Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Átléptek a vérző utas felett

Tisztelt BKV Figyelő!

Elhatároztam, hogy nem fogom értékelni, azt ami történt, hanem csak tényszerűen leírom. Ennyi surmóságot 10-15 percen belül lehetetlen szavakkal kifejezeni.A sokszor már-már abszurdumba forduló történet azzal kezdődött, hogy egy ember csúnyán elesett a Népligetnél, Kőbánya felé vezető oldalon. Sietősen, jobban mondva szaladt a lépcsőn lefelé, hogy elérje az épp akkor beérkező metrót. Nagyjából a lépcső felénél megbotlott és ijesztően csúnyát esett. Szemöldöke több helyen felszakadt és eléggé észrevehetően vérzett. Én barátnőmmel és anyukájával utaztam. Mi viszonylag későn szálltunk le, így abban a szerencsés helyzetbe jutottunk, hogy végignézhettük, ahogy a férfi lezuhan, és ahogy a leszálló utasok 80%-a közönyös arccal elsétál mellette, a másik 15% meg fölé hajol, kicsit vár és tovább megy. Arra még a mai napig nem jöttem rá, hogy mit gondoltak, mi járt a fejükben: Látták, hogy lélegzik még, nincs nagy baj?! Vagy, szakadt csöves, úgy kell neki ?! De kezdek eltérni a tárgyiasságtól. Egy néni volt az, aki lehajolt hozzá elöször és kiabált az embereknek, hogy hívja valaki a mentőket, mert neki nincs telefonja. Ekkor értünk mi nagyjából oda. Barátnőm és én is rögtön elkezdtük felváltva a 104 ill. 112-es számot hívni. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy 3-4 percig egyik helyen sem vették fel. Mindkét helyen végtelenített hallgathattuk angolul ill. magyarul azt, hogy a beszélgetés rögzítve lesz. Eközben barátnőm anyukája kezdete el kezelni a sérültet. Ő egyébként és szerencsére orvos. Barátnőm végül beszélt a mentőkkel. A zuhanás óta eltelt kb. 5 perc, amikor kezdtek odaszállingózni a biztonságiak. Az egész mtróállomás be van kamerázva, de az nem fordult meg egyikőjük fejében sem, hogy esetleg a mentőládát is hozzák. Megkértük rá őket. Egyikőjük ugyanolyan kényelmes tempóban visszaballagott, és hozta a mentőládát. Miközben a barátnőm anyukája elkezdte a sebet tisztítani, sebtapasszal a vérzést csillapítani, két biztonsági őr azt vitatták meg, hogy vajon el kell-e kérni ilyenkor a sérült papírjait. Végül abban állapodtak meg, hogy igen. Miközben épp kezelték, felszólították, hogy mutassa meg a papírjait. Nem tudom, mit vártak, vagy mit tettek volna, ha nincsenek nála paírok, de voltak. Ezekután azzal hozakodtak elő, hogy fel kellene vinni, itt nem maradhat, zavarja az utasforgalmat. Ekkor barátnőm anyja közölte velük, hogy talán a fontossági sorrendet illendő lenne betartani. Miután nagyjából kész lett a kötözés, próbálta magát a férfi felvonszolni, mi akik ott voltunk, próbáltuk támogatni. Az őrök ebben sem segítettek. A forgalmi irodában a néni és orvos-ismerősöm megmosták a kezüket a vértől és talán ez inspirálta az újabb kérést: Valakinek fel kéne mosni a vért...mert a takaritók csak este 11 után jönnek, addig így nem maradhat, ők meg a fertőzésveszély miatt nem nyúlhatnak hozzá. Természetesen nemet mondtunk, de nem akarták feladni. Barátnőm mondta végül, ha adnak felmosóvödröt, vízet, meg felmosószert, akkor femossa ő, csak hagyjuk már végre egymást békén. "Nem áll módukban vízet biztosítani a művelet elvégzéséhez", vagy valami hasonló stílusú volt a válasz. Ekkor szedelődzködtünk, hogy eltűnjünk. Ekkor jött a felszólítás, hogy aki kihívta a mentőket, az nem mehet el. Az egyik ott dolgozó "lélek"jelenléte segített elkerülni a botrányt, ondta, hogy majd ő elvállalja. Ennyi.

Üdv:
keplib
83 Tovább

Sajtóiroda: Az utas fejelt

Annak reményében írtam a BKV-nak néhány nappal ezelőtt, hogy ígéretet kapok arra, hogy a durván fellépő, beszólogató stb. ellenőrökkel szemben komolyabban fellépnek. Kimazsoláztam az ellenőrös cikkek közül a legdurvábbakat, és összeállítást készítettem, hátha hatásosabb lesz a dolog. Sajnos a sajtóiroda csak egyet választott ki ezek közül, és ígéretet se tettek. Talán ki is jelenthetem: Marad minden úgy, ahogy eddig volt.
Tisztelt Gál Mihály (BKV Figyelő)!

A BKV Zrt. Sajtóirodájához eljuttatott kérdésével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk.

A Stadionok állomásnál bejárati ellenőrzés folyt 2007. november 21-én, szerdán késő este. A jegyellenőri feladatokat is ellátó biztonsági őrök ellenőrizték a metróba igyekvők menetjegyeit. Az egyik ellenőrzött férfi diákbérletet mutatott fel. Az őrök kérték a kedvezményre jogosító diákigazolvány felmutatását is. A diákigazolványon nem szerepelt az érvényességet jelölő matrica. Az ellenőrzést végző őr jegyvásárlásra szólította fel a férfit, aki erre lefejelte, majd meg is akarta ütni.

A megbízó általi szerződésben és a jogszabályokban foglaltak értelmében arányos testi erő alkalmazásával visszatartották a férfit a rendőrség kiérkezéséig. A XIV. kerületi rendőrkapitányság eljárást indított a férfi ellen. Az esetet az ellenőr jelezte felettesének, arról jegyzőkönyv született.

Minden esetben vizsgálat indul, amikor testi bántalmazás történik.

Üdvözlettel: BKV Zrt. Sajtóiroda
41 Tovább

Jön az SMS-jegy, de minek?

Kedves BKV figyelő!

Tegnap este valamelyik híradóban hallottam ezt a meglehetősen mókás hírt.
Jövőre a BKV SMS-jegyvásárlási rendszer bevezetését tervezi. Az SMS-jegy lényege, hogy adott számra elküldött SMS-t követően 2-4 percen belül kapunk egy MMS-t (?), amelyet kitéve a mobil képernyőjére, felmutatáskor felismerhető lesz a kalauz számára.
Majd elhangzott egy 500 Ft-os ár!? A BKV honlapján található pdf dokumentum szerint hétköznap 60 perces, hétvégén 90 perces időkorláttal.

A BKV komolyan gondolja, hogy egy ilyen szolgáltatás bevezetésének bármi értelme / haszna lesz?

Vegyük csak végig pár nézőpontot:
1. A frekventált helyeken rendszeresen telített jegypénztárakba beállni lehetetlen a reggeli/esti csúcsforgalomban. Az ott dolgozó BKV alkalmazottak munkáját csökkentő és a forgalmat gyakran akadályozó sorok (pl. Batyin) problémáját kiküszöbölő megoldást - miszerint gyorsan SMS-jegyet mobilozok magamnak - választókat majd 2x-es jegy felárral bűntetjük. Igaz lehetséges, hogy csak egyetlen vonaljegyre van szükségünk.

2. Bliccelők - ha már valaki bliccelt, de szeretné jóvátenni hibáját vagy a BKV hibáját - gyakran nem működő jegyeladó és jegyérvényesítő automaták, bazi nagy sorok a jegypénztárnál - nem tud rövid időn belül mobiljegyet vásárolni. Pedig lehet, hogy siet valahova.

3. Az SMS fizetés bevezetésére szánt, gondolom nem kevés összeget - vajon melyik haver IT cége csinálja? - nem lenne-e érdemesebb olyan vandálbiztos és /vagy meglévő automaták fejlesztésére költeni, amelyek neadj isten már papírpénzt is elfogadnak. A hitelkártyás jegyvásárlást automatából már nem is merem említeni. Szánalmas, hogy a 250-300 Ft-os jegyárat kizárólag apróban lehet kiegyenlíteni. Ha nincsen apró rohanj körbe a butikokban, kisboltokban váltani vagy bliccelj. Vagy majd vehetsz dupla áron SMS-jegyet.

114 Tovább

Arcba fejelte az ellenőr, meghurcolta a bulvársajtó

2007. november 21-én lementem a Stadionok metróaluljáróba. A fehér vonalnál BKV ellenőrök álltak. Épp jött a metró, élettársam lent várt a metrónál, hogy együtt mehessünk haza. A BKV ellenőrnek megmutattam a 30 napos ÉRVÉNYES bérletemet, kérte a diákomat is. Szeptemberben kezdtem el tanulni egy budapesti főiskolán ( másoddiplomás képzésen), de a diákigazolvány központ még nem állította ki az új diákigazolványomat. A főiskolától kaptam ugyan egy ideiglenes diákigazolványt, meg egy iskolalátogatási igazolást, de az nem volt nálam. Mindezt elmagyaráztam az ellenőrnek és megkérdeztem: Lemehetek? Erre az ellenőr: NEM, NEM mehet le! Én diák vagyok nem érti? â013 kérdeztem tőle, az ő válasza: Nem érdekel, NEM mehet le. Tovább kértem: Mondom diák vagyok, értse már meg!!!

A cikknek nincs vége! Kattints ide, és olvasd el egészben a Homáron.
60 Tovább

"Kérjük, álljon jobbra"

Sok levelet írtatok már arról, hogy mennyire idegesítő az, hogy néhány utas nem képes a mozgólépcsőt rendesen használni. Sajnos egyik levél sem volt olyan formában, hogy publikálni lehessen, ezért egy kérésnek eleget téve, egy másik blogból választottunk ki egy ide illő cikket. Olvassátok el.
Minden civilizált (külföldi) országban ahol jártam az emberek tudják hova álljanak a mozgólépcsőn. JOBBRA. Én sok helyen megfordultam már a világban és soha nem volt gondom ezzel, magam is jobbra állok mindig. Ennek nagyon egyszerű az oka: vannak akik sietnek, szeretnék elérni az éppen beérkező szerelvényt (vonat, villamos, metró, stb.). Én is ilyen vagyok. Nem szeretek állni a mozgólépcsőn, ha haladhatok is. Nem vagyok egy manager típus, nem rohanok fontos üzleti tárgyalásokra, de az idő nekem is fontos és utálom ha feltartanak. Teljesen mindegy, hogy hova megyek vagy milyen formáját használom a tömegközlekedésnek budapesten. Az emberek mennek mint a zombik a feljárókhoz és beállnak teljesen birka és nemtörődöm módon a mozgólépcsőre. Régen mindig mosolyogtam azokon, akik a metróajtó kinyílása után kilőnek, mint egy sebesség rekord megdöntése során, és rohannak a lépcsőkhöz. Aztán vagy beállank a ''pole position''-re vagy szépen lépcsőznek fölfelé. 2-3 éve én is ehhez a táborhoz tartozom, mert tudom, hogy ha már 10.-nek érek oda, tuti beállnak az útba. Amikor meg elkezdek felfelé araszolni, mert mondjuk épp tényleg sietek, hogy elérjem a vonatom, akkor kapom a szúros tekinteteket és néha a megjegyzéseket. (mondanom sem kell, hogy ezek általában az 50 felettiektől jönnek). A metrófelújítások után kirakták sok megállóhelyen a ''Jobbra tarts'' vagy ''Kérjük álljon a jobb oldalra'' táblákat, de sajnos ezeket tulajdonképpen csak világítótábláknak nézi az utazók 85%-a. Olyan nehéz lenne jobbra állni és nem feltartani a többi embert?! Külföldön ez miért megy tábla nélkül is? És ott sem csak az értelmiségiek vagy azok akik tudnak olvasni táblákról, hanem mindenki automatikusan. Nem értem, hogy a mi magyarok miért állunk az élen az ilyen viselkedéssel?!

Szerző: tr00p3r
Kép: BKV Figyelő
307 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek