Anno, az ánti viágban divat volt a villamos ütközőjén utazni - tujázni. Akinek nem volt pénze, az ott tömegközlekedett. A napokban a 14-es vonalán a Lehel utcában két kisfiú csak úgy szórakozott. (Forrás: Élőben a városból)
2008. június 15. 09:23
Hova ne ülj a buszon?
Egy kis összeállítást készítettünk azoknak, akik utazás közben le szeretnének ülni, de nem szeretnének semmilyen fertőzést elkapni a hajléktalanoktól. Több év tapasztalata az, hogy állandó helyeik vannak, kerülik a buszvezető közelségét, és a zártabb helyeket kedvelik. Ezeket olvashatjátok most, összegyűjtve.
Volvo busz
Ajánlani tudom, hogy még rosszullét esetén se üljetek le a Volvo buszok legutolsó, 3-as üléseire (motor mellett). Hajléktalanoknak a legideálisabb hely. A buszvezető sem lát rájuk, zárt, és itt bent marad a szaguk, ergo kevesebb a panasz. 7-es buszon szinte rendszeresen telepednek be hajléktalanok oda. Az ilyen üléseket kerülni kell:
Ikarus 280
Ezeken a buszokon a hajléktalanok kedvenc helye a hátsó ajtóval szemben van. Aki jót akar, oda ne üljön le. A blog indulásakor még egy -éppen ott- maga alá húgyozó nőt is bemutattunk, de azóta jöttek képek szép számmal. Aki jót akar az a buszvezetőhöz legközelebb üljön, mert ők sem tűrik meg a szagokat, és leszállítják az ilyen embereket. Ott valószínűleg nagyobb a "tisztaság".
2008. június 13. 14:14
Még a Kontrollban sem voltak ilyen figurák
Kedves Szerkesztő!
Már pár hónapja figyelemmel kísérem a blog működését, és felháborítónak tartom ezt a mentalistást ami a cégnél folyik. Lenne egy költői kérdésem. Hány utas orrát kell még betörni, hány utast kell lerúgni a járműről, hány utast kell még nyilvánosan megalázni hogy valami történjen? A BKV struccpolitikája egy cseppet sem fog változtatni a helyzeten, mivel levelek százaira egy egyszerű "no response" üzenet fogad az e-mail postafiókban. Az, hogy a BKV az utolsó mocsadék söpredéket alkalmazza ilyen munkára, az nem egy európai nagyvároshoz méltó viselkedés.
És mi még röhögtünk a Kontroll című filmen. Hát komolyan mondom azok a figurák sokkal különbek mint amik mostanában a mozgólépcsőknél és az éjszakai járatokon fellelhetők.
Egy egyszerű dologra szeretnék a levelemmel rávilágítani. Hallhattunk már több száz esetet a céggel kapcsolatban, és akárki jelent fel akárkit, akár bíróságra is viheti a dolgot , de a helyzet továbbra is változatlan. Egyszerűen mivel egy monopol cégről van szó, így nem tudunk vele mit kezdeni, pedig elsődleges megoldás a strukturális átalakítás lenne. Ha egy vezető képtelen ellátni a feladatát, és fogalma sincs arról ami az utcán történik, akkor erre a posztra nem alkalmas.
Persze a havi x milliót ugyanúgy felveszi, és meg lehet nézni azt hogy mi történik a cégen belül. Becsületükre váljék hogy a Combinora végre szereltek légkondit, legalábbis amin én utaztam volt hűtés. Viszont az ilyen apróságoktól eltekintve gyökeres változásokra lenne szükség a cég életében. Nem lehetne valahogy ezeket az eseteket felkarolni és valahogy olyan formában tálalni, hogy az hatással legye a BKV jövőbeli munkájára? Mert az embereknek véges a türelmük.
Köszönöm hogy kibontakozhattam.
Dombai András Bundi
2008. június 12. 21:19
Hol parkolsz Cruel?
Külföldi barátunk magasról tett arra, hogy a 2-es villamospótló busz megállójában parkolt ma (június 12-én). Nem érdekelte, hogy a busz nem tud rendesen megállni, és kerülgetni kell. Őt biztos nem fogja megbüntetni a rendőrség.
2008. június 12. 13:13
Miért bénul meg egy baleset során a körút?
A fenti kérdésre úgy néz ki, az utas jobban tudja a választ, mint a BKV szakemberek. Sajnos a körút felújításakor, kivettek olyan váltókat a pályából, melyeken a villamos baleset esetén vissza tudott fordulni, ezért van az, hogy egy kisebb baleset esetén a villamos a körút felén nem tud közlekedni.
Sziasztok.
Nemrég (VI. 10.) jöttem a nagykörútról ahol egy Combinó (2005) és egy Lada személygépkocsi találkozója miatt a fél nagykörút leállt. Sajnos a nagykörút felújítása óta nem sikerült normálisan közérthetően kivitelezni ilyen esetekben a Havária tervet. A fő problémák a következők:
- Ezen a vonalon régebben legalább 4-el több visszafogási / megfordulási lehetőség volt ( Széna tér után, Vígszinház előtt, Mester utcánál és a Petőfi híd budai oldalán) Ezeket a visszafordulási lehetőségeket a nagykörúti felújításkor elbontották, mondván hogy nincs rájuk szükség és a villamosok lassítását, hosszabb menetidejét eredményezi.
- A buszvezetők egy része vagy a sínen megy, és a villamosmegállókban áll meg, vagy a közútat használja, és az éjszakai busz megállóiban állnak meg, az emberek azt sem tudják hol kell felszállni a buszokra. Miért nem lehet kioktatni a sofőröket, villamospótlásból?
- Szomorú hogy megszüntek a tartalékos járatok, amik üzemzavar, baleset vagy jármülerobbanás esetén azonnal be tudna állni forgalomba, nem kéne 10-15 percnek eltelnie amíg jön végre egy "szóló" busz, és addigra heringjárattá alakul a villamospótló. de íme a részletek:
Immáron nincs olyan hét hogy ne történjen valami baleset a nagykörúton. Ha ez az Oktogon és a Moszkva tér közötti szakaszon történik akkor a fél körút megbénul, mivel a villamosoknak visszafogó- váltó híján képtelenség visszafordulniuk.
Ma délután egy Combinó és egy gépkocsi karambolózott a Szemere utcánál. Én a Nyugatinál vártam a villamost, buda felé igyekeztem. Kb 8 perc várakozásom után a hangosbemondó közölte hogy baleset van, a villamosok helyett pórlóbuszok közlekednek. Kb 10 perc múlva meg is érkezett egy 7-173Gyorsra matricázott csuklós- busz, az emberek fürtökbe lógtak rajta. (Ellenkező irányban az egyik pótló a villamosmegállóban a másik pótló a skála előtti beszmegállóban szedte fel az utasokat, azok a korláton átmászva összevissza rohangáltak a kocsik között. Természetesen azokon is fürtökben lógtak az emberek, ráadásul néhány 22-esről és egyébb szóló vonalról sikerült szólóbuszt villamospótlónak beállítani.)
A mi buszunk nekiindult a Jászai Mari tér felé. A szélső körúti buszsávba próbálkoztunk átvágni, ami nem volt egész egyszerű a nagy dugó közepette, - de azért sikerült, holott végig szabad volt a villamossín a Margit híd felé. (ellenkező irányban számos feltorlódott villamos állt a síneken, vagy a megállókban nyitott ajtókkal, pihenő sofőrökkel. )
Természetesen a Jászai M. térnél az emberek nagy része a villamosmegállóban állt, ott várta a buszt, mi pedig a buszmegállóban álltunk meg. A Jászainál egyébként mindkét irányban veszteglő villamos is zavarta a villamossínen történő pótlást. Ilyen esetben jó lenne ha a villamosokat (kb 9-10 szerelvény állhatott a Moszkva tértől az Oktogonig) úgy helyezkednék el hogy egyik se a megállóba vesztegeljen, hanem nyílt pályán vagy a hídon álljanak, (lehetőleg ne egymás mellett), hogy "cikk cakkban" ki lehessen kerülgetni őket a pótlóbusszal. Így legalább nem kéne az amúgy is tömött levegőtlen buszokkal a dugóban araszolgatni, és a buszok a villamosmegállókat tudnák használni utascserére.
Nem értem továbbá, hogy miért nem lehet visszaépíteni a megszüntetett kitérőket. Véleményem szerint az alábbi helyekre kellene:
Petőfi hídra vagy a Boráros tér közelébe. Baross utca - Üllői út közé Nyugati - Vígszinház elé Török utca - Margit hídi megálló közé (a felső kettő kiváltható esetleg egy Margit hídra építendő visszafogási lehetőséggel,vagy legalább a 2-es villamos nemrég épült kiállóvágányainak normális bekötését - visszafogási lehetőséggel a budai vágányokba is. - ezt nem tudom miért nem így tervezték, és miért nem így lett kivitelezve, pedig a józan ész ezt diktálná) Ilyen esetben villamossal legalább nem a fél körút csak egy kis része bénulna meg, pl: Egy Mechwart ligetnél történő baleset esetén a villamosok a Margit híd HÉV megállóig el tudnának jutni Pestről, nem az Oktogontól kellene busszal pótolni őket.
kérném közöljék a cikkemet, hátha lesz valami pozitív változás a körúti villamospótlásban.
Üdvözlettel: Zoli
Utolsó kommentek