Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Se jegyet, se bérletet nem tudott venni

Olvasónk bankkártyával szeretett volna bérletet venni az egyik metróállomáson, de nem tudott, mert kiderült, hogy kártyát legközelebb a Nyugatinál lévő pénztárban fogadnak el, az odajutáshoz viszont jegy kell. Oda is ment az automatához, bedobta a pénzt, majd odament egy biztonsági őr és szólt, hogy rossz az automata (miután végignézte, hogy bedobják a pénzt). Így se bérletet, se jegyet nem tudtak venni:

Kedves BKV Figyelő!

Nagyon megörültem ennek a web helynek, mivel a mai napon a következő érdekes történek részese voltam:

Reggel az újpest központ metró megállónál a feleségem észrevette, hogy lejárt a bérlete. Tisztességes állampolgár módjára beálltunk a hosszan kígyózó sorba, hogy vegyünk bérletet. Valamilyen megmagyarázhatatlan érzés azt sugallta, hogy nézzem meg lehet-e kártyával fizetni. Természetesen nem a külső kis pulthoz álltunk, hanem a BKV által üzemeltetett belső pénztárhoz.

0 Tovább

A sofőr nem is tudta, hogy létezik ilyen megálló

Olvasónk a minap a 293-as buszon utazott, amiről a Vaskút utcánál szeretett volna leszállni. Leszállási szándékát idejében jelezte, a busz mégis lassítás nélkül hajtott el a megálló mellett. Az utas előre ment szólni a buszvezetőnek, hogy le szeretne szállni, aki erre azt válaszolta, hogy "ez nem Taxi". Az utas ezután már utasította a vezetőt, hogy álljon meg, de ezután sem lassított, mert szerinte ott nincs megálló. Az utas még az iránytáblát is odavitte a buszvezetőnek, hogy megmutassa, van ott megálló. Részletek a levélben:

Kedves BKV-figyelő!

Egy mindössze pár utast érintő, ám annál bosszantóbb - és a mai BKV-t jól jellemző - esetre szeretném felhívni figyelmedet:

Ma (06.09) a XVIII. kerületben a 293-as jelzésű busszal utaztam (Pestszentimre, kp. i. 13:00, frsz. BPI-554) és le akartam szállni a Vaskút utcánál. A megálló szerepel mind az internetes menetrendben, mind a kihelyezett menetrendi lapokon és rajta van a busz iránytábláján is. A valóságban azonban csak egy "Autóbusz megállóhely" KRESZ-tábla jelzi a megállót, nincsen kint sem menetrend, sem fehér megállónév-tábla. Nyilván emiatt a buszvezetőnek esze ágában sem volt megállni, pedig már jó előre jeleztem leszállási szándékomat. Látva a túl nagy tempót, a nyitott fülkeajtón át megkértem, hogy álljon meg, hiszen le szeretnék szállni. Erre azt a frappáns választ adta, hogy "ez nem Taxi". Na ezután már inkább utasítottam a megállásra, mintsem kértem, de hasztalan - közben persze egyre távolodtunk a megállótól.

38 Tovább

Hogyan jutott le a hajléktalan a Deák téri állomásra?

A biztonsági őrökkel végzett bemeneti ellenőrzésnek az lenne a célja, hogy kiszűrje a hajléktalanokat, a részegeket, és a bliccelőket, tehát azokat, akik nem jogosultak az utazásra. A rendszer nem tökéletes, mert a bliccelők és a hajléktalanok is simán lejutnak az állomásokra, például a minden irányból "védett" Deák térre is. Ha a metróvonalakon egy olyan állomás is van, ahol nincs ellenőrzés (2-es metró esetén a Kossuth tér) akkor a bérlettel (jeggyel) nem rendelkező utasok bármikor utazhatnak.

93 Tovább

Kerekesszékkel felszállóra csukta rá az ajtót

Úgy néz ki a járművezetők nem csak a kismamákra és az idősekre, a kerekesszékkel utazókra is szeretik rázárni az ajtót. Olvasónk a körúton látta, ahogy egy tolószékes lányés középkorú kísérője próbált meg felszállni a villamosra, de ez nem sikerült nekik, mert a villamosvezető annyira türelmetlen volt, hogy rájuk zárta az ajtót. Lehet, hogy sűrűn jár a villamos, de ha valaki ott áll (ráadásul mozgássérült) akkor meg lehetne várni, míg felszáll. De nem csak a mozgássérült utasra csukta rá az ajtót. A következő megállóban egy iskolás csoportnak pár tagja maradt a villamosmegállóban, őket sem várta meg, míg felszállnak. Olvasónk levele alant:

Tisztelt BKV Figyelő!

Nem vagyok egy gyakorlott BKV utazó (havonta egyszer-kétszer közlekedem BKV-val), de 2009. 06. 12-én olyan dolognak voltam szemtanúja, amely mellett nem lehet szó nélkül elmenni.

Az eset a 4-6-os villamoson történt 2009. 06. 12-én péntek délután 12 óra 15 perckor (+/- 2 perc), a jármű Budáról Pestre közlekedett. A villamos megállt a Margit-híd budai hídfőjénél (mi már a villamoson tartózkodtunk), az emberek elkezdtek felszállni a villamosra, utolsóként próbált feljutni a villamosra egy középkorú hölgy, egy kerekesszékben ülő lánnyal. Még kb. 5-6 ember tartózkodott lenn, amikor a villamosvezető már elkezdte a felszállásjelző szirénáját beindítani (nyilvánvalóan ennyi idő alatt nem lehetett felszállni a villamosra). Mikor utolsóként a hölgy próbálta feltolni a lányt, a villamosvezető becsukta az ajtót és csak azért nem vágta rájuk az ajtót, mert a hölgy még idejében visszarántotta a széket. (Csak ők ketten maradtak le a villamosról, amelyen még elég sok hely volt).

96 Tovább

Az NKH nem tud arról, hogy a BKV felmentést kapott

Biztos emlékeztek még arra a bejegyzésemre, amiben egy levelemet olvashattátok, amit a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak (NKH), a BKV-nak és a közlekedési minisztériumnak küldtem. (Ha nem, kattints ide). A levélben azt kérdeztem a hatóságoktól, hogy a BKV buszaiba miért nincs elsősegély nyújtó felszerelés. Az írásomra a minisztérium és az NKH is válaszolt. Előbbi azt írta, hogy a BKV-nak felmentése van, mert a BKV buszaihoz hamarabb kiér a mentő, utóbbi nem tudott a felmentésről. Azóta a média is foglalkozott a témával. Ezt írta az egyik napilap:

Budapest - Akár el is vérezhet az utas a BKV 1300 autóbuszának bármelyikén, mert nemhogy elsősegélydoboz, de még egy ragtapasz sincs rajtuk. Ugyanezért az autósokat súlyos tízezrekre bünteti a rendőr.

- Minden, közúton közlekedő járműnek lennie kell elsősegélydoboznak. Ez alól a BKV sem kivétel. Ha nincs ilyen csomag, akkor az üzemben tartó szabálysértést követ el - jelezte Polcz Kornélia, a Nemzeti Közlekedési Hatóság szóvivője.

55 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek