2008. június 17. 12:27
Hagyó Miklós gyorsabb, mint az Ügyfélszolgálat
Ki ne emlékezne arra a cikkre, amiben egy hölgy leírta, hogy barátaival együtt letették őket a 950-es éjszakai buszról, majd megverték őket a verőlegények. Horzsolások, vér, és törött orr. A BKV biztonsági őrei így bántak el, az utasokkal, a cég szerint egyenlő erőt alkalmazva, bár csak a fiatalok sérültek meg. Az ügyfélszolgálat helyett ismét Hagyó Miklóst kerestem meg, mert nem szerettem volna ismét hónapokat várni egy sablonos válaszra. Íme a válasz:
BKV-figyelő internetes napló
Tisztelt Szerkesztő Úr!
Mindig felháborít, ha vélt vagy valós igazukat erőszakkal érvényesíteni akaró emberekről hallok. Különösen haragra gerjeszt, ha olyan személy részéről történik kísérlet ilyesmire, aki hivatásánál fogva pontosan ismeri a jogszabályi kereteket, lehetőségeket, illetve azok határait.
Mélyen megdöbbentett az a 950-es autóbuszon történt agresszió is, amelyről mások mellett Ön is volt szíves értesíteni.
Minden józanul gondolkodó ember elfogadja az éjszakai fokozott jegyellenőrzés indokoltságát, hisz tudja: az egyértelműen a közösség érdekeit szolgálja. A jegyvételre kényszerülő – ilyenkor korábban gond nélkül – bliccelőktől érkező árbevételek is hozzájárulnak ahhoz, hogy ne kelljen az eddigieknél radikálisabban emelni a viteldíjakat. (A közlekedési társaságnak öt év alatt mintegy 15 milliárd forintnyi bevételkiesést okoztak a bliccelők.)
A biztonsági szolgálat jelenléte az éjjeli órákban utazók védelmét és a BKV-járművek épségét is szolgálja, s érezhetően visszaszorította a régebben gyakran tapasztalt garázdaságot s a nagy károkat okozó rongálásokat. A feladatukat végző BKV-ellenőröket ért kisebb-nagyobb támadások indokolták, hogy a fizikai erőszak elhárítására, az érvényes utazás feltételeinek ellenőrzésére és szabályainak betartatására, érvényesítésére képes szolgálatot (szolgálatokat) bízzanak meg. E szolgálatok tagjai természetesen a legkevésbé sem fordulhatnak a békés utasok ellen.
A cégek kiválasztása, az adatkezelés nyilvánossága – mint tudja – szakmai, illetve jogszabályi kérdés. Az ez irányú felvetésekre a BKV Zrt. vezetői tudnának a blogbejegyzést jegyző olvasójának érdemben válaszolni.
Szeretném jelezni Önnek, hogy az említett esetben nem volt szükség vizsgálatot kezdeményeznem, mert azt a BKV soron kívül megtette. A biztonsági őrök jelentése alapján – a nekem is megküldött feljegyzés szerint – a rendkívüli esemény a 950-es buszon egy leszállni szándékozó fiatal hölgy zaklatásával vette kezdetét, a közbelépő biztonsági őröket ért fizikai támadással folytatódott, s az utóbbiak szakszerű intézkedésével zárult. Ismerjük tehát mindkét verziót: a fiatalokét és a szolgálat tagjaiét is. Mindaddig azonban, amíg a vizsgálat le nem zárul nincs okunk, erkölcsi és jogi lehetőségünk (hisz az ártatlanság vélelme alkotmányban is rögzített alapelv) bármelyiket is preferálni.
Gondolom, a sérelmet szenvedett fiatalok, igazuk biztos tudatában a rendőrségnél is megtették a feljelentést, ezért a blogbejegyző által eleve elfogultnak feltételezett BKV-s vizsgálattól függetlenül is van jogorvoslati lehetőségük.
Őszintén remélem, hogy hasonló esetek nem fognak a jövőben előfordulni. A mostani eset példa lesz, amely mindenkit gondolkodásra késztet, s a magukról megfeledkezőket visszatartja a hasonló erőszaktól.
Amennyiben a biztonsági őrök felelősségére derülne fény, természetesen az nem maradhat, és nem is marad következmények nélkül.
Annak érdekében, hogy a legszélesebb utazóközönség számára is egyértelmű legyen, hogy pontosan milyen feladat-ellátási kötelezettsége és szabályzati kötelmei vannak a BKV jegyellenőreinek, illetve a jegyellenőrzést végző biztonsági őröknek, június 11-én – mint arról Ön is bizonyára értesült – nyilvános sajtótájékoztatót tartott a Zrt. Tóth Sándor úr, a vállalat értékesítési igazgatósága szakszolgálat-vezetője arról is részletesen beszámolt, hogy milyen eredményekre vezetett a tavalytól jelentősen megszigorított ellenőrzés. E sajtóeseményt követően a média hosszasan és részletesen foglalkozott mindezekkel.
Tisztelt Szerkesztő Úr!
Köszönöm, hogy felhívta figyelmemet a blogbejegyzésre, s azt is, hogy a BKV-figyelő a közszolgáltató cég nélkülözhetetlen társadalmi kontrolljának egyik igen fontos fórumává vált.
Szerkesztő úr további munkájához, a blog üzemeltetéséhez további sok sikert, s jó egészséget kívánok!
Üdvözlettel:
Hagyó Miklós
2008. június 16. 21:07
Megint bohóckodnak a Kossuth téren
Aki ma 2-es villamossal akart eljutni a Jászai Mari térre, az jól megszívta, velem együtt. Tájékoztatás hiánya miatt Elfelejtettem, hogy ma a vértanúk emléknapját tartják a Kossuth téren, ezért kordonnal kellett körbezárni az egészet. Mint mindig, a BKV utasokat szívatták meg. Mindenkit fémdetektorral vizsgálnak át, aki be akart menni a megemlékezésre, rossz szemmel néznek azokra, aki fényképeznek. Tudják már ezek, hogyan kell megszívatni ezreket néhány hülye randalírozó miatt.
A 2-es villamosra a metróépítés óta rájár a rúd. Nem elég, hogy félbeszakították egy olyan állomás építése miatt, ami nem is biztos, hogy megépül, megemlékezések, ünnepségek idején még a megmaradt részekből is elvesznek. Nem irigylem azokat, akiknek ezt a villamost kell használni naponta, munkába járáshoz, iskolába. Hihetetlen, hogy bárki fingik egyet a parlament előtt, kordonnal zárják körbe az egészet, és megszívatják az utasokat.
Magam is megszívtam, várnom kellett majdnem több mint fél órát. Hogy lenyugtassam magam fényképezni kezdtem. Ezek a képek annyira jók lettek, hogy muszáj nektek is megnézni:)
2008. június 16. 15:42
Csövesek zaklatnak utasokat a villamoson
Úgy mérlegeltem, hogy az alant olvasható komment már annyira erős, hogy az megér egy postot is. Köszönjük az észrevételt Meemonak.
Kb. három hete utaztam haza a 18as villamossal a Bocskaitól. Felszállt két rettenetesen erjedt, tömény húgyszagú, totál részeg csövi, és megállt mellettem. Ekkor én elindultam és előbbre álltam egy ajtóval. A csövik elkezdtek utánam ordítani, hogy: "Mi van,büdös vagyok? Nem bírod a szagomat..stb" Hasonló mondatokat ordibáltak, persze én jó modorú ember lévén, megpróbáltam tudomást sem venni róluk. Már éppen hülye K. voltam, mikor elindultak határozottan felém. Odaállt elém az egyik, és elkezdett hadonászni, hogy takarodjak le a villamosról, ha én ilyen kényes orrú picsa vagyok, és egyébként is, ő azért büdös, mert rossz sorsa van, és hasonlók. Már attól féltem, hogy meg fog csapni, v valami, de mindenesetre már majdnem bőgtem, hogy komolyan, tényleg, én azért veszem a bérletet, hogy koszos, mocskos, túlzsúfolt, heringdoboz jellegű járatokon utazzak, és akkor még az ingyenélő csövestől ilyen jellegű megaláztatást is el kell tűrnöm? Maximálisan igazat adok annak, aki nem vesz jegyet, mert ez a szolgáltatás nem ér meg egy fillért sem. Felháborító, hogy a BKV milyen elhanyagoltan kezeli ezt a csöves problémát.
2008. június 16. 11:43
A hülyeséget ünnepelni kell?
Tisztelt BKV-figyelő!
Egy rövidke észrevételt szeretnék megosztani veletek és az olvasókkal. A BKV szombaton a Moszkva téren megünnepelte, az Apenta víz támogatásával, hogy a Combino villamosokba klímát rakott utólagosan. Hópelyhek, hóember, mamut, stb. voltak a villamos belsejében, ezzel érzékeltetve, hogy itt most nagyon hideg lesz majd. Combino villamosokba tényleg jó a klíma, az összes Volvo buszt odaveri, de azért ennyire hideg nincs. Nekem ez az akció eleinte tetszett. Szép volt a hirdetmény, ötletes volt az egész, le a kalappal. Egyet azonban nem értek: Miért kell ünnepelni azt, hogy hülyék voltak, és nem klímával rendelték meg a villamost?
Szerintem ez csak nálunk ilyen természetes. Egy cég menedzsmentje és a főváros vezetése hibát követ el, amit majd valamilyen szinten korrigál, és megünnepli ezt. Miért nem esett szó arról, hogy egy évig, az 50 fokos villamosban utaztunk? Felelősök természetesen még mindig nincsenek, csak műhó és mamut a villamosban. Nem abszurd? Arról nem is beszélve, hogy a civileknek sem mondtak köszönetet, az ő unszolásuk nélkül még mindig klíma nélküli villamosok járnának a körúton.
Tisztelettel: B. K.
A képeket a Budapest Száksz blogról loptuk!
Utolsó kommentek