Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

„A villamos esetenként...”

Vajon az átszállási lehetőségek bemondása vagy a „Kérjük kapaszkodjon” szöveg idegesítőbb? Vajon mi a célja ennek a kapaszkodós kampánynak? A BKV tényleg aggódik értünk, vagy csak nem akarnak biztosítást fizetni?

Tisztelt BKV-figyelő!

A blogon olvastam 2-3 hónapja, hogy a BKV megszünteti a járművein a hangos utastájékoztatást. Pont akkor, amikor erre szükség lett volna. Volt olyan idő, amikor senki nem tudta, az új járatok merre közlekednek, mire lehet átszállni, és ebben még a BKV sem akart segíteni. Értem én, hogy a szoftver cseréje nem olcsó, de valószínűleg a vezérigazgatói Volkswagen Passatból futotta volna rá.

A BKV persze ezt tagadta. Azt mondta, hogy Európához közelítünk, és ott se mondják be, itt se kell. És az utasokat egyébként is zavarta. Kérdés ugye az, hogy a színvonal miért távolodik Európától? Miért épp ebben kell majmolnunk Bécset, és a többi várost?

Nyáron hangos reklám szólt a Combinon, és rendszeresen bemondják, hogy a villamos esetenként hirtelen fékezésre kényszerül, kapaszkodjunk, meg, hogy ne nyissuk ki az ablakot. A Süsüről nem is beszélek. Engem ez jobban idegesít, mint az utastájékoztatás. Főleg azért, mert ez a kapaszkodós szöveg egyre több villamoson hallható. Utaztam és hirtelen fékező villamoson, és ott, teljesen mindegy, hogy kapaszkodsz-e. Akkora erő hat rád, hogy egyből elesel. Én is két kézzel kapaszkodtam, és hiába…

Minden nap a 6-os villamossal utazom, és figyelem az emberek reakcióit. Aki nem utazott még Pesten, az mindig mosolyog a tájékoztatón, hogy itt milyen hülyék laknak. Nekik ez olyan, mint valakinek azt mondani, hogy WC használat után legyen szíves tisztába tenni magát. A kapaszkodás természetes. A tájékoztató szöveg elhangzása után is ugyan annyian kapaszkodnak, senki nem figyel erre oda. Zavaró.

Valószínűleg az lehet a háttérben, hogy sok volt a baleset. A BKV vagy jót akar, vagy nem akar biztosítást fizetni a biztosító cég. Így van mire hivatkozni. Ők szóltak előre, hogy baleset lesz. Reklamálni mehetsz, ahová szeretnél…

A 4-esen és a 6-oson egy épeszű változás történt. A Boráros tér után bemondják, hogy a villamos merre megy tovább. Aki a belvárosban felszállt rá, lehet észre sem vette, hogy melyik villamosra szállt, és kellemetlen, amikor az ember a Fehérvári út helyett a Móriczon köt ki. Ez jó változtatás volt.

Köszönöm: J.

69 Tovább

Villámpost: Találós kérdés

Tegnap ellátogattam a BKV weboldalára, ahol két érdekességet is találtam. Egy kis reklámot egy trolis könyvről, „70 év az áramszedők alatt”, és ez mozgó bannert, a környezetvédelemről. „Zöld BKV!”.

Egyből eszembe jutottak az Euro 0-ás motorral rendelkező Ikarusok, és a rengeteg villamos, és troli járat. Mi jutott még eszembe? A BKV és a Fővárosi Önkormányzat vajon hány kilométer új troli és villamospályát épített az elmúlt, kb. 18 évben? És vajon mennyi szűnt meg? Mitől zöld a BKV?

36 Tovább

Így nem közlekedsz 23-án

Az október 23-ai nemzeti ünnep alkalmából már 22-én, szerdán is rendezvényeket tartanak, amelyek miatt módosulnak a BKV egyes járatainak útvonalai. Az ünnepnapi rendezvények miatt szintén több járat vonalának módosítására van szükség.


Október 23-án, csütörtökön rendezvények miatt 6.00 és 11.00 óra között lezárják a Kossuth Lajos teret és a Vértanúk terét, 8.00 órától egész napra a Dísz teret, 9.00 órától szintén egész napra az Andrássy utat, 12.00 és 14.00 óra között a Dózsa György utat a Városligeti fasor és Podmaniczky út közötti szakaszon, 13.00-tól 21.00 óráig a Bajcsy-Zsilinszky út Deák Ferenc tér és Andrássy út közötti szakaszát, valamint 15.00 és 24.00 óra között az Alkotmány utcát.


A Kossuth Lajos téri állami lobogó felvonása és a Vértanúk terei koszorúzás idején

* a 2-es villamosok az északi oldalon rövidebb vonalon, a Havas utca és a Roosevelt tér között szállítják az utasokat;


* a 70-es és a 78-as trolibuszok nem érintik a végállomásaikat, azokkal csak a Honvéd utcáig lehet közlekedni;


* a 115-ös autóbuszok az Árpád híd felé a Szemere utcán, terelten közlekednek, nem érintik a Kossuth Lajos téri megállóhelyüket. A Boráros tér felé a Honvéd utca - Alkotmány utca - Bajcsy-Zsilinszky út - József Attila utca - Roosevelt tér - Apáczai csere János utca módosított vonalon járnak, nem érintik a Kossuth Lajos tér, Széchenyi utca, Zrínyi utca és Szende Pál utca megállóhelyeket. A járat ideiglenesen a 72-es és 73-as trolibuszok Bajcsy-Zsilinszky úti, a 109-es autóbuszok Arany János utcai, a 16-os és 105-ös járatok Hild téri, valamint a Szende Pál utcai villamospótló megállóhelyeken veszi fel az utasokat;


* a 2-es metró Kossuth Lajos téri megállóhelyét operatív döntés alapján, szükség esetén lezárhatják.



Az ünnepi műsor idejére (10.00 és 12.00 óra között) a XIV. kerületben lezárják a Hősök terét és a Dózsa György utat a Podmaniczky utca és a Városligeti fasor között. A lezárás miatt


0 Tovább

Megbundázták az utasszámlálást?

Vajon egy utasszámláláskor hogyan kaphatunk hiteles adatot, ha a felmérésben szereplő vonalon több járat is kimarad? Több vagy kevesebb utasunk lesz-e akkor, ha 4 HÉV-szerelvény helyett csak 1 jön? Olvasónk szerint kevesebb, mert az emberek egyszer csak megunják a várakozást, és alternatívát keresnek.

Kedves BKV figyelő!

Érdekes, bár manapság csöppet sem váratlan eljárásra szeretném felhívni figyelmetek. Múlt hét csütörtökén (16-án) reggel 7:20 tájékán gyerekeimmel ácsingóztam a Szentendrei HÉV Filatorigát nevű megállójában és egy megállót szerettünk volna utazni a belváros felé. De a HÉV nem jött. Pontosabban három vagy négy szerelvény kimaradt.

Mondanom sem kell mindannyian elkéstünk. Ahogy ezt már megszokhattuk a kiépített kihangosítás és LCD TV rendszer sem adott tájékoztatást. A méreg nem is pontosan ekkor öntött el, hanem amikor megláttam, hogy a vonalon pontosan a reggeli csúcs utasadatait gyűjtő utasszámlálás folyik. Csak később eset le, hogy ha Pl. a megálló/utas/óra -le/fel adatgyűjtésben van egy 20 perces kiesés, (mely időtartam alatt az utasok alternatív közlekedési módot kényszerülnek választani), akkor kimutathatóan javulnak a BKV bizonyos statisztikái.

A valós heringesdoboz, kényelmes utazást biztosító járművé tud változni. Legalábbis statisztikailag. Ugye rosszindulatú vagyok?

Üdvözlettel: Vadler Gábor

12 Tovább

京都市営地下鉄 (A kiotói Metró)

Olvasónk a kiotói metróról írt beszámolót és írta le tapasztalatait. Ebből kiderül, hogy van még hová fejlődnünk. Kiotóban nem az utasok szívatására összpontosítanak, hanem azon dolgoznak, hogy az utasoknak könnyebb legyen. Jó a jegyrendszerük, a metróhálózatuk, és jó a beléptető rendszerük. Mi meg a 4-es metrónkkal szenvedünk… :)

Kiotó városának két metróvonala van, a Karaszuma-vonal (Karaszuma-szen 烏丸線)és a Tózai vonal (Tózai-szen 東西線). Előbbi déli-északi irányban, utóbbi kelet-nyugati irányban halad.

A Karaszuma-vonalnak 15, a Tózai-vonalnak 17 megallója van. A metró zónarendszeres, a jegyárak 210-340 jen között mozognak. A mozgássérültek számára kedvezményes jegyeket vezettek be, 110-170 jen között. Ezenkívül kapható napijegy, gyűjtőjegy, kedvezményes nappali gyűjtőjegy, kedvezményes gyűjtőjegy, kedvezményes vonaljegy és csoportos jegy is. A bérlet szintén zónarendszeres, van dolgozó, diák (külön egyetemista, középiskolás, általános iskolás), kombinált bérlet (dolgozó-diák) és kedvezményes bérlet is.

Napijegy



A dolgozó havibérlet 1 zónára 8820 jen, az egyetemista bérlet szintén 1 zónára 6300 jen. Ellenőr nincs, mivel beléptető kapuk (kaiszacugucsi 改札口) vannak, a kapuknál található az állomás irodája is, mindig van ott valaki, aki felvilágosítást tud nyújtani. (A beléptetőkapu és a zónarendszer a vasútnál is megtalálható. A metró egyes helyeken felszíni vasútként is funkcionál.)

40 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek