Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

21 busznyi tanács

1,263,516,000 forint. Ennyit fizetett a BKV 2006 és 2008 között tanácsokra. Amikor ezt tegnap olvastam, egyből kinyílt a bicska a zsebemben. Egy veszteséggel üzemelő cégnek, ami Budapesten lassan közutálatnak örvend, honnan van ennyi pénze tanácsadásra?

Hétfőn megint a BKV-val és a vigyorgó szóvivőasszonnyal volt tele a média. Büszkélkedtek a Moszkva téri ellenőrzéssel és a sikerével. Mennyivel több jegy fogy, mennyivel több a bevétel, és mennyivel kevesebben bliccelnek már, mert üldözik őket. Felmerült bennem a kérdés: Talán nem a közpénzeket meglovasító menedzsmenti tagokat kellene üldözni? Szemét dolog a bliccelés, de ha az utasok által befizetett pénzeket is elherdálják, akkor ne csodálkozzanak, hogy üres a kassza, nincs pénz buszokra és takarításra.

Ha bliccelőkről van szó, akkor a BKV mindig egy példát hoz fel. Ha senki nem bliccelne, évente kb. 150 új autóbuszt lehetne venni. Persze csak akkor, ha a beszerzést nem az Alfabusz és Antal Attila intézi, akkor jóval kevesebbet.

Ezzel a kampánnyal a BKV azt szeretné elérni, hogy véres szemmel nézzünk a bliccelőkre, hogy utáljuk meg őket. Meglopnak minket és miattuk kell 20 éves, soha fel nem újított buszokon utaznunk. Nemes a cél, de é inkább nézem véres szemmel imádott politikusainkat, és a menedzsment tagjait, akik valószínűleg jobban megkárosítják a céget, mint az a néhány szerencsétlen bliccelő.

Felmerült már benned a kérdés, hogy az alvállalkozóknak kifizetett, tanácsadásokra elherdált, zsebekbe csúsztatott pénzekből évente hány új buszt lehetne venni? Ha a drágábbik fajtát nézzük, és csak a tanácsadást számoljuk (hisz erről van most pontos adatunk) ez évente legalább 21 új csuklós, klímás busz lenne. És ez csak a tanácsadás!

De ezt a pénzt nem kell buszokra fordítani. Lehetne belőle hálózatot fejleszteni, felújítani járműveket, korszerűsíteni, növelhetnénk belőle a fizető utasok komfortérzetét, de még takarításra is jutna belőle. Persze csak akkor, ha a pénz nem fontosabb, mint az utas.

A biztonsági őrök miért nem az Akácfa utcából kijövő alkalmazottak zsebeit ellenőrzik, a mi bérletünk helyett?

100 Tovább

Válasz az OBH-tól

Vasárnap publikált, OBH-nak címzett kritikámra meg is érkezett az első reakció, amit Dr. Szabó Máté ombudsman írt. Fogadjátok szeretettel:

29 Tovább

Új bérletrendszert a budapestieknek!

7,9%-kal drágul a BKV jövőre

Európai nagyvárosokat nézve a BKV szolgáltatása jelenleg elavult, a szolgáltatás minőségét nézve drága. Jövőre még drágább lesz.

Jelenlegi információk szerint a BKV jövőre 7,9%-kal többet kérne a jegyekért és a bérletekért, ami annyit tesz, hogy a 270 forintos jegy ára 290 a 8250 forintos 8900 forint lenne. Arról jelenleg nincs információnk, hogy a BKV ezért az árért, miként növelné az utazás színvonalát (gondolom sehogy) így kénytelen leszek jövő tavasztól télig BKV helyett autóval, vagy kerékpárral közlekedni a városban, ha az áremelés végbemegy.

Elgondolkodtatok már azon, hogy miért fizetitek ki a bérlet teljes árát? Ha a BKV nyitna az utasok felé, bevezetne külön busz, illetve kötöttpályás bérleteket azért, hogy az utas jóval olcsóbban utazhasson, és csak azért fizessen, amit ténylegesen használ. Ha nagyon utasbarát lenne a cég, a kötöttpályát is szétosztaná villamos és metróra, ezzel még inkább csökkenthetné a tarifákat.

A külön megvásárolható bérletek teljes ára megegyezne a diákbérlet jelenlegi árával, tehát egy buszbérlet 3550 forint lenne. Ha busszal és metróval utazol, akkor jelen esetben két bérletet veszel, ami még így is olcsóbban kijön, mint a jelenlegi "összvonalas" bérlet.

Tetszene egy új bérletrendszer? Szavazz!

164 Tovább

Náci köszöntéssel búcsúzott a villamosvezető

Nem csak a BKV-nál, a bécsi testvérénél is történnek érdekességek. Nálunk a sofőrök viccet mesélnek, és szórakoztatnak minket utazás közben, ami becsülendő, hisz ennyi munka mellett, még erre is figyelnek, bécsi barátunk egy kicsit messzire ment.

A bécsi közlekedési vállalat szóvivője közölte, hogy a 35 éves alkalmazott, aki ellen korábban semmiféle panasz nem merült fel, nem is próbálta szépíteni a dolgokat. Bevallotta, hogy csak utólag döbbent rá: átlépett egy bizonyos határt.

Az utasok elmondása szerint először viccnek fogták fel az egészet, videóztak, hangot rögzítettek, közben nevettek, de utólag ők is rádöbbentek, hogy ez egy kicsit erős volt. A villamosvezetőt az eset után többen megkeresték, még a villamoson és jelezték neki, hogy panaszt fognak tenni ellene.

 

Videó:


29 Tovább

Kétszer csukta oda a babakocsis utast

Vajon hová siet az a villamosvezető, aki egy megállóban kétszer is odacsukja a babakocsis apukát, és a mellette lévő kisgyerekét? És ez még nem volt elég. A következő megállóban az utasok mentettek meg egy idős urat, mert rá is rácsukta a villamosvezető az ajtót, majd félig nyitott ajtókkal indult el.

Tisztelt BKV-Figyelő!

Tegnap (október 29.) este dolgom volt a belvárosban, ezért villamosra szálltam Káposztásmegyeren, hogy eljussak Újpest-központba. Rákospalotai MÁV megállónál a középső ajtónál egy férfi szállt fel a kisgyerekével és egy babakocsival. Vagyis csak akart mert ahogy elkezdett fellépni, már jelzett a hang és becsukta az ajtót a férfira. Pedig alig 2 másodpercet álltunk a megállóban!

A dühös személy persze intett a vezetőnek teljesen jogosan, de az válaszul újra rácsukta az ajtót! A villamos nekiindult lóhalálában, a kisgyerek majdnem elesett de az apuka a babakocsit hátrahagyva elkapta a karját. Persze ment a káromkodás, nagy volt az ijedtség. Alig mentünk 2 megállót, az Újpesti kórháznál megint volt egy ilyen húzása. Láttam, hogy fel akar szállni egy idős bácsi ezért ugrottam és elkaptam jobb oldalról a karját, mert alig hogy fellépett az első lépcsőre csörgött és csukta az ajtót, ráadásul elindult úgy, hogy nyitva volt az ajtó!

Mi lett volna ha nem segítünk neki? A lehetőség: Összenyomja úgy hogy súlyosabb baja is lesz az öregúrnak vagy B, Összenyomja és le is esik. Soha nem volt ilyenben részem, és meg kell hogy mondjam, eléggé vert a szívem. A kocsi amiben utaztunk ???? számú volt és egy fiatalember vezette. A babakocsis ember fontolóra vette, hogy felhívja az Akácfa utcai panaszcímet (nem tudom hogy van e ilyen ő ezt mondta), de szerintem nem érne el vele sok mindent.

Tegnap megváltozott a véleményem. A magyar ember igenis segítőkész és a villamosvezetők nem mindig körültekintőek!

Tisztelettel: Vereckei Bálint

70 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek