Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Menetközben nyíló ajtó

Műszaki hiba, vagy figyelmetlenség, ha a régi Ikarus összes ajtaja kinyílik menet közben? A kérdést a buszszakértők majd megválaszolják.

Kedves BKV-figyelő!

A mai hazajutásom alatt szerzett felülmúlhatatlan élményt szeretnék veletek
megosztani:

A tárgyban található rendszámú busz a mai utolsó -- megjegyezném, korántsem  üres, melynek jelentős része a Bosnyák tér után szállt le, na ennyit arról,  hogy a gyorsjáratok késő este feleslegesek -- Etele téri indulású 173-as
járatot képviselte.  Vezetője persze az estiektől már megszokott vad  stílusban vezetett, szóval krumpliszállítás bekapcs.

Arról viszont már nem volt szó, hogy a rakománytól esetleg menet közben  próbálunk megszabadulni.  Történt ugyanis, hogy emberünk a Rudas
gyógyfürdőnél járva a megállóval kb. egy magasságban megnyomta az ajtónyitó  gombot.  Ez homályos bennem, de azt hiszem a központit.  Mondjuk egy  másodperc múlva becsukta és szerencsére senkinek nem lett baja, de baromira  megijedtünk, és ha ott valaki éppen akkor áll lenn a lépcsőn, netán -- jó, igen, a felirat azt mondja, ne tegyük -- az ajtónak támaszkodik, az bizony  akkor repült volna a 40-nel kanyarodó buszból, neki vagy a megállónak, vagy a  megállóban álló három-négy személynek, vagy az idióta pilickáknak, amiket a  város lépten-nyomon kihelyez mindenhova, hogy minél kényelmetlenebbül  fennakadhass rajta.

Szóval szerencsére nem lett csúnya vége, de könnyen lehetett volna ebből a
malőrből katasztrófa.

R.

67 Tovább

Majdnem duplázódott a menetidő

Tisztelt BKV!

Mottó: "A városi közlekedés sajátosságai miatt menetrendi eltérések előfordulhatnak.". Ott indult az egész, hogy miért kell nekem igazodni a hivatalos BKV menetrendhez...

A 66-os busz volt ma utam az első etapjának szállítóeszköze, menetrend szerint 15.41-kor ér Pesterzsébet Városközponthoz, nyargaltam is melegben, dehát mégis az orrom előtt húzott el a Baross utca felé zöldcsíkos orrú Ikarus. 15.37-kor. 4 perccel korábban, mint kellene. Várom a következőt, az is korábban jön, persze ez már annyira nem idegesít. Engem. Másokat persze majd lehet, én együttérzek.

A Nagykőrösi útnál lepattanok, átzebrázok a Határ úton. A 3-as villamos megállójában korrektnek tűnő tájékoztatás vár: a 3-as villamos két részletben közlekedik, pár megállónyi utat villamospótló busszal kell megtenni. És még be is mondja a hangosbeszélő. Korretnek tűnő, mert mivel életemben talán most vagyok errefelé ötödször, fogalmam sincs, hol van az Aszódi utca, ahonnan a villamospótló indul. Egy kedves kisasszonyt kérdezgetek, ő se tud nagyon sokat, lévén nem budapesti, de van térképe, úgyhogy együtt megtaláljuk az utcát, gyanítom azért az Aszód utca, hogy valahol meg tudjon fordulni a busz. A kedves kisasszony reggel "errefelé" már utazott ezen a viszonylaton, gyakorlatilag gond nélkül. Na, hát megy ez mint a karikacsapás.

Majdnem, mert most 4 percet késik a villamos a menetrendhez képest, de ezt igazából nem is sérelmezem, mert biztos a szokatlan visszafordító miatt, és egyébként is, négy perc pluszban most nem annyira zavar, mint az előbb mínuszban. Az Ecseri úti metróállomásnál ott vár a pótlóbusz, a kb. 30 utas - nyilván szabálytalanul - átküzdi magát az Ecseri út szombat délután szerencsére gyér forgalmán, mert ideiglenesen kijelölt gyalogátkelőhely az nincs. A sofőr azonnal indít, szinte időveszteség nélkül robogunk tovább, érezhető különbség csak a gyorsulásban van. Tényleg megy ez. A Mázsa térre érkezés viszont meghozza az igazi keserű pirulát a kora délutáni melegbe. Miközben a busz keresi az utat az ideiglenes megállójába, tisztán látható minden utas számára, hogy a villamos, amivel - gondolnánk jogosan - utunkat folytatni fogjuk, komótosan elhagyja a megállót. Miközben utastársaimmal cammogunk a betoncsíkon, még látjuk, hogy megáll a vasúti felüljáró előtt. Természetesen nem azért, hogy esetleg felvegye a frissen érkezett továbbutazni vágyó embereket, hanem mert pirosat kap. Hosszasan szemléljük még a hátulját, mi, akik már a megállóban állunk, majd kifordul a Kőbányai útra.

Ha minden a hivatalos menetrend szerint zajlott volna, természetesen elérem a 66-os buszt, ahhoz pont csatlakozik a 3-as villamos, az út éppen 40 percig tart az Őrs vezér teréig. Ha nagyvonalúan hozzáadok tíz percet - a'la szokatlan villamosfordítás, pótlóbusz -, akkor 50 perc. Ezzel szemben ez a mai elért eredmény: 70 perc.

Miért?

Tisztelettel várom válaszukat.

25 Tovább

Lezsidózta a külföldi utast

Tisztelt BKV Zrt!

A mai nap (2008. 07. 07) egy megdöbbentő esetnek voltam fültanúja a 47-49-es villamospótló autóbuszon. Az egyik jegyellenőrük egy magyarul nem beszélő fiatal hölgytől próbálta elkérni jegyét vagy bérletét, aki ezt a kérést nem értette, legalábbis úgy tett, mint aki nem érti. Kollégájuk úgy vélte a hölgy magyar, csak tetteti, hogy külföldi, ezért magyarul kezdett hozzá beszélni, a hölgy persze erre sem reagált, mire kollégájuk szájából a következő mondat hangzott el: „Tán ezt tanítják a Lauderben? A Budakeszi úton nem tudják magyarul mi az, hogy jegy?” (A Lauder a budapesti zsidó gimnázium neve, mely a Budakeszi úton van) Erre én közbeszóltam, megkértem, hogy ne zsidózzon, ő azt válaszolta, hogy nem zsidózik, majd kikérte magának, hogy ő azt hitte, hogy ebben az országban szabad véleménynyilvánítás van. Tovább nem folytatom a beszélgetést, két további utassal közösen magyaráztuk el neki aztán, hogy miért nem szabad kisebbséget sértő megjegyzést tenni, pláne egy – többek között – adófizetők pénzéből eltartott cég alkalmazottjaként.

Kollégájuk sorszáma 935. volt, az eset ma, azaz 2008. július 17-én 15:55 és 16:00 között történt a 47-49-es villamospótlón az Astoria és a Deák tér között egy Nógrád Volános Volvo típusú csuklósbuszon.

Tisztelettel várom, milyen intézkedést tesznek annak érdekében, hogy ehhez hasonló eset soha többé ne történhessen meg a BKV hálózatán.

Válaszukat előre is köszönöm,

Üdvözlettel: Földiák János

255 Tovább

Ismét biztonságiak vertek utast

Biztonsági őrök vertek megy egy utast egy hete a Moszkva téren. Az esetről egy járükelő videófelvételt is készített. A videón látható, ahogy a biztonságiak megfogják, ütlegelik, majd rugdossák az utast. A rendőrség csak a verés után ért a helyszínre. A Független Hírügynökség szerint a férfi nem tett feljelentést!
 



Jobb minőségű videóért kattints ide!


A férfi cigarettával a szájában próbált lejutni a metró területére, ezért támadták rá a BKV biztonsági emberei. Az utas a verés után megpróbált visszamenni a metró területére, de ez nem sikerült neki.

Nem az első eset, hogy a BKV biztonsági őrei utasokat bántalmaztak. Mint arról a BKV-figyelő elsőként beszámolt, néhány hete utasokat raktak le, majd vertek meg a 950-es autóbusz megállójában.
 

209 Tovább

Keményen megszívatta az ügyfélszolgálat az utast

Kedvenc közlekedési cégünk a napokban ünnepelte az idén elfogott 300 ezredik bliccelőt, akit ezennel mi is köszöntünk. A BKV-t nagyobb számban használják fizető utasok, akiket mindig próbálnak megszívatni. Katalin olvasónk ismerősének vett bérletet, amit vissza akart váltani, ugyanis félretájékoztatták. A bérletet persze sehol sem váltották neki vissza, annak ellenére sem, hogy vissza kellene. /Aki blicceli,ilyen problémája tuti nem lesz:)/.

Kedves BKV-figyelő,

A következő, kafkai történetbe illő eset történt meg velem:

Egy külföldi, EU állampolgár ismerősöm fog a közeljövőben Budapestre érkezni, hogy hosszabb időt töltsön itt, érvényes, külföldi diákigazolvánnyal rendelkezik. A BKV honlapon nem találtam információt arról, hogy EU államok diákjai igénybe vehetik-e a diákkedvezményt, erre vonatkozóan sem megengedő, sem tiltó információt nem olvastam a tájékoztatók között (ellentétben a 65 év felettiek kedvezményével, ahol külön megemlítik, hogy azt EU állampolgárok is igénybe vehetik) sem magyarul, sem angolul. Ezért felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol egy hölgy arról értesített, hogy igénybe vehető a diákkedvezmény EU-s országok diákjai számára (ezt a beszélgetést az elhangzott információ szerint rögzítették, 2008.06.27-én történt).

Ezen információ birtokában múlt hét pénteken, 2008. július 11-én megvettem előre a diákbérletet az ismerősöm számára egy bérletárusító ’bódéban’ az Arany János utcai megállónál, de szerettem volna írásban is látni valamilyen hivatalos tájékoztatóban, hogy valóban érvényes a kedvezmény. Ezért, a BKV honlap teljes tartalmának újbóli, eredménytelen átolvasása után ismét telefonáltam az ügyfélszolgálatra, hogy megkérdezzem, hol találhatom meg az erre vonatkozó írásos információkat. Egy újabb hölgy azonban arról informált, hogy csak nemzetközi diákigazolvánnyal vehető igénybe a diákkedvezmény (ezt a beszélgetést nem rögzítették, vagy arról nem informáltak).

Az ellentmondó információk miatt úgy döntöttem, hogy visszaváltom a diákbérletet. Erre minden elérhető információ alapján lehetőségem kellett volna, hogy nyíljon, hiszen több mint egy hét volt még hátra az érvényessége kezdetéig. A már említett Arany János utcai ’bódéban’ azonban az eladó hölgy nem volt hajlandó a visszaváltásra, és nem tudta megmondani, hol tudnám ezt megtenni. Illetve beküldött a metró állomásra, ahol pénztár nem, csak forgalmi ügyelet működik. A forgalmi ügyeleten azt az információt kaptam, hogy semmit sem tudnak tenni, ’szerintük’ csak az Akácfa utcai Központi Jegy- és bérletpénztárban válthatom vissza a bérletet. Ez azonban számomra nem érhető el kényelmesen, és nem is nagyon hittem el, hogy valós az információ, ezért felhívtam a Központi Jegy- és bérletpénztárat, ahol arról tájékoztattak, hogy BÁRHOL vissza kell, hogy váltsák a bérletet. Ezért a következő útba eső állomáson, a Deák Ferenc téren, a jegypénztárban próbálkoztam. Itt az eladó hölgy arról tájékoztatott, hogy mivel bérletárus bódéban vettem a fölöslegessé vált bérletet (ez számára látható abból, hogy tintával írták rá a dátumot), ahol viszonteladók dolgoznak, ő nem válthatja vissza. Ugyan nem értettem, hogy ha a nyugtán a BKV szerepel, akkor miért nem válthatja vissza a BKV, és azt sem, hogy honnan kellene tudnom a BKV és viszonteladói közötti különbségről, de hallgattam rá és tettem egy újabb próbát a Deák téri ’bódéban’, ahol egy fiatalember szintén azt közölte velem, hogy nem tudja a bérletet visszaváltani valamilyen sorszámok miatt, csak ott válthatom vissza, ahol vásároltam, ott viszont szerinte biztosan. Megadott egy telefonszámot is (a viszonteladóét), ahol érdeklődhettem volna a saját telefonszámlám terhére, itt azonban senki sem vette fel a telefont. Végül egy harmadik metró állomáson sikerült visszaváltanom gond nélkül a bérletemet, amelyet csakis azért vettem meg, mert a BKV-tól először kapott információk alapján azt gondoltam, fel tudja használni az ismerősöm. Így végül happy enddel végződött a történet, de végtelenülkimerített, és azt gondolom, sokkal kevesebb utánajárással meg kellett volna oldódnia a problémámnak.

Apró adalék, hogy írtam e-mailt is a BKV ügyfélszolgálatára a diákkedvezmény igénybe vételéről 3 munkanappal ezelőtt, erre várom az írásos választ, azt gondoltam, gyorsabban reagálnak. Kíváncsi lennék, hogy ha ugyanezt a kérdést külföldi ismerősöm szerette volna közvetlenül megérdeklődni, akkor kapott volna-e információt…

Egyébként nincs komoly bajom a BKV-val, sokat használom és sok fejlődést tapasztaltam az utóbbi időszakban. Azonban ha a BKV minden második, honlapján megjelentetett közleménye arról szól, hogy végtelenül utasbarát vagy az szeretne lenni, akkor úgy gondolom, van még hová fejlődni.

Üdvözlettel: Bodnár Katalin

0 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek