Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Életüket kockáztatták a kutyamentő civilek

Hétfőn igen nagy volt a fejetlenség a piros metró vonalán. Egy kóbor kutya került eddig ismeretlen körülmények között a metró üzemi területére, aki miatt a vonatok a Pillangó utcánál csak lassan tudtak haladni. Az egyik szerelvény meg is állt, és több percet várakozott. Több utas az életét is kockáztatva a kutya segítségére sietett, de a BKV-sok kitessékelték őket, nehogy valami bajuk legyen. Szerencsére az egyik metróban egy önkéntes kutyamentő is utazott, akinek köszönhetően a kutyus megmenekült. Részletes beszámoló állatmentő barátunk levelében:

Még teljesen gyanútlanul szálltam föl az Örs vezér téren a metróra. Sejtésem sem volt, hogy amint bezáródnak az ajtók, kezdetét veszi majd aznapi 1,5 órás BKV-s "kalandom".

Metrónk a Pillangó utcáig jutott el és ott hosszú percekig állt. Az első kocsiban utazván láthattam, hogy a vezető kiszáll, csóválja a fejét és áll teljesen tehetetlenül a peronon. Ekkor meghallottam a nyüszítést. Állatszerető ember lévén (2 éve vagyok a Lelenc Kutyamentő Egyesület önkéntese) rögtön kirohantam megnézni, hogy hol a kutya és hogy miért nyüszít.

A kutya a sín és a vasbeton kerítés közötti füves részen feküdt, körülötte három fiatal, akik próbálták különböző módszerekkel kivarázsolni az életveszélyből a kutyát, úgy hogy a magasfeszültség miatt ők is ugyanolyan veszélyben voltak. Mondanom sem kell, biztonságiak, technikusok sehol, a metró vezetője visszaszállt és elhúzott úgy, hogy a 3 diák és a kutya a sínek mellett voltak.

162 Tovább

Tesztelték, befér-e az alagútba az új metró

Befejeződött az a teszt, amelyen azt vizsgálták, hogy fennakadás nélkül elfér-e az új Alstom metrószerelvény a 2-es metró alagútjában. A próba pozitív eredménnyel végződött, a régi orosz kocsikra felragasztott hungarocell-sablonok nem karcolódtak meg az alagútban.

A napokban befejeződött az a vizsgálat, amely során azt ellenőrizték, hogy a szélesebb és magasabb Alstom szerelvények minden gond nélkül elférnek-e a 2-es metró alagútjában. A régi orosz kocsik szélére-tetejére felragasztottak hungarocell sablonokat, és az így kibővített szerelvényt végigküldték az alagúton.

77 Tovább

Megérkeztek az első új metrókocsik

Kedden éjfél előtt megérkezett az új Alstom metrószerelvények első két kocsija a BKV VJSZ Kft. Fehér úti telephelyére. A kocsik a 2-es metró vonalán váltják le a régi orosz metrókocsikat, a 4-es vonalra hasonló, de automata járművek érkeznek később.

Megérkezett Budapestre az első új metrószerelvény. A járművet teherautók szállították a BKV Fehér úti telephelyére. A 2-es metróvonalra további 21 szerelvény érkezik még az év végéig. A szállítás csúszásban van: a 2006-os szerződés szerint már 2008 májusában meg kellett volna érkezni az első kocsinak.

Fotó: Hajtó Bálink - VEKE (További képekért kattints!)


Az első szerelvény egész tavasszal a próbafutásait fogja teljesíteni az Örs vezér tere és a Pillangó utca közötti próbapályán, így várhatóan sokat lesz majd látható az utazóközönség részéről is. A próbafutások majd a 4-es metróra később érkező, hasonló, de teljesen automata szerelvényeknél okoznak majd gondot, az új metróvonalon ugyanis jelenleg nincs alkalmas pálya erre.

A VEKE honlapja szerint most érkezett metrókocsiknak még nincs végleges típusengedélyük, forgalomba akkor állhatnak majd, ha a hatósági előírásokat teljesítik. A kocsik félautomata üzeműek, személyzetük egy fő, így a metrókocsi-segédvezető munkakör végleg megszűnik a BKV-nál.

A 2006-os metrókocsi-szerződés 37 új metrószerelvényről szól, amelyből 22 érkezne a 2-es és a 4-es vonalra. Mielőtt a járművek forgalomba állnának a piros metró vonalán, még kb. 10 milliárd forintot kell költeni a frissen felújított vonal átalakítására, hogy az új szerelvények közlekedhessenek rajta.

A szerződés szerint a BKV 263 és fél millió eurót, azaz mintegy 65 milliárd forintot fizet ki a járművekért. A hosszában teljesen átjárható, légkondicionált, ötkocsis szerelvények a 2-es metrón 1023, a négykocsis szerelvények pedig a 4-es metrón 807 utast tudnak majd egyszerre szállítani.

Felvetődött, hogy a BKV 3-as metró vonalán is bevetheti a 4-es vonalra érkező új Alstom metrókocsikat (természetesen nem automata üzemmódban). Az új szerelvények ugyanis legalább egy-másfél évvel a 4-es vonal elkészülte előtt megérkeznek Budapestre, és érdemes futtatni őket, hogy az esetleges hibák a két éves garancia lejárta előtt kijöjjenek.

(Index)

132 Tovább

Alig akartak leszállni az égő buszról

Percek alatt porig égett egy busz a Hegyalja úton. A 8-as buszról az utasok még akkor sem akartak leszállni, amikor a sofőr azt kiáltotta: szálljanak le, ég a busz!

A 415-ös Ikarus vezetője füstszagot érzett péntek délután háromnegyed kettőkor. A Breznó lépcsőnél lévő megállónál hátrafordult, és azt látta, hogy az ülése mögül dől a füst. Mivel a poroltó közvetlenül a tűz mellett volt, így oltani már nem tudott, csak az utasokra kiabált: szálljanak le! Mivel a legtöbb utas annál elszántabb volt, hogy egy BKV-alkalmazott kétségbeesett kiáltására odafigyeljen, nyugodtan ültek tovább, és csak második felszólításra kezdtek szedelőzködni. Addigra odaért a szemből jövő busz is, aminek a sofőrje ugrott a poroltóval, de amikor leszállt, az égő busz ablakai éppen kirobbantak. Mindezek ellenére senki nem sérült meg, a busz viszont teljesen porig égett.

Alább néhány kép, és nemsokára feltöltöm a tudomásom szerint egyetlen videót az égő buszról. Csúnya.

175 Tovább

Utastájékoztatás: Bim-Bumm

Rohanó Világunkban néha elfeledkezünk arról, hogy a BKV járatait nem robotok, hanem emberek vezetik. Ritkán köszönünk már a járművezetőknek, ritkán kívánunk neki további jó munkát. Felszállunk, majd leszállunk, mindenki siet a dolgára. A kettes metrót is emberek vezetik még, és erre nagyon jó példa olvasónk észrevétele, és hangfelvétele is.

 

Ha nem indul el a videó, katt ide

 

Sziasztok!

Nem valami nagy hír, de mulatságos és azért is írom, hogy ne csak negatív észrevételek legyenek a blogon. Na szóval ma (2008.08.08.) mentem barátommal a 2-es metrón és meglepődve fogadtunk, hogy nem a szokásos hang szólalt meg a szokásos dallammal hanem maga a vezető eléggé mulatságosan improvizálva az ismerős dallamot és szöveget. Elképzelhetően elromlott azon a metrón az utastájékoztató vagy nem tudom, de maga a vezető mondta be a megállókat az ajtó zárásra figyelmeztető dolgot, és magát a jelző dallamot is:) Mellékeltem is a hangfájlt hozzá. hát ez nem olyan nagy hír de gondoltam azért elküldöm nektek is ezt egy kis jó kedv csinálására :)

 

Patrik

31 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek