Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hülyének nézik az amerikai utasokat

A külföldieket a BKV ellenőr már nem csak lehúzza, hanem hülyének is nézi. Olvasónk amerikai ismerősei hiába lyukasztottak a Keletinél, a gép nem nyomott rá semmit. Az ellenőr szerint a gép műkötött, persze órák múlva már le volt ragasztva.

Amerikai barátaim, Patrick és Ashley először jártak Budapesten július közepén, a Keletiről leszállva jöttek egyből a metróval. Vettek jegyet, bedugták a 21. századi jegykezelő készülékbe, majd mentek tovább. A Deák téren jegyellenőrzéskor félreállították őket, mert a jegyre nem volt nyomtatva semmi. Hiába próbálták magyarázni, hogy ők érvényesítették a jegyet, hiába kértek segítséget a szolgálatban lévő állomásvezetőtől, könnyű és zsíros prédát találtak az ellenőrök, 6000 Ft helyszíni bírság fejenként. Mellé még közölték, hogy örüljenek, hogy csak ennyi, mert a magyaroknak 12 000. Utána még telefonáltattak is a Keletibe, hogy nézzék meg a jegykezelő gépeket, és sikerült is, de a Keletinél azt közölték, minden rendben a jegykezelőkkel. A fiú és a lány 5 hátizsákkal volt megrakva, lövésük nem volt az itteni rendszerről, elég nagy eséllyel kikövetkeztethették volna az ellenőrök, hogy nem akartak csalni, de könnyű prédát nem hagynak veszendőbe ugye, amerikainak meg mint tudjuk úgyis feneketlen a pénztárcája, mint Dagobert bácsinak.

Aznap délután újra jártak a Keletinél, és láss csodát, az általuk korábban használt készülék le volt ragasztva "Nem működik" felirattal.

Köszönjük a BKV semmirekellő, hazug, álszent és primitív dolgozóinak, hogy ez lesz a legmélyebb benyomásuk az országról, amit hazavisznek.
 

68 Tovább

Szándékosan zárják be az összes pénztárat?

Nem szokásom a bliccelő utasokat védeni, de most mégis megteszem. Szerintetek mit csináljon azaz utas, akinek 2 évre visszamenőleg az összes bérlete megvan, lejárt a bérlete, venni szeretne, de nem tud? Egész nap kölcsön jeggyel utazik, majd mégis megbüntetik? Egy fiatal lány rohanó, szenvedő hétköznapja alant.

Tisztelt BKV, és BKV figyelő!

A mai napon jártam a BKV ügyfélszolgálatán pótdíjbefizetés céljával, amit sikeresen véghez is vittem. Bár nem fizettem szívesen a cégnek, mégis megtettem, elvégre nem akarok én nagyobb balhét. A büntetés módjával azonban vannak fenntartásaim.


A történet elején leszögezném, hogy, nappali tagozatos tanuló vagyok, emellett dolgozom, így napi szinten igénybe veszem a BKV járműveit, mindezt diák havibérlettel. Fontos még, hogy kb. 165 centi vagyok, kb. 58 kiló, tehát nem egy nagy darab leányzó,és napi szinten járok irodába dolgozni, ahova bár nem kihívóan, neméiképp elegánsan és csinosan öltözve járok be. A bérleteimet kb. 2 évre visszamenőleg be is tudom mutatni, minden elrakok ami 'hivatalos szervvel' áll kapcsolatban, nem véletlen. (A jelenlegi bérletem száma: 469074/001, az ez előttié 883658, csakhogy véletlen se lehessen ebbe belekötni.)


Július 14.-én reggel vidékről jöttem fel másodmagammal, az előző bérletem július 13.-al lejárt. Reggel 5.40 körül szálltunk fel a 200-as számú, ferihegyi buszra, ahol mindketten jegyet lyukasztottunk 5.41-or, bár nálam nem, de a kísérőmnél volt két jegy. 6 óra körül értünk a kőbánya-kispesti végállomásra, ahol én bérletet, a kísérőm pedig napijegyet szándékozott venni. Sajnos siettünk, így nem volt időnk kivárni, amíg a 6 órakor nyitó pénztár kinyit, így, 6.05 perckor (!). Az ismerősömnél szerencsére volt egy 10-es jegytömböt, amiből Ő és én is lyukasztottunk 1-1 jegyet. Természetesen a jegyellenőrök már munkába álltak, a jegypénztárnak még nem sikerült kinyitni. Ezután Ő a Deák Ferenc térnél átszállt, magával vitte a gyűjtőtömböt, míg én a Dózsa György úti megállóig utaztam, haza, zsebemben a jeggyel.. Mikor megérkeztem, szándékomban állt beszerezni a bérletemet, lévén, hogy délután fél2 körül és azután egész nap szükségem lesz rá. Ezért először a jegypénztárhoz sétáltam, keresve a nyitva tartást, ekkor beugrott, hogy bár a bérletfajták változtak, a nyitva tartás nem, és csak hónap 2.-10.éig van nyitva. (Logikus.) Viszont van a megállónál egy bérlet-árusító bódé is, visszamentem ehhez, kerestem a nyitva tartást, kevés sikerrel. Ugyanis az egész bódén nem találtam, és a 'zárva' felirat is egy tollal megrajzol A4-es papírlapon volt feltüntetve. Kedves. Nem idegesítettem magam, gondoltam, hogy délután kicsit hamarabb elindulok, számítva az esetleges sorokra, mivel napközben nyitva szokott lenni a bódé.

Zárva

41 Tovább

„Szerinted miért zártam be, ba**dmeg?”

Kedvenc járművezetőim olyanok, akik a leszálló emberekre rácsukják az ajtót, felszállni senkit nem enged. A kulturáltabb még csúnya szavakat is mond a mikrofonba.

Sziasztok!

Gondoltam, megosztom ezt az esetet, mert igen érdekes volt, és hát kíváncsi vagyok, vajon ti meg tudjátok-e fejteni az esetet, mert se én, se néhány másik utas nem tudta...

Szóval:

Ma (07.22.), 17:05kor a Nyugati pályaudvarnál vártam a villamosmegállóban. Jött is a villamos(2038as), beáll a megállóba, ajtó kinyit, utasok tódulnak lefele..És csak jönnek jönnek, egyszercsak vezető barátunk nekiáll csöngetni. Persze kitör a "pánik", mindenki  sietni akar a felszállással, holott még a leszállók se nagyon fogytak el. És most jött a legszebb gesztus, vezető bezárta az ajtót. Ami mivel rácsukódott a felszállókra, persze visszanyílt még párszor. Vezető barátunk ezt megunva, külső hangosításban,  kiszólt, mint valami "úr hangja", választékos, szép fogalmazással: "Szerinted miért zárom be, b**d meg?"

És itt a kérdés, amit még nem tudtam megválaszolni. Felszálló utasokat látva, félig üres villamos(és nem volt mögötte másik) miért zárja be az ajtót?Szerintetek?:)

Üdv!
M.

84 Tovább

Nem budapesti, akinél nincs egy darab vonaljegy

A BKV szerint egész Budapestet lefedi a hálózatuk, ezért elvárható, hogy mindenkinél legyen jegy vagy bérlet. Nem érdekli őket, hogy a pénztárak és az automaták kilométerekre vannak egymástól.

Tisztelt BKV-figyelő!
 
In medias res... 2008.07.18-án arra vetemedtem, hogy igénybe vegyem a BKV - nem éppen minőségi - szolgáltatását. Általában (mindig) autóval járok, de aznap nem volt kedvem parkoló helyet keresni és úgy gondoltam, gyorsabban megjárom, ha a tömegközlekedést választom.
 
Kint lakom Dunakeszi szélén, így a 122-es busz pont kapóra jött, hogy eljussak a metróig. Igen ám, de mivel nincs rá szükségem, nem tartok magamnál jegyet sem. Az adott környéken mindössze a villamos vezetők pihenésére szolgáló kis kőépület áll, jegyértékesítés nincs. Máshol sem. Jobb hiján felhívtam a BKV ügyfélszolgálati telefonszámát,  ahol - legalább egy havibérlet fele elment számában - majd egy ügyintéző hölgyet elérve tudtam meg, hogy az adott ponthoz legközelebb Újpest-Központban van menetjegy árusítás.
 
-Hogy jutok el oda akkor BKV-val, ha nem tudok jegyet venni addig? - kérdeztem én, mire azt a választ kaptam, miszerint:
 
"- az utasnak előre kell gondoskodnia a menetjegyről..."
 
Tehát, ha jól értem, egy épülő világvárosban (muhaha...) alapvető felszerelésnek kell tekinteni a BKV jegyet. Halkan említettem meg a hölgynek, hogy egy szolgáltatást vennék igénybe, ami ha jól tudom, nem kötelező.
 
"-Mivel a BKV az egész városra kiterjedő szolgáltatást nyújt, JOGGAL ELVÁRHATÓ(!), hogy az állampolgárnál legyen menetjegy..."
 
Mitagadás, kicsit elöntötte a híg fos az agyamat, mivel ha a jogoknál tartunk, akkor joggal elvárhatom, hogy ha nyújtanak egy szolgáltatást, akkor a szolgáltatási területen (legalább a szolgáltatási időben) tegyék elérhetővé a szolgáltatás megfizetésének lehetőségét.
 
Nem? De! Szerintem...
 
A kisasszony nem javasolta, hogy jegy nélkül felszálljak a járműre, mert ha jön az ellenőr, megbüntet helyszínen 6,000.- Forintra. Nekem valamiképp ez sántít. Nyújtanak valamit, ellentételezés lehetőségét nem teszik lehetővé, cserében azonnal büntetnek.  Valamiképp olybá tűnik ez nekem, mintha az eredendő bűn tézise lenne érvényben a BKV-nál, még akkor is, ha ők nem tesznek eleget a feltételek betarthatóságának.
 
Mivel a BKV-t az állam (Az én adómból is) tartja életben, azonnali hatállyal felmondok az egész vezetőségnek, az ügyfélszolgálatnak és azoknak a politikai életben működő közszolgáknak, akik nem teszik végre rendbe a céget!
 

Persze, lehet, hogy tévedek és minden így van jól...

96 Tovább

"Jóvanmár, bazdmeg, a f@szom"

Hello BKV-figyelő!

 

Már egy ideje bringával járok melózni, meg mindenhova, el sem tudnátok képzelni milyen jó amikor 30-cal átvágok a városon, se büdös, se meleg, csak magamhoz hasonló bringások, meg szerencsére egyre több ránk is figyelő autós. Tegnap (július 6., vasárnap) azonban úgy hozta a sors, hogy a Kincsem parkba kellett mennem, ráadásul kiöltözve, így rászorultam a BKV-ra.

 

Első kérdés, hol is van az a Kincsem park? Sok ember sokfélét mondott, de mindenki az Örs vezér terét jelölte meg kiindulási pontként. Ki is jutottam az Örsre, ahol a metróból kifele jövet a jobboldali végállomás felé indultam, tudtam, hogy ott az információ. Meg is találtam, de ott a kisablak félig be volt hajtva. Gondoltam bekopogok, mire bentről hallom, hogy "Jóvanmár, bazdmeg, a faszom", és fél perc múlva kinyitotta az ablakot egy ötvenes nő. Se köszönés, se semmi. csak bámul bele a pofámba azzal a "miért zavarsz nézéssel".

 

Elmondtam neki, hogy a Kincsem parkba szeretnék eljutni, és kérdeztem,j ár -e az expo busz, mert a honlapon azt láttam. Az nem jár, mondja. Kérdeztem, akkor hogyan tudok eljutni a parkba? Elhadart két megoldást tíz másodperc alatt, ilyen helyi szlengben, ami lehet, hogy az Örsön érthető, de nekem, mint dél-budaiinak nem voltak ismerősök az állomásnevek így.

 

Megkérdeztem még egyszer, elhadarta újra. Oké, mondom viszlát, erre ahogy mentem tovább, hallom, hogy bekúrja mögöttem izomból azt a kis ablakot.

 

Ezután felhívtam a 197-et, ott a hölgy elmondta érthetően, hogy felszállok a metróra, Pillangó utcánál le, majd a metró irányával azonos irányba gyalogolva, balra az első utca. Voilá, negyed óra múlva már ott is voltam. Ebből látszik, hogy míg a T-Com-T-Mobilnál ha az ügyfelesek nem bírnak köszönni, már akkor is repülnek, mert VERSENY van a szolgáltatók között, addíg a BKV-nál nyugodtan lehet anyázni, meg parasztkodni információ néven.

 

Tudom, hogy volt már csomó hasonló ellenőrös, meg információs sztori, énis sokat megéltem már, de azért nem mindennap csapják rám az ablakot, meg azért a faszomozás se kutya :)

 

Azt még hozzátenném, hogy hazafele a 7-es buszon már megint nem volt bekapcsolva a légkondi, tudom, szólni kellett volna, én inkább nem lyukasztottam jegyet, lehet, hogy bunkó vagyok. (Vagy lehet, hogy már este olyan harmincvalahány órája ébren voltam, és kicsit szívemre vettem ezt a BKV nevű viccet. Ma megint bringával jöttem melóba, és holnap is azzal megyek haza.)

 

Üdvözlettel: T. Blog Admin

110 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek