Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nyomorgás az EXPO-buszon


Hello,

29-én (pénteken) voltam az Utazás kiállításon, és próbáltam volna haza jutni valahogy. Nem kicsit lepődtem meg, mikor 12:29-kor a főbejárat előtt levő buszmegállónál próbáltam felszállni a buszra, hogy vissza vigyen az Örsre. Akkor lőttem a mellékelt képeket a telefonommal. Arra lennék kiváncsi, hogy délután hogy nézhetett ki a megálló, mikor jóval többen mentek haza.

Üdv Rolti

ui: addig is ajánlanám a 37-es villamost az expo megközelítéséhez...

44 Tovább

Mire jó az index?

Mikor kicsi voltam, sosem értettem, miért van a villamosokon index. Hát tud másfele menni szegény? Felnőttem, és rájöttem, hogy vannak váltók ahol el tud kanyarodni a villamos, ezért nem árt neki, ha indexel.

Mire egyre jobban öregszem, rájövök, hogy az index nem is a kanyarodás végett van, hanem azért, hogy a villamosvezető néni/bácsi tudjon egymásnak köszönni.


46 Tovább

Rossz vétel volt a Localo?

A BKV két alvállalkozója VT-TRANSMAN és a Nógrád Volán is rendelkezik, az Alfabusz által gyártott Localo típusú autóbusszal. A buszok bemutatásakor többen is kifogásolták, hogy a helykihasználtság nem megfelelő, a busz hátuljában utazni extrém sportnak minősül. Minden nap utazom ilyen busszal, ezért szeretném 1-2 hibára felhívni a figyelmet.



-A múlt héten a Lépcsős utca megállóból kihajtó busznak a hátsó ajtaja félig nyitva maradt. Ezt a buszvezető később észlelte, majd próbálta saját kezűleg megjavítani.

-Több buszon a hátsó „kakasülőnél” a tájékoztató tábla csavarjai elviselhetetlenül nyikorognak, tegnap két utas is fogta a fülét, mert a szűk hely miatt már nem tudott előre menni.

-A szellőzőnyílások egy részénél már kiestek a csavarok, ezek az elemek lógnak, vagy már le is estek. A díszítő elemek több helyen is elrepedtek, a ragasztó sem fogja már őket olyan erősen.

-A 14-es vonalon alig egy éve közlekednek ilyen buszok, de a leszállásjelzők már most megadták magukat, kívül és belül is. Többször volt már, hogy a középső ajtóhoz kellett futnom, mert a hátsó ajtónyitó nem működött, nem tudtam felszállni.
 
-A legújabb hibajelenség, melyet a napokban láttam először: A busz ajtó a záródást követően minden megállóban visszanyílik (videó).

Ti milyen hibákat fedeztetek fel a Localokon?
77 Tovább

A Telekomot pénzelte a BKV

Egy közpénzeket évek óta feleslegesen szóró szerződés mögül sikerült kihátrálnia a BKV-nak, ám a politikai szálakkal gazdagított pletyka szerint csak azért, mert az üzletre másoknak fáj a foga - írja e heti számában a Figyelő.

Rettentő indulatok feszülnek a BKV Zrt. és a Magyar Telekom-csoportba tartozó IQSYS Zrt. vezetői között. Legalábbis ez olvasható ki a business-konform megfogalmazású hivatalos nyilatkozatok mögül, ahol már a felek teljesen eltérően láttatják a történteket. Havi nettó 257 millió, azaz évi 3,08 milliárd forintos üzletről van szó - informatikai outsourcing címén a Figyelő információi szerint ezt az összeget fizette több mint öt éven keresztül a BKV a Magyar Telekom-csoportnak (jelenleg az IQSYS-nek, korábban a társaságba időközben beolvasztott T-Systems Hungarynek).

Az ősbűn

Az informatikai szolgáltatások kiszervezéséről szóló szerződést 2001-ben kötötték meg. A megállapodás arról rendelkezett, hogy a T-Systems tíz év alatt összesen 29,96 milliárd forint szolgáltatási díjat kap, amely nagyjából egyenletesen emelkedett az első évek 2,5 milliárd forintos összegéről az utolsó évek 3,5 milliárd forintjáig. A tervekhez képest később aztán még inkább felkúsztak a díjak, például a vártnál magasabb infláció miatt. Emellett a T-Systems 6,15 milliárd forintot fizetett a BKV-nak az informatikai eszközökért és "bizonyos ipari jogoknak" elnevezett know-how-ért.

Váratlan lehetőség

2007-ben azonban az új vezetés átvilágította a szerződéseket, majd arról tárgyalt a T-csoport vezetőivel, miképpen lehet ezt a számukra előnytelen és aránytalan szerződést módosítani. Hosszú egyezkedés után váratlan jogi lehetőség csillant fel a BKV előtt, ugyanis januárban kiderült: még 2007 júniusában felszámolást rendeltek el a T-Systems Hungary ellen. Ez az outsourcing szerződés értelmében rendkívüli felmondási okként szolgálhatott.

A Figyelő egyes forrásai szerint mindezért az új vezetésnek "glória" jár, hiszen a magyar adófizetők pénzét éveken át egy, a közlekedési társaság számára hátrányos szerződés alapján szívta el a német érdekeltségű cég, így. Az ellenérdekeltek azonban arra gyanakodnak, hogy a szocialista érdekkörbe sorolt BKV - bár valóban alacsonyabb áron kapja majd meg a szolgáltatást - valójában azon mesterkedik, hogy ne a T-csoportnak, hanem baráti kezeknek fizethessen, s ha lehet, akkor tovább is, mint 2011.

9 Tovább

Járatritkítás: Autóra váltanak az utasok

Kedves BKV!
 
10 éves korom óta, azaz 15 éve közlekedek az önök járataival. Rendszeresen havi bérlettel járok. 15 év alatt talán 1-2 hónap esett csak ki. Jártam keresztül és kasul is a várost. Az általános-, közép-, és főiskolát is a város különböző pontjain végeztem el. Tehát elég jól ismerem a hálózatot. Most olvastam el az index.hu oldalon járatritkítási terveiket. Tudom, hogy az én véleményem senkit sem érdekel önöknél, de úgy gondoltam, hogy azért mégiscsak megosztom észrevételeimet.
 
-Szerintem az önök vezetősége sosem használja a BKV járatait.
-Szerintem az önök vezetősége nagy ívben tesz a budapestiekre.
-Szerintem az önök vezetősége tesz a tömegközlekedés ésszerű fejlesztésére vagy akár "ésszerűsítésére".
-Szerintem az önök vezetőségének ezután nem kell majd csodálkoznia azon, ha a budapestiek (akik még tömegközlekedni próbálnak majd) tojással dobálják meg őket.

Későre jár, így nem is fejtegetném tovább hirtelen - nem túl szakmai, ám bevallottan szubjektív - észrevételeimet.
 
Gratulálni szeretnék a vezetőségnek és Demszky Gábor Főpolgármester Úrnak, aki nyilvánvalóan boldogan asszisztált tevékenységükhöz. Bizonyára csökkenni fog ezután az autóforgalom, a zsúfoltság. Eszembe sem jutott eddig autóval járkálni a városban, de ha ezt a fantasztikus "ésszerűsítést" bevezetik, bizonyára inkább azt választom.
 
Vajon ez a járatritkítás milyen bevételnövekedést fog eredményezni? Vagy inkább csökkenést?
 
Nos, ha nem lennék úriember, akkor úgy foglalnám össze a véleményemet, hogy "Önök ostobák". De így inkább csak reményemet fejezem ki, hogy ez az egész durva járatritkítási terv egy vicc.
 
Üdvözlettel,
Berta László
 
ui.: a móka kedvéért a bkvfigyelo blogot is a címzettek közé teszem, hátha örülnek neki.
61 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek