Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Direkt indítják be a vakok alatt a lépcsőt?

Néhány napon belül ez már a második olyan eset, amiben forgalmisták vakok alatt indítják be a mozgólépcsőt. Az emberek ennyire tesznek egymásra, vagy direkt csinálják?

Tisztelt BKV-figyelő!
 
A napokban olvastam hasonló esetről, ezért gondoltam, hogy én is megírom, ami velünk történt.
 
Szándékosan nem írok időt, sem helyszínt, ugyanis nem célom embereket kirakatni az állásukból, vagy figyelmeztetésben részesíteni; inkább csak azt szeretném hangsúlyozni, hogy az említett eset ezekszerint egyáltalán nem egyedi. Én magam látássérült személy vagyok, de nincs vakvezető kutyám. A napokban egy ismerősömmel utazgattam a BKV járművein, aki rendelkezik ilyen kutyával.
 
Az egyik felszín alatti állomásról szerettünk volna a felszínre jutni, amikor megtörtént velünk az eset. A kijárathoz közeledve megállt a kutya, mert látta, hogy jár a mozgólépcső (tapasztalt vakvezető kutya egyszerűen nem hajlandó felmenni működő mozgólépcsőre). Álldogáltunk lent és próbáltuk kérni az embereket, hogy valaki szóljon a személyzetnek, hogy állítsák meg fél percre a lépcsőt, amíg felszaladunk rajta.
 
Néhány perc várakozás után ez meg is történt (a kutya addigra már a nyakunkba is felmászott, annyira félt a helyzettől), viszont amikor meglátta, hogy állt a lépcső, határozott léptekkel megindult felé. Pillanatok alatt feljutottunk, ám amikor a legfelső lépcsőfokon álltam, éreztem hogy megindul alattam a lépcső. Ösztönösen léptem előre egy nagyot és természetesen húztam magammal a velem közlekedő személyt is.
 
Csak azért nem estünk el, mert nekem volt egy szabad kezem, amivel kapaszkodhattam, ám a társam nem is tudott volna kapaszkodni, hiszen jobb keze felém volt és fehérbot volt benne, bal kezében pedig a kutya hámja. Látszólag senkinek nem tűnt fel az eset és mi sem szándékoztunk cirkuszolni, de ha a kutyával bármi történt volna, biztos hogy nem hagytuk volna annyiban a dolgot. Éppen azért a pillanatért állítottuk meg a lépcsőt, amikor végülis mégis járt, mert újra elindították?
 
Kérdem én: mekkora veszteség érte volna a BKV-t, ha még 5 másodpercig áll az a lépcső? Mindketten jól közlekedő vakok vagyunk, pillanatok alatt felszaladtunk a lépcsőn; még tömeg sem volt (dél körül történt az eset), hogy a torlódásra lehetett volna hivatkozni.

33 Tovább

Elsodorta a turistát, majd továbbhajtott

Cserbenhagyásról többször olvashattatok már a BKV-figyelő oldalain. Ezek közül legdurvább az volt, mikor a trolivezető a balesetben megsérült utashoz odament, és a troli lépcsőjéről kiabált rá.

Tisztelt BKV vezetőség! Tisztelt BKV-figyelő!

A mai napon (2008.07.31.) tapasztalt buszos eset miatt írok. A Várbuszon (egy ideje 10-es buszon) utaztam ma délután a 13-86 sz. járattal. A vezető (nagydarab, kopasz férfi) nagyon vadul hajtott, a Dísz térnél a járda legszélén, az útnak háttal álló turistát majdnem elsodorta, 3-4 cm-en múlott, pedig nagyobb ívben is könnyen be tudott volna állni a megállóba. Ez is meleg helyzet volt, a fiatal kicsit méltatlankodott, de nem történt semmi. Vadul zötyögtünk tovább, majd 16.20-kor a Mátyás templom megálló után a vezető dudált és enyhén lassított, majd arra lettem figyelmes, hogy egy turistát elsodort a tükörrel, aki úgy beütötte a fejét, hogy le kellett guggolnia. A vezető megállt, várt kb. 5 másodpercet, és amikor látta, hogy a turista (fiatal férfi) a fejét fogva feláll és valamit magyaráz, szó nélkül továbbhajtott.

Hogy történhet ez meg a Budapesten, a Várban, az ország egyik leghíresebb turista-látványossága mellett?! Ahol a turisták igenis az úttesten sétálnak és bámészkodnak, ami biztos idegesítő, de hogy lehet elsodorni valakit, majd szó nélkül továbbhajtani? Milyen hírét keltik az országunknak?

Nekem is cselekednem kellett volna, előremenni és a sofőrt leszállítani, hogy megkérdezze, nem kell-e mentőt hívni a turistához, de a döbbenettől csak a Moszkva téren tértem magamhoz.

Kérem az ügy kivizsgálását.

Tanúként – szükség esetén – én és a velem utazó kollégám is rendelkezésre állunk.

Tisztelettel: L. Zs.

66 Tovább

Kézzel mozgatják a gázpedált a 141-esen

A BKV járművek műszaki állapotát egy szóval úgy lehetne jellemezni, hogy szar. Nem kell köntörfalazni, nem kell mellébeszélni, ez az igazság. Nincs alkatrész, donor járművekből szednek ki használható alkatrészeket, hogy újból forgalomba állhassanak azok a buszok, amik a műszaki vizsgán nem mennének át. Nem vicc, a BKV járművek néhány százaléka mehetne csak forgalomba.

Kedves BKV-figyelő!

Először a BKV-nak akartam írni, de mivel egy korábbi e-mailes panaszomra sem válaszoltak, csak majd 30 nap múlva levelet kaptam ( kb. 1éve ), inkább ide írok.

Rendszeresen a 141es buszon szoktam utazni, amik olyan állapotban vannak, hogy 100% hogy nem mennének át egyetlen műszaki vizsgán sem, így azt kell gondolnom ,hogy látatlanba kapják a papírt.

Két napja, arra lettem figyelmes, hogy minden egyes lassításkor üresben magas fordulatszámon jár a motor, úgyhogy kicsit közelebb ültem a vezetőfülkéhez. A megdöbbentő lassítási és megállási technika a következő volt:

1.) A vezető üresbe teszi  az automata váltót  2. )Fékez 3.) Lehajol, és ( most kapaszkodjon meg mindenki ) megfogja a gázpedált és visszahúzza.

Igen, ha egyszer lenyomta a gázpedál úgy is maradt. Ez a busz teljes vonalán így történt. (egyébként ez egy régi Ikarus busz volt ) Másik ilyen járatokon rendszeresen nem működik a kilométer óra, illetve nem záródik be rendesen a pici buszon az ajtó, és menet közben kinyílik. Volt olyan busz is, ami folyamatosan lefulladt és kb. 3percenként újra elindította a sofőr a motort.

Ezért veszünk bérletet? Vicc az egész .Az összes BKV vezetőt felültetném a szar járataikra, használjanak bérletet a szolgálati autó helyett. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a menetidőt rengeteg esetben nem tartja be néhány vezető. Ezt azért kiemelném ,hogy csak néhány jellemzően fiatalabb sofőrök, ugyanis azt mindenki tudja amúgy is, hogy a 141es egy "nyugdíjas"járat, és az idős sofőrökkel nincs is probléma,pontosak kedvesek és még köszönnek is mikor felszáll valaki.

A másik, ami még használok, azok a 41/250es buszok, amik szintén elég rossz állapotban vannak ahhoz képest, hogy mennyi idősek. Tudom arra az a válasz hogy alvállalkozó.

Igazából az ember egy ideig tolerálja a BKV-t, viszont mikor balesetveszélyesek a járműveik az már több a soknál.

61 Tovább

A Deákon a göndör hajú biztonsági a főnök

Tisztelt BKV!

Én nem tudom, hogy milyen módi ami a Deák Ferenc téri állomáson működik de az, hogy elnézést a kifejezésért de egy kis mitugrász göndör hajú gyerek megy az utas után és ordibál megjegyzést tesz rá az szerintem nem ide való. Többször is láttam már ezt a dolgot.

Legutóbbi eset július 28.-án történt meg velem. Hibáztam elfelejtettem mutatni a bérletem erre utánam jött ordibált velem természetesen megkérdeztem, hogy kinek képzeli magát mire a válasz itt ÉN VAGYOK A FÖNÖK ha nem tetszik .......... Ez a földalattiból jövet történ ezek után már azért sem mutattam meg a bérletem és elmentem. Miért tudja a Deákon mindenki kulturáltan végezni dolgát miért kell ilyen embereket felvenni? Ráadásul valami féle verekedős kesztyű is volt rajta . A számát nem tudtam leolvasni, mert nem volt kirakva a kitűzője.

Legyen szívesek kulturált embereket állítani ellenőrzésre mert a médiához fogok fordulni.

Köszönettel: Kovács László utas

47 Tovább

Az ÁNTSZ-t és a BKV-figyelőt is hülyének nézi a BKV

Tisztelt Hagyó Miklós Úr! Tisztelt ÁNTSZ!

Bizonyára önök is tudják, néhány hete az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálatot (továbbiakban ÁNTSZ) e-mailben kerestem meg, melyben a BKV-nál lévő Volvo buszok üléseire tettem panaszt.

Az ÁNTSZ a BKV megbízott vezérigazgatójától azt kérte, hogy a járművek higiéniás helyzetének javítás érdekében a szükséges lépéseket tegye meg, és arról tájékoztassák a Tisztiorvosi szolgálatot és a BKV-figyelő blog szerkesztőit is.

A BKV Zrt. 2008. július 31-én, csütörtökön 14:30-kor, az alábbi e-mail küldte a BKV-figyelő számára, a bkvfigyelo@gmail.com címre:

Tisztelt G. Mihály!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

Felülvizsgáltuk heti ellenőrzés keretén belül a járművek üléseit, a nem megfelelő állapotú üléshuzatokat kicseréltük, illetve lehetőség szerint tisztítottuk.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. július 31.

Üdvözlettel: BKV Zrt.


Tegnapi napon ismét felszálltam három, szúrópróbaszerűen kiválasztott Volvo buszra, a 7-es és a 73-as vonalon, és nem csalódtam. A BKV Zrt. által levélben írt takarításból semmit nem tapasztaltam. A buszokon ugyan azok az a régi, vizeletfolyásos ülések voltak, amik eddig. Ezekről időbélyeggel ellátott fényképeket is készítettem, bizonyításképpen. A fotókat levelem mellé csatoltan küldöm.

Kérem Hagyó Mikós Urat, kezdeményezzen, kezdeményeztessen azonnali vizsgálatot, és keresse meg azt az embert, aki megpróbálta félrevezetni a BKV-figyelő olvasóit, szerkesztőit, illetve a Tisztiorvosi Szolgálat vezetőit.

Elfogathatatlannak tartom, hogy a BKV-nál bárki, felelősségre vonás nélkül, valótlan információt állítson, és félrevezessen bennünket. Elegem van továbbá abból is, hogy a BKV az érdemi bejelentéseinkkel csak akkor foglalkozik, ha a hatóságokon keresztül keressük meg őket, az írott levelekre nem válaszolnak, esetenként sablon üzeneteket küldenek. Sajnos már a hatóságokon keresztül is felesleges megkeresnünk a BKV Ügyfélszolgálatát, mert félrevezetnek minket.

Mint azt Hagyó Úr is elmondta, egy ekkora cégnek foglalkoznia kell az utasészrevételekkel, foglalkoznia kell egy olyan weboldallal, amely utasészrevételeket közöl, továbbít a közvélemény és a vezetőség felé. Kérem önt, szólítsa fel a BKV Ügyfélszolgálatát, hogy a blogon megjelent összes érdemi bejelentést vizsgálják ki, az eljárás végén küldjenek tájékoztatást.

Az olvasóim, az utasok nevében kijelenthetem, hogy elegünk van a félrevezetésből, és abból, hogy semmibe vesznek bennünket. Kérem önt, hogy a levelem végén található telefonszámom személyesen keressen meg, hogy egyeztetni tudjunk egy kötetlen, személyes találkozót, ahol elmondhatom önnek négyszemközt sérelmeimet.

Levelemre a válaszukat várom!

Tisztelettel: G. Mihály, BKV-figyelő blog szerk.

Kapcsolódó cikkek:

Az ÁNTSZ-nél jelentettem be a BKV-t

Nesze semmi: Az ÁNTSZ válaszolt

Levél mellé csatolt képek:

122 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek