


UI.: Egyszer egy 7-es buszon való kapaszkodás után vakartam meg a jobb kezem, amin másnapra kiütések jelentek meg. Az orvos szerint valami gombás fertőzés, aminek a helye még mindig látszik a karomon… Mindenki mosson kezet, amikor csak teheti.

Attila

104 Tovább

Az Ombudsman elmehet a ...

Hiába szeretett volna a BKV a Volvo buszokba kamerát tenni, azok működtetésére az Ombudsman nem adott engedélyt, ugyanis sérti az utasok személyiségi jogát. Pedig a kamera visszatartó erő tud lenni. Senki nem szereti, ha 1-2 bizonyító felvételen mosolygós arccal szerepel, miközben firkálja a Volvo busz hátsó ablakát, vagy éppen a Combino ablakáról tépi fel a fóliát. Megfigyelhető, hogy az FLR-rendszámos, (harmadik szériás) Volvo buszokban, melyekben térfigyelő kamera van, mennyivel kevesebb rongálás, firkálás található.





Tegnapi életkép a Combinóról



Sajnos a legtöbb buszba nincs kamera, a Combino villamosokba se szereltek térmegfigyelőket, és úgy tudom, az új metrók is kamera nélkül érkeznek majd. A BKV szerint azért, mert erre nem kaptak engedélyt, Ombudsmantól, mert a személyiségi jogok, meg minden. Őszintén… Akinek nincs vaj a füle mögött, az nem fél semmitől, főleg nem egy kamerától. Sőt! Az átlag pesti lakos még örülne is neki.

A MÁV-nak adtak engedélyt, van is kamera a Talent és a Flirt motorvonatokban. Naponta legalább kétszer utazok ilyen vonaton, és egyáltalán nem zavar, hogy megy a kamera. Inkább örülök annak, hogy figyelnek a rendre. Nem firkálok, nem rongálok, mitől féljek? Ha kirabolnak vagy megtámadnak még valami kis esély is van arra, hogy megtudjam ki volt…

Basszus, ebben az országban tényleg mindenkinek csak joga van, kötelessége nincs? Miért kell folyton a mocskokat védeni? Miért az utasok kárára hoznak hülye döntéseket? A BKV-t így még a kamera se védi a rongálástól. Az Ombudsman hülyesége miatt pedig utazhatunk a lepukkant Volvo buszokon…

127 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek