Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Csak a gyerekkel mernek baszakodni

Amikor Zsuzsa levelét elolvastam, rendkívül ideges lettem. Bérlettel rendelkező, 14 éves kislányát azért büntették meg, mert az iskolától meg nem kapott diákigazolványának száma nem volt feltüntetve a bérletén (jelzem, 18 éves koráig a gyerek tanköteles). Vajon ezek az ellenőrök hol vannak akkor, amikor a csöveseket, és a hangoskodó, nem fizető romákat kellene megbüntetni? Mellettük miért sétálnak el csendben?

Tisztelt BKV-figyelő és olvasói!
 
Tanácsot kérek az oldal olvasóitól, illetve azoktól, akik kerültek már hasonló helyzetbe.
 
14 éves lányomat szeptember első hetében leparancsolta a 7-es buszról az ellenőr, mert a bérletszelvényére nem volt ráírva az akkor még nem létező új diákigazolványa száma (új iskolában kezdte a tanévet, a régi igazolványa számát – amit egyébként az előző iskolája ötödikes kora óta nem érvényesíttetett újra –  az én naiv gyerekem etikai megfontolások miatt nem írt rá a bérletszelvényére, mint később megtudtam). Az ellenőr fölírta a nevét és a címét, majd közölte: „mivel van bérleted, úgysem lesz belőle semmi”.

Most mégis lett, egy 24 ezer forintos csekk, a gyerek nevére kiállítva.

Mit lépjek most, Kedves Olvasók?
 
Köszönettel: Zsuzsa

148 Tovább

Villamossínen nyitotta ki az ajtót

A BKV-nál van egy olyan szabály, hogy a megállón kívül tilos az utascsere, az ajtókat tilos kinyitni. Erre a szabályra a BKV-sok akkor hivatkoznak általában, amikor a piros lámpánál álló éjszakai buszra szeretnénk felszállni, vagy a dugó miatt inkább leszállnánk és sétálnánk, hiszen az gyorsabb. Buszvezetők ismerőseire ez a szabály természetesen nem érvényes, hisz őket akár a házuk előtt is kiteszik.

Olvasónkat a 8-as busz vezetője akarta leszállítani a tömött buszról a villamos pályára, nem is akárhogy:

Kedves BKV-figyelő!

2008. 11. 24-én a BPI-337 rendszámú '8'-as jelű busszal közlekedtem Gazdagréti Lakótelep irányába.

Hosszú percekig várni kellett a buszra, hogy megérkezzen (hóesésben). Az első ajtónál szálltam fel a buszra, mely zsúfolásig volt utasokkal, csak a lépcsőn tudtam utazni. Előre szeretném megjegyezni, hogy nem az alsó lépcsőn utaztam, ismerem az ezt tiltó jelzést a buszok ajtaján.

A busz vezetője a Farkasréti temető megállójánál figyelmeztetett, hogy zavarom a kilátásban.  Ismétlem, a busz zsúfolásig tele volt, amennyire tudtam, odébb húzódtam, úgy, hogy legalább az ajtó egyik szárnyán szabadon kiláthasson. A busz elindult, majd a Hegyalja út - Németvölgyi út kereszteződésben (17:05-kor), a villamos síneken megállt, majd mindenféle figyelmeztetés nélkül kinyitotta a busz első ajtaját és közölte, hogy nem lát ki a buszból és hogy döntsem el, hogy leszállok-e...

Itt meg is állnék a történettel. Szerencsére nem történt semmi, de megeshetett volna, hogy a nyíló ajtó mozgása következtében én és a mellettem álló másik utas megcsúszik a hótól csúszós lépcsőfokon és kizuhan a sínekre.

Sajnálom és meg vagyok döbbenve, hogy a BKV-nél van olyan buszsofőr, aki a testi épség veszélyeztetésétől sem retten vissza. Megfontolom továbbá, hogy rendőrségi feljelentést is teszek ez ügyben.

72 Tovább

Fagyoskodnak az emberek a buszon

Beköszöntött a tél, az éjszakai hőmérséklet 0 fok közelében jár. Aki rendszeresen BKV-val utazik, az tudja, hogy a fűtetlen buszokon ennél még hidegebb is lehet a levegő, így az utazás nem éppen a nap legjobb élménye.

Tisztelt BKV figyelő!

Szeretném megosztani élményeimet az éjszakai 914-es járat kapcsán.

A menetrend szerinti első járat 23:07-kor áll meg a Vörösmarty Mihály utcánál. Én pár perccel ez előtt szoktam odaérni, de a múltkor ez nem volt elég, még épp láttam ahogy 23:02-kor elhagyja a busz a megállót. Ez az induló állomástól 3-4 állomásnyira van, tehát nem lehet "Budapest közlekedési sajátosságai"-ra fogni (tudom, inkább örülnék hogy nem késett a busz). Sajnos ott nem áll meg más járat, így kénytelen voltam 35 percet várakozni. November közepe lévén nem volt túlzottan meleg, de sebaj, legalább hozzászoktam, ugyanis a következő busz belsejében sem volt jobb az idő. Nem tudom a fűtést milyen szempontok alapján kapcsolják be, illetve ki (persze, költségkímélés), de jobban hibernáltak mint Han Solo-t a Csillagok Háborújában.

Azt tanácsolom mindenkinek hogy ha kevésbé frekventált helyen ragadnak, mindenképpen érjenek oda 10 perccel a menetrend szerinti indulás előtt a megállóba, és öltözzenek jó melegen.

F

70 Tovább

Hazugságokkal keres pénzt a BKV?

Vajon a BKV hogyan szerezte meg egy külföldi állampolgár adatait aki Magyarországon él? Egyáltalán honnan tud a létezéséről? Olvasónkat a BKV ügyvédje levélben kereste meg, mert állítólag bliccelt, és a személyi igazolványával igazolta magát. Bökkenő csak annyi, hogy külföldi állampolgárként nincs személyi igazolványa, ugyanis útlevéllel igazolja magát. Honnan vannak az adatok? Mit tudhat rólunk a BKV?

Kedves BKV-figyelő

November 21-én kézhez kaptam egy ügyvéd levelét, amelyben felszólít az állítólagos BKV pótdíj tartozásom megfizetésére. Nagyot csodálkozva tovább olvastam.

A pótdíj részletezőn az alábbi adatokat találtam:

Időpont: 2005.07.05, Járat: 137, Okmány: személyi igazolvány, Összeg: 13.000 Ft

A levélen nagyon meglepődtem, ugyanis a 137-es járatot végképp nem ismerem, és soha senki tudtommal nem büntetett meg, de még csak nem is igazoltatott. Az okmánynál személyi igazolványt tüntettek fel, ez nyilván azt jelenti, hogy ezzel "igazoltam" magam. A dologban az a pláne, hogy én külföldi állampolgár vagyok. Az adott időben itt tartózkodtam ugyan Magyarországon, de személyi igazolványom nem volt és a mai napig nincs. Csak útlevéllel, tartózkodási engedéllyel és lakcím kártyával rendelkezem. Soha senki, aláhúzom senki nem igazoltatott (se rendőrség, se BKV se senki), csupán a munkaadóimnak és állami szerveknek (APEH még ilyesmi) lehetnek meg az adataim.

Kérdéseim a BKV felé a következők:

Hogy kerülhettek az adataim a BKV-hoz? (nevem, címem) ha soha nem is igazoltattak? Milyen adatokat tartanak rólam nyilván a BKV-nál? Honnan tudják hogy létezem? Honnan vesznek ilyen kamu adatokat? Csak pár éve tartózkodom itt, de a 137-es járaton az életemben nem jártam!

Természetesen az ügyvédnek válaszoltam, nem vagyok hajlandó ilyen égbőlkapott pótdíjakat befizetni, hiszen engem biztos nem büntettek meg, de még csak nem is igazoltattak. Ha igazoltattak volna, csak külföldi útlevelet tudok mutatni, azokat még tudtommal addig nem engedik el, amíg nem rendezik a pótdíjat (legalábbis ezt olvastam valahol). Nagyon ritkán használom a BKV-t, inkább autóval közlekedek. De amekkora mákom van, az adott időszakra megtaláltam még a bérletemet is! :-) 2005-ben ugyanis valóban BKV-ztam valamennyit.

Az esetet jelentettem az adatvédelmi biztos felé is, mert itt valami nagyon bűzlik. Nem értem hogyan jutottak az adataimhoz.

F. Mónika

91 Tovább

A fűtéssel spórol az alvállalkozó

Aki a kevés fizetése mellé valami kis kiegészítést szeretne szerezni az a BKV alvállalkozójánál ott spórol, ahol csak tud. Nyáron a klímával, télen a fűtéssel takarékoskodnak, így a megspórolt gázolaj után pótlékot kapnak fizetéskor.

Tisztelt BKV Figyelő!

Dél-Budán lakom, ahol a BKV több buszjáratát (114, 141, 213, 214) kiadta a VT-Transmannak alvállalkozásba. Ezzel önmagában még semmi probléma sincs.

Azzal viszont igen, hogy a VT-sek csak hírből ismerik a menetrendet. Ez azért van mert kevés az alapfizetésük és emellé a megspórolt gázolaj után jár nekik "gázolajpénz". A spórolásra több módszerük van.

A legegyszerűbb, hogy buszt nem fűtik télen, nyáron nem, vagy csak alig használják a légkondicionálót, hogy kevesebbet fogyasszon. Másik bevett szokásuk, hogy a külső megállókban ahol nincs felszálló és csak 1-2 leszálló van "elfelejtenek" megállni, amit ha az ember számon kér rajtuk különböző kifogásokat találnak ki. Viszont ami a leg dühítőbb és legszembetűnőbb a menetrendek semmibe vétele. A belső végállomásokról a járatok még pontosan indulnak, ám a külső végállomásra már 5-6 perc késéssel ér be, visszafelé pedig előbb indulnak, hogy a belső végállomásra pontosan érkezzenek meg.

Már nem egyszer jártam úgy utastársaimmal együtt, hogy a megadott időpontban a külső végállomástól alig 4 percre lévő megállóban már rég ott sem volt a busz. Mindennapos a mérgelődés a környék buszmegállóiban. Ha a vonalakat ellenőrzik akkor 2 napig minden járat úgy megy ahogy kell, majd az ellenőrzések végeztével minden visszatér a "normális" kerékvágásba,

Üdvözlettel: Vakond97

72 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek