Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem volt lyukasztó a buszon

Olvasónk tavaly decemberben utazott a 256-os busszal, ahol észrevették, hogy egy utastársuk jegyet szeretne lyukasztani, de nem tud, mert a buszon 1 darab lyukasztó sem volt. Panaszt tett a BKV-nál is, amire most érkezett meg a válasz. A válaszból kiderült, hogy a BKV-nak nincs elég lyukasztója, ezért kiszerelték a buszból és elfelejtették visszatenni. A hiányosság sem a diszpécser sem a buszvezető nem tűnt fel, pedig az ő feladata lett volna a lyukasztók ellenőrzése.

Mivel az ügyfélszolgálat szerette volna, hogy a válaszuk a BKV-figyelőn is megjelenjen, ezért az eredeti levéllel együtt most elolvashatjátok:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Ma (2008. december 17.) a Szerb Antal utcától utaztunk a Moszkva téri (Csaba utca) végállomásig a 256-os számú viszonylatban, a BP 07 49 forgalmi rendszámú autóbusszal.

Egy hölgy, aki velünk együtt szállt fel a járműre, kétszer is végigsétált a buszon, kezében gyűjtőjegy-tömbbel. A Kelemen László utcánál a segítségünket kérte: vajon tényleg jól látja-e, hogy a buszon EGYÁLTALÁN NINCS jegykezelő? Férjemmel együtt mi is végignéztük a buszt és mi sem találtunk a jegy érvényesítésére alkalmas készüléket.

Igaziból két kérdésem lenne: a kijelzők mellett már a jegykezelő szerkezetek javítására sincs pénze a cégnek?!

Ha ellenőrök jöttek volna, milyen szabályt kellett volna alkalmazniuk ebben az esetben?!

Jelen észrevételemet elküldöm a BKV-figyelőnek is.

Üdvözlettel: B. Flóra

164 Tovább

Elvették a szabálysértő buszvezető jogosítványát

2008 szeptemberében egy biciklis életét veszélyeztető buszvezetőről számoltunk be nektek a blog hasábjain. A BRFK illetékesei is olvasták a blogom megjelent bejegyzést, és hivatalból eljárást indítottak a buszvezető ellen, aki az Andrássy úton egy biciklist próbált meg leszórítani az útról. Ádámot néhány napja megkereste a rendőrség, hogy a blogon leírt panaszából vallomást készítsenek, majd az egész eseményt a helyszínen rekonstruálták. Részletes beszámoló alant:

Kedves BKV-figyelő!

Néhány hónapja megjelent egy bejegyzés arról, hogyan szorított be egy busz a járda mellé. ("Ráhúzta a kormányt, majd kiabált") Reméltem, hogy a levél eljut az illetékesekig, aztán el is felejtettem a dolgot. Nemrég érkezett azonban egy levél a rendőrségtől, akik kérték, hogy nézzek be a Hungária körútra. Elképzelésem sem volt, miről van szó, és kiderült, hogy a blogbejegyzés alapján hivatalból nyomozni kezdtek.

A hozzászólásokból ítélve néhány olvasó szövegértelmezési problémákkal küszködött az eredeti bejegyzésnél, ezért még egyszer szeretném elmondani, hogy itt nem elsőbbségadási kérdésről volt szó. Autóval és kerékpárral is én vagyok az első, aki elsőbbséget ad a busznak, van hogy én állítom meg az autókat bringával, hogy a busz ki tudjon állni a megállóból. 15 év, négy kontinens, tucatnyi ország és többszázezer kilométer során egyetlen balesetet "okoztam", amikor átengedtem a gyalogosokat a zebrán, de a szomszéd sávban túl későn reagáltak, és egymásba rohant két autó. A busszal történt affér egy teljesen tiszta leszorítás volt, amiből nem volt semmilyen kiút. Ennyit erről.

Bementem tehát a rendőrségre, ahol hivatalos vallomássá tettük a blogban írtakat. Szerencsére egy kedves lány személyében tanúm is volt, aki még a helyszínen megadta a telefonszámát. A rendőrség megkereste a szóban forgó sofőrt, helyből elvették a jogsiját, majd megrendeztek egy bizonyítási eljárást a helyszínen busszal, rendőrautókkal és velem.

440 Tovább

Megkapta jutalmát az életmentő buszvezető

Somlyai Zoltán története pont egy hónapja a 33-as busz Savoya Jenő téri megállójában kezdődött, ahol egy kétéves kislány egy félrenyelt cukorka miatt fuldokolt. A buszvezető kiszállt a vezetőfülkéből, és egy speciális fogás segítségével megmentette a fuldokló kislány életét.

Zoltán története a BKV-figyelőn folytatódott. Egy kedves olvasónk szemtanúja volt az eseményeknek, az életmentésről egy részletes e-mailt küldött a blognak. Az észrevétel közzététele után a BKV szóvivője megkeresett telefonon, aki örült, hogy a sok negatív kritika mellett ilyen pozitív észrevételt is közzétettünk, valamint tájékoztatott arról, hogy a buszvezetőt pénzjutalomban részesítik. Bejegyzésünkre a média is hamar felfigyelt, Zoltán már aznap este bekerült a hírekbe, ahol mindent részletesen elmesélt. A buszvezető egy kis ünnepség keretein belül megkapta az ígért jutalmat:

 

Somlyai Zoltán autóbuszvezető 2008. december 21-én éppen a Savoyai Jenő térnél készült megállni a 33-as busszal, amikor észrevette, hogy egy édesapa fuldokló kisgyermekét tartja a kezében. A járművezető kiugrott a vezetőfülkéből és miután megtudta, hogy a kétéves kislány félrenyelt egy cukorkát, az ún. Heimlich-fogást alkalmazva megmentette a gyermek életét.

A nem mindennapi életmentést a mai napon Dr. Kocsis István vezérigazgató - egy rövid ünnepség keretében – pénzjutalom átadásával köszönte meg a buszvezetőnek, a kislány testvére pedig egy saját készítésű rajzot küldött Somlyai Zoltánnak.

(BKV - 2009. január 20.)

Kapcsolódó bejegyzések:
-Életet mentett a buszvezető
-50 ezer forint jutalmat kap az életmentő buszvezető

33 Tovább

Kitakarították a Bocskai úti aluljárót

Ismét egy kis siker. 2008. december 29-én írt „Szarban úszik a Bocskai úti aluljáró” című postom szerencsére eljutott a megfelelő helyekre. A Bocskai úti aluljárót az FKF kitakarította, kifertőtlenítette, a takarításról az ÁNTSZ jegyzőkönyvet vett fel, az üzleteket lezárják:

Tisztelt BKV-figyelő!

Az Ön által vázolt helyzet sajnos nem egyedi eset a főváros aluljáróiban az FKF Zrt. munkatársai nap mint nap találkoznak ezzel a problémával. Sajnos nem rendelkezünk hatósági jogkörrel így, csak megkérhetjük az aluljárókban életvitelszerűen tartózkodókat, hogy amíg a takarítást elvégezzük, addig fáradjanak odébb. Nem kevés pénz és energiát fordítunk az aluljárók tisztán tartására, de sajnos az Ön által is ismert okoknál fogva ennek, sok esetben semmilyen látszata nincsen.

A Bocskai úti aluljárót a mai napon a kollégáim kitakarították és fertőtlenítették, melyről az ÁNTSZ jegyzőkönyvet vett fel. Az elkövetkező napokban, pedig igyekszünk egy olyan megoldást kialakítani az üzletek lezárására, ami megakadályozza, hogy oda ismét beköltözzenek. Így reméljük, hogy elejét vehetjük, hogy ezek állapotok ismét kialakuljanak.

Üdvözlettel:

Horti Zsófia
szóvivő

23 Tovább

Visszaáramlik a kipufogógáz az utastérbe

Olvasónk levele nem egy mai darab, de ezt a történetet szerettem volna a BKV válaszával együtt közzétenni. Több, mint két hónapot vártunk a cég levelére, amit olvasónk észrevétele után találtok:

Tisztelt cím!

Ezúton szeretnék bejelentést tenni a 83TP (troli-pótló) járattal kapcsolatban. A 2008.10.08-án kb. (reggel) 7:43-kor az Orczy-térről induló járat nem megfelelő műszaki állapotban van: mind az utasokat, mind pedig a környezetet veszélyezteti.

A szokásosnál nagyobb mennyiségű kipufogó-füst, amely a járműből távozik valamilyen módon visszavezetődik az utastérbe, ez azutastér elején, közepén, és hátulján egyaránt megterhelő, és nem az ajtónyitásokkal magyarázható.

A jármű műszaki felülvizsgálataát kérem tehát mind környezetvédelmi (ZÖLDKÁRTYA), mind pedig járulékos műszaki szempontból; a kipufogórendszer épségére vonatkozóan!

Valószínüleg szerződéses járatról van szó, de ez sem indokolja az elhanyagoltságot, mivel az már olyan fokú, hogy veszélyeztetésről van szó. Nyilvánvaló, hogy a BKV Zrt. delegálhatja a közfeladatot vállalkozások számára, de a felelősséget nem.

A jelölt útvonalon többször észleltük a leírtakat, pontos járművet nem jelölünk meg, de valószínüleg több kocsiról is szó lehet.

Köszönettel és tisztelettel várom válaszukat és intézkedésüket.

X.Y, utas.

Budapest, 2008.10.08.

19 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek