Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elindul, majd a piros lámpánál megáll

Sosem értettem, miért élvezik azt buszvezetők, hogy becsapják az utas orra előtt az ajtót, kiállnak a megállóból, majd a közeli piros lámpánál perceket töltenek el. Élvezik a szívatást, vagy ennyire figyelmetlenek?

Kedves BKV Figyelő!

 

Szeretném megosztani az alábbi tapasztalataimat, illetve értetlenségemet.

 

Aki ismeri az Arany János utcai trolivégállomást, az tudja, hogy az induló 72-es/73-as trolikat a Bank utca végén közlekedési lámpa engedi kikanyarodni a Bajcsy-Zsilinszky útra. Egy idő óta rendszeresen járok arra, és viszonylag gyakran fordul elő velem a következő szituáció: feljövök a metróból, már a mozgólépcsőről lelépve látom, hogy a 72-es troli megállója üres (nem kell rohanni), majd mikor elindulok a megálló felé, és jobbra pillantok, észreveszem, hogy a 72- es troli még ott áll a Bank utca végén, mert éppen pirosat kapott. Eleinte csak bosszankodtam, micsoda pech, hogy még jó darabig nézhetem az éppen csak lekésett trolit a megállótól kb. 20 méterre lévő piros lámpánál állni, és várhatok 10-15 percet a következőre (általában este járok arra). Az eszembe se jutott, hogy esetleg odaszaladjak a trolihoz, hogy a lámpánál állva nyissa ki az ajtót, gondoltam, úgyis esélytelen (mástól, aki ezt megpróbálta, hallottam később, hogy tényleg az).

 

Egy idő után viszont felismertem, hogy a trolivezetők tudatos, de számomra teljesen érthetetlen gyakorlatáról van szó. Arról ugyanis, hogy az esetek túlnyomó többségében a trolivezető akkor indul el a megállóból, amikor a Bank utca végén lévő lámpa éppen zöld (este kb. 10 másodpercig), ami azt jelenti, hogy mire odaér a 20 méterre lévő lámpához, az már éppen pirosra vált. Ezután áll kb. egy percet a pirosban. Azt az egy percet a megállóban is tölthetné, nyitott ajtókkal. Különösen bosszantó este emiatt lekésni a trolit, amikor már 10-15 percenként járnak (velem ez az elmúlt fél évben legalább 10-szer esett meg).

 

A kérdésem az, hogy szerintetek mi lehet ennek a gyakorlatnak a logikus magyarázata? A lámpát a megállóból jól be lehet látni. A lámpaciklus könnyen kiszámítható. Én, ha én trolivezető lennék, biztosan úgy indulnék, hogy nagyjából pont akkor érjek a lámpához, amikor az zöldre vált, nem pedig akkor, amikor éppen pirosra. Vagy bennem van a hiba?

 

Demorten

203 Tovább

Re: Lelassítatta a HÉV-et, mert zavarta

A HÉV vezető szerint is érdekes, hogy a pályafelújítás után csökkentették a vonatok sebességét. A levél előzményéért kattints ide!

Üdv!

Szeretnék sok kitartást és sikert kívánni az ezzel a céggel vívott szélmalomharcotokhoz! Mindig érdeklődéssel olvasom az itt megjelenő kritikákat, beírásokat,főleg, ami a vonalamat is érinti,bár szerencsére mi, mintha nem is léteznénk, nem gyakran vagyunk a téma tárgya.

BKV-s vagyok,egy utolsó senki a cégnél: csak egy járművezető,HÉV-es. És mivel látszatdemokráciában élünk,jogok csak papíron léteznek,ezért névtelen maradnék. Sokáig meg bírtam állni,hogy ne szóljak,de most néhány dolgot pontosítanék,mert sokan nincsenek képben. A gödöllői (csömöri) HÉV-vel épp elég gond van,szerintem,csak úgy,mint az egész BKV-val. Néhány dolog igen csak említésre méltó lenne, főleg egy helyi "kirándulással" szemléltetve.

Sokan hozzászóltak a nénihez, aki lelassíttatta a csömöri HÉV-et.

1. A mostani felújítás nem ott volt, ahol még mindig 30 km/h-val kell közlekedni,ha nem előbbi szakaszon, Cinkota után az ívben,ott most már nincs sebességkorlátozás, de ezt nem lehet kihasználni az előtte és utána lévő sebességkorlátozások miatt. Mert mi értelme lenne annak, hogy felgyorsítani, ameddig lehet, és utána,már kezdeni is fékezni, hogy időben lelassuljon a szerelvény.

2.Ahol a néni (állítólag lakik), Cinkot-alsó mh. előtt, az egyenes pálya szakasz mellett,ott sajnos még továbbra is csak 30km/h-val lehet közlekedni. Számomra ez is érdekes. Néhány évvel ezelőtt (már nem emlékszem pontosan mikor), ott még nem volt sebességkorlátozás.

Egyszer csak történt ott egy felújítás, nem olyan mértékű, mint a mostani volt, de sokkal jobb lett,szerintem.

És láss csodát: a felújítás után bevezették a sebesség korlátozást,ami sajnos még mindig érvényes, no komment. Vajon Rákosfalvánál, a füredi lakótelep mellett, vagy Sasshalm és Mátyásföld között, ahol szintén sokan laknak közvetlen a HÉV mellett, és a HÉV ott is hangos és csattog,ott ugyan miért nem megyünk csak 30km/h-val? Nevetséges? Talán, vagy még sem.

Van néhány "érdekesség" ezen a vonalon,amik csak az ott dolgozóknak nyílván való, a kívül állók, meg talán nem is gondolnák. Szakmai dolgokkal, még egyelőre nem foglalkoznék, talán majd az új menetrend után mesélnék. Csak sajnos az ezért tartott személyek mindig meg tudják etetni a nyilvánosságot egy szakszerű magyarázattal...

Kívánok még egyszer erőt és kitartást a szélmalomharchoz!

12 Tovább

A villamospótlásról

Írtunk már a 2-es villamos pótlásáról egyszer, kétszer, háromszor. Panaszkodtunk a 2-es villamos vezetőire, hogy épp akkor indulnak el a megállóból, mikor a pótlóbusz a lámpánál áll. A 2-es villamos egyik vezetője keresett meg, hogy bemutassa, a visszapillantó tükörből nem látni semmit, és menetrend szerint indulnak.

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Küldök két képet. Az első a mi (2B villamosvezetők) munkalapunkat mutatja, amin feketén - fehéren le van írva, hogy mikor kell érkeznünk, illetve indulnunk Havas utca és Jászai Mari tér végállomásról. Az egy nagyon szép dolog, amikor épp befut a pótló busz a Havas utcába, én meg akkor csukom be az ajtót, amikor épp a pótlóról szállnak le az utasok. De azt senki sem veszi figyelembe (a panaszkodók között), hogy:

 

1.) A Havas utca az egy egyvágányú végállomás, s a csúcsidőben gyakran előfordul az, hogy amíg pl én várom a buszról átszállókat, addig a Havas utca váltója előtt kénytelen a másik villamosnak várakoznia - utasokkal. Ugyanis ott nem tudjuk letenni az utasokat sem. Azaz amíg a végállomáson mindenki kényelmesen felszáll, addig a másik villamoson örjöngenek az utasok, hogy nem szállhatnak le.

 

2.) A 2B nem a Jászai és a Havas utcából áll. Vannak még megállók közöttük. Ha pl az utasok visszatartják az ajtókat a Havasnál, akkor bukom a Március 15.-ei lámpát (60mp a fázis ideje). Ha a Március 15nél is azért bukom a lámpát, mert a még az út túl oldalán futót is megvárnám, akkor a következő lámpánál már 90 mp-t buktam. S egy 10 perces menetidejű vonalnál ez már durva!

 

 

 

Mellesleg az Eötvös térnél az útátjáróban (ahol mindig a villamosnak van elsőbbsége, melyben egy lámpa is segít) rendszeresen ragadnak benn autók, s turista buszok, van, hogy 1 percnél is több ideig. (kb 100 méterre mondjuk mindig állnak rendőrök, de még sosem néztek errefelé)

 

Most lehet mondani, hogy ez a kb 2-3 perc nem sok. De annak lehet, hogy sok, aki időben fenn ült a villamoson, s a Jászain átszállna pl a Körúti villamosokra, s vagy a Nyugatiban éppenhogy eléri a vonatát, vagy sem. Vagy mondjuk a Margit hídnál a fél óránként közlekedő Szentendrei HÉV-et. Most ezek kiragadott példák, de azért ezen is ellehetne gondolkozni a rendszeresen panaszkodóknak. Ugyanis egy járművezetőnek nem az a dolga, hogy jótékonykodjon, hanem az, hogy mindig pontosan betartsa a menetrendet.

 

Félre értés ne essék, amikor nem kell sietni (tehát nem csúcsforgalomban), akkor bevárom az utasokat, de amikor szinte egymást toljuk a vonalon, akkor ne problémázzon senki sem azon, hogy 10 méterrel előtte becsukta a "szemét BKV-s" az ajtót. 3 perc múlva úgyis jön a következő! S különben is! 1 ember késett. 60-80 ember pontosan fenn volt az utastérben. De ez is kb olyan, mint amikor egy lakos panaszkodik a Vállalatnál, hogy hangos a HÉV, s lelassítatja: egy ember panaszkodik, miközben a többség.

 

 

 

 

A másik képen pedig azt szeretném bemutatni, hogy mi is az, amit a villamosvezető lát a Havas utcai megállóban, a tükörben. Kb ennyit. De ezt csak érdekességként mutatom.

 

Na, akkor ennyit mára!

 

33 Tovább

Fröcskölt, majd köcsögözött

Kedves BKV figyelő!

Az alábbi eset történt meg velem a mai (július 23.) reggel: A Fehérvári úton várakoztam a villamosra, az eső szakad. A peron tele munkába igyekvő emberekkel. Érkezik a villamos igen nagy sebességgel és telibe fröcsköl mindenkit úgy derékmagasságig... Szépen felöltözött hölgyek csuromvizesen szállnak fel a járműre.

Előremegyek a vezetőhöz, mondom neki, hogy telibe kapott mindenkit a várakozók közül. Erre tájékoztat, hogy nem tudja kikerülni a tócsákat. Igen, a villamos kötöttpályás jármű. Válaszolok, hogy akkor lehetne lassabban is megközelíteni a megállót. Válaszképpen egy "Köcsög!" indulatszóval elhagyja a megállót.

A BKV járművezetőinek oktatásakor vajon nem merül fel az, hogy esős időben célszerű a sebességet csökkenteni abból a célból, hogy a sínek és a padka közt felgyülemlő vizet ne az utasokra fröcskölje a villamos?

Üdvözlettel: Peti

66 Tovább

„Szerinted miért zártam be, ba**dmeg?”

Kedvenc járművezetőim olyanok, akik a leszálló emberekre rácsukják az ajtót, felszállni senkit nem enged. A kulturáltabb még csúnya szavakat is mond a mikrofonba.

Sziasztok!

Gondoltam, megosztom ezt az esetet, mert igen érdekes volt, és hát kíváncsi vagyok, vajon ti meg tudjátok-e fejteni az esetet, mert se én, se néhány másik utas nem tudta...

Szóval:

Ma (07.22.), 17:05kor a Nyugati pályaudvarnál vártam a villamosmegállóban. Jött is a villamos(2038as), beáll a megállóba, ajtó kinyit, utasok tódulnak lefele..És csak jönnek jönnek, egyszercsak vezető barátunk nekiáll csöngetni. Persze kitör a "pánik", mindenki  sietni akar a felszállással, holott még a leszállók se nagyon fogytak el. És most jött a legszebb gesztus, vezető bezárta az ajtót. Ami mivel rácsukódott a felszállókra, persze visszanyílt még párszor. Vezető barátunk ezt megunva, külső hangosításban,  kiszólt, mint valami "úr hangja", választékos, szép fogalmazással: "Szerinted miért zárom be, b**d meg?"

És itt a kérdés, amit még nem tudtam megválaszolni. Felszálló utasokat látva, félig üres villamos(és nem volt mögötte másik) miért zárja be az ajtót?Szerintetek?:)

Üdv!
M.

84 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek