Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Levél a MeH-től

Álmomban sem gondoltam volna, hogy olvasónk nyílt levele eljut a címzettnek, és választ is kapunk rá. Biztos emlékeztek még rá, hogy László a Kancelláriaminisztert azzal a kéréssel kereste meg, hogy kezdjenek vizsgálatba a BKV körül, derítsék ki, hová folynak a milliárdok. A napokban a Miniszterelnöki Hivataltól kaptam egy e-mailt, melyben megkértek arra, hogy hívjam fel őket, és válaszolnak a nyílt levélre, mert sajnos e-mailt nem tudnak küldeni (?). Lászlónak megadom a telefonszámot, remélem, hogy felhívja őket, és a választ is megküldi majd nekünk.

Örülök, hogy a Miniszterelnöki Hivatalban is olvasnak BKV-figyelőt:)
10 Tovább

25 éves vagyok, és bliccelő

Kimondtam, hisz azt mondják a beismerés az első út a gyógyulás felé. Tősgyökeres budapesti családba születtem. Már 12 évesen a nagymamámtól azt tanultam, hogyan kell egy jegyet a metróban „többször használatossá” tenni, bár akkor még volt bérletem, akkor a diák még belefért.

2000 Február óta viszont nem vettem bérletet. Elegem lett. Elegem lett abból, hogy úgy visznek, mint a megtűrt állatokat a full tömött járműveken, hogy lassúak, pontatlanok, koszosak, nem megbízhatóak (ha kimarad egy járat kimarad, na és?), és hogy alapvetően ki vagyok Nekik szolgáltatva. Ha hosszú a cigi akkor azért, ha szép lánnyal beszélgetnek útközben azért, ha gázolajat spórolunk azért, ha bunkózunk akkor meg azért. Csak vegyem meg a jegyet vagy bérletet és kussoljak. Örüljek, hogy Ők vannak.
 
Hát nem! 17 évesen eldöntöttem, akkor inkább játszunk. Mindkettőnk a saját képességei szerint. Ja és persze fair play, mert ismerek olyat, aki talált lakcímigazolóval nyomja

Azóta pénzt bérletért nem adtam, pedig mindennap keresztül-kasul bejárom a várost. Tartozásom nincs, mindig tudtam élni a bérletbemutatás csodás intézményével. 3 havonta elkaptak, szereztem egy jó bérletet (ingyen persze), bemutattam, 400 HUF és viszlát. BKV-ra átlagosan havi 300-400 Ft-ot fordítottam (2 jegy a metróban ha tényleg para volt).

2008-ra azonban bérletbemutatás lehetőséget személyenként évente 2 alkalomra korlátozták, gondolom pont az olyanok miatt, mint én (bár szerintem ez az intézkedés önmagában felháborító).

Az év eleji fokozott ellenőrzés, a tuskó biztonsági őrök a metróban és az éjszakaikon, valamint az a tény, hogy ezen a 2 alkalmon én már február végén túl voltam (figyelmetlen voltam 2 esetben, ennyi), egy gondolat kezdett érlelődni bennem. Kezdtem belátni (vagy beletörődni?), hogy talán mégis kéne venni egy bérletet, talán kényelmesebb is, mint kommandózni előlük (jut szembe: állami cégnél dolgozom 5 számjegyű fizetésért, és mivel Budán lakom nem adnak bérletet sem, kinél sztrájkoljak?). Ezt 1 hónapig, egészen a mai napig dédelgettem magamban. Ma azonban elhatározásra jutottam.

A mai napon 2008.04.10-én, meló, hivatal, ügyintézések, bank, könyvtár és egy könnyed baráti sörözés után a kőbányai Kada utcából indultam hazafelé 22:00-kor. 85-ös, Örs, 2-es metró (persze kamujeggyel) Blaha, majd 4-es villamos. 22:55-re értem az Október 23. utcához, ahol felszálltam a 23:00-kor a Móriczról induló 3-as buszra. Célom a Kosztolányi Dezső térről induló utolsó 14-es busz elérése. A két busz egyidőben, 23:00-kor indul, a Budatétény sorompóhoz, este már kb. azonos menetidővel érkeznek oda, s reméltem, hogy még sikerül elcsípnem.

A 3-as busz a budafoki Városház térnél, már mondhatni 1 testhossznyira megközelítette az előtte haladó 14-es buszt, de ott még nem tudtam átszállni, sebaj. Remélem a sorompónál utolérjük. De nem. A Budatétény sorompónál már majdnem megállt a buszom, mikor is 14-es barátunk a megállóban becsukta az ajtót (hangsúlyozom ő volt aznap az utolsó), majd lassan - kínosan ügyelve, hogy minden utastársammal együtt jól láthassam – elindult. Értsd: annyi emberség nem volt sofőrünkben, bevárja a buszomat. 23:23 perckor 8 azaz nyolc ember kezdett el felsétálni a hegyre, statisztikai adatok alapján legalább 5 bérlettel a zsebében.

Mert felsétálunk, mi az nekünk? Hisz a hegytető is max. 15 percre van, sőt mire az utolsó 114-es megérkezik már haza is érek. Tudom fő az egészség, de azért mégis. 15 másodperc. Ennyin múlt. Ennyit kellett volna várni 14-es barátunknak, hogy beérje a 3-as buszom.

15 másodperc Neki sok volt. Nekem pedig a 8.250 Ft sok. Ezért? Akkor inkább játszunk tovább!
317 Tovább

Mattrészegen hangoskodnak

A buszvezető a munka után azt csinál, amit akar. Annamarit mégis zavarja, hogy a műszak után a buszvezetők hazafele részegen hangoskodnak a buszon. Szvsz addig nincs probléma, amíg nem vezetés közben isznak:)
Kedves BKV Figyelő!

Az elmúlt időszakban feltűnt nekem egy dolog a BKV sofőrökkel kapcsolatban, ezt szeretném megosztani Veled.

Gyakran utazom a 19-es buszon, mindig késő esténként, a Nagykőrösi úti felüljárónál szállok fel. Ez a megálló ugye a következő a Dél-pesti buszgarázs után. Ezért ezen a buszon, főleg ebben az időpontban nagyon sok sofőr utazik, aki már leadta a műszakot, és hazafelé tart éppen. Eddig szinte kivétel nélkül azt tapasztaltam, hogy amikor felszállok, a buszon ülő sofőrök többsége már teljesen részeg. Kezükben piás üveg, hangoskodnak, kiabálnak, mintha csak ők lennének a buszon. Olyan is előfordult, hogy a következő - Tesco - megállónál bekiabálnak az idős, vagy sok szatyorral felszállni kívánó hölgyeknek, hogy ne az első ajtón próbálkozzanak stb. Szóval minősíthetetlen a stílusuk. De hát munkaidő után azt csinálnak, amit akarnak. Mégis, hogy lehet, hogy már a garázst elhagyva totál részegek? A garázsban rúgnának be? El sem tudom képzelni, hogy ott kocsma működjön.

Van egy BKV sofőr ismerősöm, akiről tudom, hogy munkán kívül nagyon keményen piál. A párom szokta mondani, hogy szerinte ennyi pia képtelenség, hogy másnapra teljesen kiürüljön a szervezetből, mire dolgozni megy. Volt, hogy egyik este ez a sofőr ismerősöm is a 19-es buszon volt, csak nem láttuk meg egymást, hanem már csak a Dél-pesti kórháznál (azaz pár megállóval később) futottunk össze. Addigra olyan részeg volt, hogy össze-vissza beszélt.

Szóval, ezek az emberek hol lesznek a munka végeztével ilyen gyorsan piásak? És vajon mire újra buszra ülnek, már minden ital kiürült a szervezetükből? Vagy csak én vagyok túl aggályos? Vagy?

Üdv.: Annamari
75 Tovább

Holnaptól hajózhatunk a Dunán



2008. április 12-én startol a BKV idei első menetrend szerinti hajójárata, erre hívta fel a figyelmem ZBR. Sajnos a BKV oldalán semmilyen tájékoztatást nem találtam (minek is lenne?) ezért közzéteszem a menetrendet(kattints) amit az olvasótól kaptam. Fotó: bkv.hu
33 Tovább

Re: Szándékosan szívat a BKV?

Megérkezett a BKV válasza a márciusban megjelent „Szándékosan szívat a BKV?” című cikkünkre. Bár a levél igen részletes, minden kérdés megválaszolásra került, kicsit keszekusza lett, ha nem BKV-s címről jött volna, el se hinném, hogy Ők küldték. A tájékoztatást mindenesetre köszönjük!
Tisztelt XY ! 

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

Tájékoztatjuk, hogy a városhatár irányú Lépcsős utcai megállóhely hivatalos nyilvántartásunk szerint sosem volt kettős jellegű; amennyiben a közelmúltban két M betűt tartalmazó tábla volt kint, az tévedésből, egyeztetés és hatósági jóváhagyás nélkül lehetett kihelyezve.

A Lépcsős utcai megállóhelyi öblöt 1999-ben a Campona beruházásának keretében építették át; bár az öböl hosszabb lett, azonban az elején lévő kapubehajtók miatt normálisan nem volt használható, ezért a megállóhely 20 méterrel hátrább került, változatlanul egyes jelleggel.

A Volánbusz 2001-ben jelezte, hogy meg kívánja itt állítani a Csepel – Érd közötti járatait. A helyszíni szemlék alapján a helyközi autóbuszoknak új megállót jelöltek ki az öböl első felében – mivel jóval kevesebb járatról és kisebb utasforgalomról, csak egy ajtón felszálló utasokról volt szó, számukra megfelelt a kapubehajtókkal tűzdelt járdaszakasz is. A rövid ideig, csak a felszállás idejére megálló autóbuszt a BKV járatai is ki tudták kerülni. A helyzet annyiban változott az elmúlt évben, hogy a Volánbusz lerövidítette és csak a Camponáig közlekedtette autóbuszait, így azok hosszabb ideig várakoztak a Lépcsős utcai megállóban. (A rendszeres Volán-utazó szerint csak közvetlenül indulási idő előtt állnak be, mi azonban néhányszor a helyszínen járva 14-15 perces várakozást tapasztaltunk; a 15 méteres Neoplan vagy a hosszabb csuklós autóbuszt még a mai megállóból kiindulva sem könnyű kikerülni.)

A legutóbbi, néhány hete történt esemény az volt, hogy (nem először) kitörték a BKV autóbuszok megállóhelyét jelző táblát, és ennek helyreállítása során kb. 8 méterrel hátrább a közvilágítási oszlophoz rögzítették az új táblát. Így valószínűleg nem döntik ki rövid időn belül a megállóhelytáblát, az innen induló autóbusz ki tudja kerülni a várakozó helyközi autóbuszt (ha az bent állt, be sem tudtunk állni a megállóhelytábla vonalába), valamint a két hivatalos kapubehajtón felül a harmadik, a 168. szám alatti kínai áruházat szolgáló illegális behajtó sem esik bele a megállóba. A megállóhely jellege – mint említettük – nem változott, korábban és most is egyes jellegű, a másodiknak érkező autóbusz nem nyithat ajtót, különösen a behajtó szakasz nem szilárd burkolatú járdája mellett. A leszálló és felszálló utasok keveredése megítélésünk szerint nem okoz kezelhetetlen tumultust az utasváró közelsége ellenére, különösen ha összevetjük egy olyan szituációval, hogy a nem hivatalosan kettősként használ megállóba két autóbusz állt be és az elöl várakozóknak a leszálló utasokon kellett átverekedni magukat, hogy a második járművet elérjék.

Jelenleg nem tudunk változtatni a megállóhely elhelyezésen, jellegén, ezt az állapotot kérjük most elfogadni, tekintettel arra, hogy az ideiglenesnek számít. Egyeztetések folynak arról, hogy a Volánbusz járatai a Campona végállomás területéről indulnak, így nem foglalják el az öböl első felét. Ez korlátozott mértékben már lehetőséget ad a használható szakasz bővítésére; további remény a megoldásra, hogy az érintett útszakasz szerepel a főváros idei felújítási programjában, és a felújítás érinti a megállókat, a kapcsolódó járdákat is.

Előzetesen hatósági bejárást kezdeményezünk a Főpolgármesteri Hivatalnál a Volán nélküli (még útfelújítás előtti) állapotban a megállóhely kijelölésére, egyúttal jelezzük feléjük, hogy az útépítés terveiben az öböl megfelelő kiépítésére fordítsanak gondot (pl. a behajtók süllyesztett kialakítás esetén a megállóba eshetnek, erre számos példa van a városban), így sokkal hosszabb és hivatalosan is kettős megálló létesíthető. Ehhez a teljes átépítés elkerülhetetlen, hiszen mint a mellékelt fotón látható, még egy ív is található az öbölben, amely adott esetben a beláthatóságot zavarja.

A megállóhely végleges kijelölésének joga a hatóságé.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. április 9.

Üdvözlettel: BKV Zrt.
21 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek