Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Üres papírt senki ne írjon alá!

Nem értem, és nem is akarom megérteni a BKV pótdíjazási rendszerét. Bonyolult, és tele van hülyeségekkel. Egy olvasónk arra hívta fel a figyelmünket, hogy ellenőrök üres sajtcédulákat íratnak alá az utasokkal, amelyeket a munka végén töltenek ki. Milyen jogon íratnak alá üres papírt bárkivel is? Kérdem én.

Kedves Blog!
 
A minap a 7-es buszon tanúja voltam egy ellenőrzésnek. A mellettem ülő kisasszony bérlete 1 nappal korábban lejárt és e miatt kapták őt el az ellenőrök. Nem is volt semmi vita, kisasszony átadta a személyi igazolványát (véleményem szerint nem kellett volna, mert az ellenőr jelen esetben nem hatósági személy, s az igazolványt - de lehet, hogy ezt rosszul tudom - csak rendőrnek lehet átadni.) Látható volt, hogy a hölgy nem akar feltűnést, balhét, még ő szégyellte magát.
 
Amikor az ellenőr megkapta az igazolványt, elővett egy toalettpapírra hajazó üres fecnit és arra kiírta a kisasszony adatait. Midőn ez megtörtént, a csekkhez tartozó fekete papírost üresen akarta aláíratni az utassal. Ekkor én - lehet, hogy nem kellett volna - annyit szóltam közbe, hogy az utas semmi esetre se írjon alá olyan papírt, amit nem töltöttek ki, azaz biankó. Hiszen ha ezt megteszi, később bármit rávezethetnek a papírra.
 
Az ellenőr - aki addig is elég fölényesen viselkedett, pedig nem volt rá oka - ekkor éktelen haragra gerjedt. Közölte, hogy én mit pofázok bele, stb. Nyugodt hangon mondtam neki:
 
1. ha aláíratnának vele egy üres papírt, hogy eladta a lakását nekem, mit tenne?

2. ha arra volt ideje, hogy egy sajtcédulára vezesse át a kisasszony adatait, miért nem töltötte ki egyből azt a papírt, amire ugyanezeket az adatokat kellett volna rávezetnie?
 
Ellenőr asszony közölte: ezt ők csak utólag szokták (!!!) ráírni, mert nincs idő erre a buszon! Ezt nem is értem. Arra van idő, hogy sajtcetlire írogassanak, arra nincs, hogy szabály szerint járjanak el?
 
Közben szépen elment az idő és a busz beért a végállomásra a Bosnyák térre. S nem fogjátok elhinni: happy end-del zárult ez a történet. A dühös, immáron két tagúra bővült ellenőri kiscsapat dúlva fúlva a kisasszony őlébe dobta a sajtcédulát, a kisasszony személyi igazolványát és elvihazott.
 
Bennem azóta is a következő kérdések motoszkálnak:
 
1. Miért járnak el így a BKV-ellenőrei? 2. Mi a cél a sajtpapírral és a biankó papírossal, rajta az utas aláírásával? 3. Miért viharzottak el az ellenőrök? 4. Miért büdös kurva anyáztak le engem?

Üdv: Kiss Botond

80 Tovább

15 millióért bohóckodott a BKV a műjégpályán?

Tisztelt BKV!

 

A tegnapi napon –egy, a szervezésben is részt vevő kollégájukon keresztül- értesültem arról, hogy önök a az elmúlt hetekben egy szombati születésnapi rendezvényükre, melyet a műjégpályán rendeztek, 15 millió forintot költöttek. Ez azért háborít fel mélységesen, mert társaságuk a 40. születésnapját idén már számtalanszor megünnepelte, szerintem a jelen anyagi helyzet mellett egyáltalán nem engedhető meg ennyi pénz elherdálása.

 

Önök a sajtóban rendkívül büszkék arra, hogy a biztonsági őrökkel erősített metróbeléptetés plusz bevételt hozott a társaságnak, de mint utas, meg szeretném kérdezni, hol van ez a pénz? Sajnos az elmúlt évben a szolgáltatás színvonalán semmiféle javulást nem vettem észre. A járművek ugyanolyan koszosak, mint eddig, talán még koszosabbak is, a műszaki állapotok pedig siralmasak. Egyre sűrűbben, egyre több autóbusz robban le Budapesten. Újabb biztonsági őrök helyett karbantartókat kellene felvenni, ugyanis a jelenlegi helyzet a garázsban dolgozók szerint nem tartható sokáig.

 

Kérem, erősítsék meg a fent olvasottakat.

 

Tisztelettel: Cs. T.

38 Tovább

Ismét egy semmitmondó ígéret?

A Combino villamosok beszerzése után egy évvel jeleztem a BKV-nak, hogy a közel 800 milliós villamosok homloklemezi egyszerűen megrepedtek. A BKV akkor azt válaszolta, hogy felveszik a kapcsolatot a gyártóval, és lecserélik a homloklemezeket. Természetesen erre egy év nem volt elég, hisz még mindig repedezettek a villamosok.

Bizonyára emlékeztek még Gergelyre, akinek a lábujját csípte be a Combino csuklója. A BKV ismét ígérget, kíváncsian várjuk, hogyan javítják majd ki a balesetveszélyes csuklórészt. (Örülünk, hogy egy részletes levéllel segítettek az utason. Örülünk annak is, hogy nem sablon levelet küldtek. Köszönjük!)

Tisztelt Horváth Gergely!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Sajnáljuk, hogy kellemetlenséget okoztunk utazása alkalmával, melyért ezúton is szíves elnézését kérjük.

A Combino járművek beszerzése során kiemelt figyelmet fordítottunk az utasvédelmi szempontokra, a jármű lehető legbiztonságosabb kialakítására. A járművet a gyártó a vonatkozó műszaki szabályzatok és irányelvek figyelembevételével tervezte. Például: a Közlekedési Hírközlési és Vízügyi Minisztérium rendeletei, Közlekedési Főfelügyelet, Vasúti Felügyelet, Vasútgépészeti osztály Combino járműtípusra vonatkozó határozatai. BOStrab villamos járművek építésére és üzemeltetésére vonatkozó szabályzat és irányelvek. VDV Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége javaslatai, Szabványok, Munkabiztonsági koncepció tekintetében a német balesetmegelőzési előírások, stb. Az ezen előírásoknak való megfelelőséget, illetve az általános utasbiztonságot független minőségbiztosító szervezet (TÜV SÜD Industrie Service GmbH, TÜV SÜD Life Service GmbH) is vizsgálta, és tanusította. A vizsgálatok során messzemenően figyelembe vették a jármű mozgáskorlátozottak, idősebb személyek, valamint gyermekek általi használatát is.

 


Mindezen törekvéseink ellenére a Combino villamoson is (mint minden más járművön) léteznek olyan veszélyforrások, melyek a jóhiszemű utasaink számára is balesetet okozhatnak, mint azt levélírónk esete is feltárta. Ez számunkra sem megnyugtató. Ezért –tekintettel arra, hogy a jármű még garanciális- az esettel kapcsolatosan felvettük a kapcsolatot a gyártóval, kérve a balesetet okozó csuklószerkezet felülvizsgálatát, és az ezzel kapcsolatosan szükségessé váló intézkedések megtételét.

A 2008. június 11-én történt káresetével kapcsolatos bejelentését továbbítottuk biztosítónk, a Generali-Providencia Biztosító Zrt. felé. Tájékoztatjuk, hogy helyszíni bejelentés hiányában az esetet biztosítónk felé igazolni nem tudjuk.

Kérjük, hogy a további kárügyintézés céljából szíveskedjék felvenni a kapcsolatot a kárfelvétellel megbízott INVEST Bróker International Kft munkatársával.

Címük:1089 Budapest, VIII., Orczy út 34. (Tel.: 461-65-00/24-460 mellék.) Ügyfélfogadás: hétfőtől csütörtökig: 08.00-16.00 óráig; pénteken: 08.00-12.00 óráig. Ezt követően ők járnak el a biztosító felé.

Őszintén sajnáljuk az Önnel történteket, és a jövőben balesetmentes közlekedést kívánunk.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. július 8.

Üdvözlettel: Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető

Az ügyfélszolgálat levelébe a képet a blog szerkesztője, illusztrációként tette bele.

55 Tovább

„Mér’, miből vagy te, aranyból?”

Ma ellenőrös napot tartunk, ami annyit tesz, hogy ellenőrös történeteket teszünk csak ki. Jöjjön következő olvasónk levele, akinek volt jegye, mégis meg akarták szívatni:

Kedves BKV Figyelő!

Régóta olvasom a blogot, de nem gondoltam, hogy egyszer írni is fogok nektek! Ami történt az egyszerre szánalmas és felháborító.

Július 2-án, szerdán délután utaztunk egy hölgyismerősömmel a földalattin a Vörösmarty utcától a Deák térig (maga az eset 14:35 és 14:40 között történt). Én vonaljegyet lyukasztottam, neki bérlete van. A Vörösmarty utcánál nem voltak ellenőrök, a Deák téren igen. Vagyis nem ellenőrök, hanem a mostanában igényesebben öltöztetett biztonságiak, ott álltak hárman (két férfi és egy nő) a jegykezelő automatáknál, ahol a két irányból leér a lépcső. Ismerősöm a hármas metróval akart továbbutazni, én találkozni készültem valakivel a hármas metró mozgólépcsőjével szemközti pékségnél, aztán a felszínre mentünk volna.

Itt kezdődtek a problémák. Az egyik őr elkérte a jegyemet, megnézte, és mondta, hogy ha tovább akarok menni, akkor lyukasszak jegyet. Mondtam, hogy a kijárat felé megyek. Erre ők: megváltozott a rend, ott nem lehet kimenni, csak átszállni; ha ki akarok menni, akkor menjek vissza a lépcsőn, és a földalattin keresztül tudok kimenni. Azt hittem, viccelnek, hiszen 16 éve erre járok szinte nap mint nap, és soha fel sem merült ilyen nonszensz. Mosolyogtam és mentem volna tovább, de akkor a termetesebb férfi (lásd a mellékelt képen) elém állt. Ha ki akartam kerülni, ő is arrébb ment, majd csatlakozott hozzá a másik férfi kolléga is. Lényegében sorfalat álltak előttem. Ha ki akartam kerülni, visszafelé tuszkolt. Ne érj hozzám, mondtam, mire ő: „mér’, miből vagy te, aranyból?”. Próbálkoztam érvelni, hogy azok is ugyanolyan kijáratok, tehát ott is ki lehet menni, de ez nem vezetett eredményre. Szó szót követett, mindenki ismételte a magáét (szerintük nem lehet arra menni, szerintem igen), a vita pedig egyre ingerültebb lett. Mondtam, hogy meg akarom ezt beszélni a főnökével, hívja ide, mire ő: „hívjad te!”. Egyre nagyobb hévvel ismételgették, hogy ott nem fogok kimenni, mire kifakadtam, hogy az a baj, hogy eleve csalónak gondolnak. Felajánlottam, hogy jöjjön el velem odáig és nézze meg, hogy valóban kimegyek és nem átszállok (hihetetlen, még én alázkodtam meg!), de azt válaszolta, hogy nem hagyhatja el a helyét.

Ennyi huzavona után ismerősömnél betelt a pohár, és rájuk kiabált, hogy miért azt b***tatják, akinek van jegye, ahelyett, hogy a bliccelőkre figyelnének. Ez annyira kizökkentette őket, hogy sikerült elhaladnunk mellettük. Talán két másodperc sem telt el, és ismerősöm után kiáltott valamit a nagyobb darab férfi. Hogy pontosan mit, arra nem emlékszem, arra viszont tisztán, hogy a „ribanc” szó szerepelt benne.

Ekkor szakadt el a cérna. Visszamentem a köpcöshöz. Mit mondtál? Ismételd el! Erre a szokásos biztonsági őr testtartás következett: 5 centire odajött és azt vicsorogta az arcomba, hogy „jól hallottad”, nyomatékosításképpen pedig egyik vállával megtaszajtott.

Nyilván nem álltam le öltönyben-nyakkendőben verekedni vele, helyette lefényképeztem a telefonommal, majd felmentem a forgalmi irodába, hogy segítsenek kideríteni az őrök felettesének elérhetőségét. Maximálisan segítőkészek voltak. Anélkül, hogy bármit szóltam volna, tudták, hogy panaszról van szó. Azt mondták, rendszerint nem lehet elérni az illetőt, és ez most is így volt, pedig nagyjából negyed órát vártam, és az irodaiak hívták őt vonalason is és a mobilján is. Azt hiszem, nekik, a munkájukat becsületesen végző BKV alkalmazottaknak is mélységesen elegük van abból, hogy ilyen alakokkal mossák őket egybe.

Felháborítónak tartom, hogy érvényes jegyem ellenére lényegében belém kötöttek. Azt, amit tettek, és azt, ahogy tették. Viselkedésükre nincs mentség.

Képtelen vagyok felfogni, hogy lehet, hogy egy céget ennyire nem érdekel az, hogy milyen kép alakul ki róla az emberekben. Csak itt, ezen a blogon már legalább tíz hasonló történetet olvashattunk a biztonságiakról. Ha a BKV egy versenyszférában működő cég lenne, már régen szerződést bontott volna velük. A főváros vezetése sem gondolhatja komolyan idegenforgalmi terveit, amíg ilyenek történhetnek.

Üdvözlettel: Agyoncs apó

223 Tovább

Utasokat kínoznak a HÉV-en

Vannak olyan utasok, akik nem élvezhetik a Cimbinó klíma hűvös levegőjét. Olvasónk HÉV-vel kénytelen utazni minden nap, és arra panaszkodik, hogy a vonat ablakai lehúzhatatlanok, vagy maguktól visszazáródnak. Ez a nagy melegben igen praktikus. Ti tapasztaltatok ilyet mostanában? Írjátok le a kommentek között.

Tisztelt BKV!

 

A szentendrei HÉV-vel utazom, nap, mint nap. Azt tapasztalom, hogy ebben a hőségben az ablakok jó része nem húzható le, vagy a lehúzás után automatikusan visszacsukódik! A szerelvényekben nincs légkondicionáló berendezés, ezért a nyitott ablak az egyetlen módja annak, hogy elviselhetőbb legyen a hőmérséklet az utazások alatt. Ezt a problémát már tavaly nyáron is jeleztem, de látni nem történt semmi a javítások ügyében!

 

Megkérdezném visszafizetnek-e a bérletem igen magas árából, mert nem biztosítják a megfelelő közlekedési feltételeket, mert nem működik megfelelően a jármű (nem lehet ablakot nyitni). Miért nem végzik el a megfelelő javításokat? Miért várják meg, amíg a felháborodott utasok jelzik a hibákat? Miért nincs folyamatos ellenőrzés, hogy minden működik-e?

 

Talán nem egy ideiglenesen megbízott igazgatónak kellene dupla bért fizetni a szemmel láthatóan nem jól végzett munkájáért (ha jól végezné, nem lenne ennyi panasz), hanem javításokra költeni azt a pénzt. A Margit-hídi megállóban is egyre jobban folyik a víz a leszállók nyakába, ruhájára. Itt is várható előbb-utóbb kártérítési igény tönkrement ruházat miatt!

 

Felháborító amit csinálnak! egy sajnos régi utasuk 002116-os bérlettulajdonos

120 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek