Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Óvatosan ki-be kell dugdosni, maga ezt már megszokta

Ritka bunkó biztonsági őrökkel találkozott MM olvasónk. A lyukasztóba beleszakadt a jegye, a biztonságiak pedig odamentek kiröhögni, és megjegyzéseket tettek rá. MM kemény volt, és azt mondta, hogy b@sszák meg! Meg is lett a hatása, a biztonsági mint a pulikutya, szaladt segítségért.

Tisztelt BKV figyelő!

Az alábbi rövid történet a múlt héten esett meg velem, amikor is egy találkozó miatt Budapestre kellett mennem. Már több mint tíz éve ingázom nap mint nap a fővárosba (bérlettel - megvan mind gimis korom óta :) ), és talán éppen ezért is igyekszem minden szünidőmet úgy alakítani, hogy ne kelljen Pestre mennem.

Egy előzőleg vett jegytömbben még pont két kezeletlen jegyem volt, amikor is a metróbejáratnál lyukasztottam. Nem kapkodtam, nem is tolakodtak mögöttem, a jegy pedig bennszakadt az automatába. Láttam, hogy az ellenőrök figyeltek már azóta, hogy megérkeztem, ezért is könnyebben vettem fel a kontaktot velük és mutattam, hogy mi a problémám.

Rögtön ketten ugrottak oda, gondoltam hű de jó fejek, erre az egyik elkezdett röhögni, a másik meg kioktatott, hogy türelmesen és óvatosan kell bánni az automatákkal, mert érzékenyek és nem lehet csak úgy ki-be dugdosni a dolgokat, majd hozzátette: "ahogy ezt minden bizonnyal megszokta", sőt utaltak arra, hogy nyilván még sosem kezeltem ilyesmit.

Először köpni-nyelni nem tudtam, majd nyugodt hangon válaszoltam, hogy valóban nem, mivel bérlettel utazom évek óta, de jelen esetben sem tartom magam hibásnak a jegy elszakadásáért (ha csak az nem az, hogy minek akartam érvényesíttetni :)). Az, amelyik először röhögött, ráharapott a bérlettel utazom szavakra és kérte, hogy mutassam meg. Mondtam, hogy nem hordom magamnál egy évtized havibérleteit, erre föl meg már az igazolványomat akarta látni. Kérdeztem hogy mégis minek, erre ő tök durván és sértődötten fenyegetőzni kezdett, hogy ne tiszteletlenkedjek. Igen, én is kicsi vagyok, vékony vagyok és törékeny, meg fiatalabbnak nézek ki, mint amennyit éltem már, de azért basszák meg, ne kötekedjenek velem.

Itt gőzöltem csak be és jóval hangosabban azonnal kértem a felettesüket meg új jegyet. Akkor még az egyik habogott valamit, hogy hát van ott még jegy a tömbben, de akkor elindultam a forgalmi ügyelet ablaka felé. Erre a kiröhögős azonnal készséges üzemmódra váltott, elém ugrott, kihívta a bent ülő nőt, annyit mondott, hogy "a kishölgynek bennszakadt a jegye, kéne egy másik".

A nő némi sóhajtozás (jaj már megint munka van) után eljött az automatáig, kinyitotta, kiborult belőle egy rakás szemét is (azt hittem, megkérnek hogy keressem meg, melyik az én jegyem része :D), aztán a szemetet a földön hagyva egy másik automatánál lyukasztott nekem egy lila(!) vonaljegyet és mindhárman további kellemes utazást kívántak.

MM

30 Tovább

A bérletárusításon spórol a BKV

Amikor tegnap ismerőseimnek megmutattam a BKV levelét, melyet Csaba olvasónknak küldtek, a "szánalmas, vicces, k. anyjukat" szavakkal jellemezték. Olvasónk kérdőre vonta az ügyfélszolgálatot, mert két hetes egyesített bérletet csak egy helyen árulnak Budapesten, az Akácfa utcában. Az ügyfélszolgálat szerint a BKV anyagi helyzete rossz, ezért így spórolnak a kiadásokon. A post végén linkajánlóként megtalálod, milyen hülyeségekre költött eddig a menedzsment több száz millió forintot.


Csaba észrevétele:

Helló!

Csak egy kicsit felháborító a dolog, de szerintem a tipikus "utasközönség van értünk és nem fordítva" mentalitást tükröző eset: hétvégén kedvesem anyukája érkezett Pestre, hogy 2 hetet töltsön itt, miközben Dunakeszi-Palatinus strand viszonylatban szeretett volna nap, mint nap közlekedni. Természetesen ki is néztük ennek leggazdaságosabb módját (2hetes BEB bérlet + MÁV 2 hetes bérlete így már csak a fele szakaszra).

Sajnos már a BEB bérlet vásárlásakor megbuktunk, ugyanis az Örs vezért téren próbálkoztunk a beszerzéssel vasárnap, de ott közölte velünk az amúgy nagyon kedves fiatalember, hogy 2 hetes BEB bérletet már pedig CSAK ÉS KIZÁRÓLAG az Akácfa utcai pénztárban lehet megvenni.

Két dologra nem tudott válaszolni:

1. Miben különbözik a havi és a 2 hetes BEB bérlet, ami miatt a havit mindenhol meg lehet venni, a 2 hetest pedig egy, azaz 1 db pénztárban egész Budapesten.

2. Nyitva van-e az Akácfa utcában a pénztár hétvégén? (ez azért sem mellékes, mert pl. sajtszagra költsön el az ember még egy kis pénzt a BKV-nak, hogy odamegy hétvégén tömegközlekedve és nincs ott senki…)

Az egészben a felháborító, hogy ugye akinek szüksége lenne 2 hetes bérletre (én úgy gondolom nagyrészt vidékről érkezett, vagy külföldi turisták) valószínűleg nehezen találnak el az Akácfa utcába + mi indokolja azt, hogy ugyanabból a termékből a normál bérletpénztárakban az egyik fajta kapható a másik nem. Ez olyan, mintha mindenhol lehetne 1,5%-os tejet kapni, de a 2,8%-osnak külön lenne 1 db bolt az egész városban…

Az már csak hab a tortán, hogy mikor a MÁV 2 hetes bérletet próbáltuk beszerezni, akkor azzal a MÁV csökevénnyel találkoztunk, hogy 2 hetes bérletet a MÁV csak minden hó 4-ei kezdettel ad ki, azaz csak a hónap első két hetére vehetsz bérletet, a második kettőre nem…

Sajnos még nem sikerült a BKV-nak írnom a kérdéssel kapcsolatban, de megteszem és megírom majd a választ is, ha kapok:)

Üdv: csabsz

Szüts Katalin szívszorongató válasza:

36 Tovább

A trafikos miért nem árulhat bérletet?

Budapesten vannak olyan csomópontok, ahol nem lehet bérletet venni, legalábbis nem mindig. Egy trafikos keress meg a napokban, aki arra panaszkodik, hogy a BKV többszöri nekifutásra sem adott engedélyt neki arra, hogy bérletet áruljon.

Kedves BKV Figyelő!

Most olvastam a BKV pénztárakkal kapcsolatos újabb mizériát, gondoltam én is billentyűzetet ragadok.

Budapest legnépesebb kerületének városközpontjában üzemeltetek egy kis trafikot. Itt van a piac, az SZTK, három középiskola, villamos és buszmegálló, főposta, lakótelepek sora, stb.

Mióta árulok BKV jegyet folyamatosan kérdezik, hogy miért nem árulok bérletet. Óriási kereslet lenne rá, hiszen NINCS a kerületben minden nap nyitva tartó bérletpénztár!!! Egyetlen egy sem!

Ezért már két évvel ezelőtt is pályáztam bérlet értékesítésre, de lerázó választ kaptam sokadik nekifutásomra (bérletet árulni komoly dolog, nem úgy van ám az, hogy csak úgy bárki… stb.) Persze mondtam én, hogy van többfajta riasztóm, kivonuló szolgálatos őrzés védelem, trezorom, ezen felül árusítok lottót, sorsjegyet, mobilkártyát, cigit, stb. szerintem a bérletárusítás sem jelentene leküzdhetetlen feladatot, az üzlethelységem kulturált. Sajnos nem jártam sikerrel.

Idén januárban, mikor óriási sorok álltak a kevés üzemelő bérletpénztár előtt Budapesten, a havi bérlet megszűntetésekor, újból megpróbáltam a lehetetlent, hiszen máshol a városban megjelent pár magán bérletpénztár. Pl. tömegközlekedéstől távol eső bevásárlóközpont lépcsője alatt furnérlemezből összetákolt bódékban (mint egy előző post-ban is látható).

Most 4-5 hónap alatt, több tucat telefon és email után kaptam újból elutasító választ, hogy ”teszt jelleggel pár vállalkozóval kötöttek szerződést… mással egyenlőre nem terveznek ilyen üzleti kapcsolatot”. Vajon hogyan érték el a ”kiválasztott” vállalkozók, hogy kaptak jogot bérletértékesítésre? Csak sejteni lehet… Mert engem, aki pályázatot nyújtottam be, meg sem kerestek.

A BKV-nak nem kerülne pénzbe, cserébe sok utas elégedettsége egy kicsit javulna. De miért is várna el az ember piaci, utas barát hozzáállást egy BKV-tól? Persze tudnék még mesélni a monopol hírlapterjesztésről is… de sajnos nem véletlenül ”népszerű” a Megint Állunk Vazze blog is… Ez ma Magyarország.

"MERT EZ ÍGY NEM MEHET TOVÁBB!"

Üdv: Egy trafikos

Ui: Arról most nem is ejtenék szót, hogy mennyi egy jegyen az értékesítési jutalék, mert nem ez a lényeg (amúgy nevetségesen alacsony).
 

34 Tovább

Fröcskölt, majd köcsögözött

Kedves BKV figyelő!

Az alábbi eset történt meg velem a mai (július 23.) reggel: A Fehérvári úton várakoztam a villamosra, az eső szakad. A peron tele munkába igyekvő emberekkel. Érkezik a villamos igen nagy sebességgel és telibe fröcsköl mindenkit úgy derékmagasságig... Szépen felöltözött hölgyek csuromvizesen szállnak fel a járműre.

Előremegyek a vezetőhöz, mondom neki, hogy telibe kapott mindenkit a várakozók közül. Erre tájékoztat, hogy nem tudja kikerülni a tócsákat. Igen, a villamos kötöttpályás jármű. Válaszolok, hogy akkor lehetne lassabban is megközelíteni a megállót. Válaszképpen egy "Köcsög!" indulatszóval elhagyja a megállót.

A BKV járművezetőinek oktatásakor vajon nem merül fel az, hogy esős időben célszerű a sebességet csökkenteni abból a célból, hogy a sínek és a padka közt felgyülemlő vizet ne az utasokra fröcskölje a villamos?

Üdvözlettel: Peti

66 Tovább

A panaszkönyv csodákra képes

Elkeserítő, hogy 2-3 BKV dolgozó tájékozottság hiányában, hogy meg tud szívatni utasokat, többek között turistákat.

Kedves BKV-figyelő!

Lehet, hogy ezt már megírták, de úgy gondoltam, ha mégsem, talán érdeklődésre tarthat számot, ami velem történt.

Pár hete, valamikor ez év júliusának elején külföldi barátommal, egy vasárnap délután a 4-6-osra akartunk felszállni. Mint afféle szabályszerető állampolgár - no meg a ny-európai vendég előtt magára adó k-európai - jegyet akartam venni. Barátomnak volt jegye, mivel ő korábban vett egy tömböt. Mindez az Oktogonnál történt. Jegykiadó automatában csípőből nem bízva, lementünk a Kisföldalatti jegypénztárába. Ott a két ellenőr azonnal közölte, hogy csak a túloldalon van nyitva jegypénztár. Ezen már eleve kissé felháborodtam, mivel a főváros egyik legforgalmasabb kereszteződéséről van szó, ahol hemzsegnek a turisták. Na meg az is belejátszott, hogy ez az a metrómegálló, ahol csak az egyik oldalon árulnak bérletet, a másikon nem!

Sebaj, felmentünk, át az Andrássyn, le a túloldalon lévő megállóhoz. Ott az ellenőrök azzal fogadnak, hogy a jegykiadó zárva van, a kolléga kiugrott cigizni, mert ma még egyszer sem gyújtott rá. Na, itt már kezdtem elveszíteni a türelmemet. Mondtam, rendben, akkor veszek tőlük, ellenőröktől jegyet. Válasz: ők nem árusítanak jegyet. Megkérdezem, akkor most mit tegyek. Erre nevetve azt válaszolja az egyik, hogy ő megvárná, a dohányzó kollégát, mert az automata úgyis elnyeli a pénzt! Marha vicces, gondoltam én. Otthagytuk őket, felmentünk, be a megállóba, az automatához. Az automata természetesen elnyelte a bedobott pénzt, és semmilyen meghibásodásra vonatkozó felirat nem volt a kijelzőjén.

Visszamentem a Kisföldalatti megállójába, ahol a dohányzó kollégát kellett volna megvárni. A dohányzó kolléga szivarozhatott, mert még mindig nem volt ott. Ellenben jegyre vágyó külföldiek kígyózó sora igen. A kedves turisták megengedték, hogy beálljak a sor elejére, mert speciális igényem van. Igen, a panaszkönyv!

Meg is jött a dohányos kolléga, egy fiatalember. Elmondom neki, mi történt, mire azt válaszolja, akkor jelentsem az automatán lévő számon, hogy hibás a gép. De hát miért nem ő jelenti, kérdem én. Mert ő nem jelentheti, mondja mindezt egy telefon mellett ülve. Arról a telefonról ugyanis csak belső számokat hívhat. Hát ez mi, ha nem belső szám, kérdem én az agyvérzés határán. Ez nem belső szám, mert az automatákat egy külön kft üzemelteti, "ehhez a BKV-nak semmi köze". Nem ragozom tovább, a sort sem akartam feltartani, úgyhogy elkértem a panaszkönyvet, és leírtam a történteket, valamint sürgős, azonnali kárpótlást kértem (vagyis a 270 forintomat vissza).

A történet fordulópontja csak itt jön. Eltelt ugyanis két-három hét, és a postaládámban két és fél oldalas bocsánatkérő levél volt a BKV-tól, és benne egy vonaljegy. A levélben nekem adtak igazat, és leírták, hogy a kollégának igenis jelentenie kellett volna, hogy rossz az automata, és mulasztás miatt megrótták.

Ugyanez a történet, szóról szóra megtörtént velem 10 évvel ezelőtt. Akkor még 70 forint volt egy jegy, de akkor is kaptam levelet, és benne egy jegyet. Ajánlom mindenkinek a Panaszkönyvet. Csodákra képes.

Üdvözlettel:
Sz. I.

53 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek