Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

NKHM: A BKV felmentést kapott

A tegnapi "Miért nincs elsősegély doboz a BKV autóbuszain?" című bejegyzésemre megérkezett a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium válasza. Itt olvashatjátok:

Tisztelt Gál Mihály Úr!

Az Ügyfélszolgálatnak címzett megkeresést köszönettel megkaptuk.

Kérjük, fogadja szíves tájékoztatásul az illetékes szakfőosztályunk alábbi válaszát.

A BKV útján 2009. május 27-én érkezett, a BKV autóbuszain készenlétben tartandó elsősegélynyújtó felszereléssel kapcsolatos kérdésére az alábbi tájékoztatást adom.

A BKV a tárca jogelődjétől 1991-ben felmentést kapott a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (MR.) 106. §-ában a gépjárművekben menetközben készenlétben tartandó "Elsősegélynyújtó felszerelés"-re vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek alól.

E felmentés mai napig érvényes indoka az, hogy a BKV korszerű hírközlő- és kommunikációs berendezésekkel folyamatosan biztosítja a kapcsolattartást az autóbuszvezetőkkel, mellyel a busz vezetője azonnali segélykérést tud kezdeményezni a balesethelyszínelő szolgálattal, illetve a szolgálaton keresztül el tudja érni a mentőszolgálatot, tűzoltóságot és rendőrséget is. A BKV gyors reagálású mobil egységei riasztás esetén korszerű járművekkel és technikai berendezésekkel (baleset, műszaki meghibásodás, stb.) a város bármely pontját igen rövid idő alatt, késedelem nélkül el tudják érni és a szükséges, szakszerű segítséget, hozzáértő személyek asszisztenciájával biztosítani tudják.

52 Tovább

Titkolja a BKV, hogy mennyit költöttek a felvételekre

Ismert színészek hangjára cserélné a BKV a buszokon, villamosokon, metrókon hallható tájékoztatókat. De hónapok óta nem tudják megoldani a technikai problémát. A felvétel elkészült, a színészeket kifizették, többszázezer forintot. De a régi járművek, régi hangosbemondójára nem tudják feltenni az új hangokat. A BKV-nak több mint 80 milliárd forint a tartozása. A főpolgármester pénteken tárgyal a miniszterelnökkel, mert ahogy mondta, "a BKV a finanszírozhatóság határán van." Amit természetesen önmagában nem oldott volna meg, ha nem költenek színészekre. De mégis.

A tájékoztató hangok cseréjéről elsőként a BKV-figyelő számolt be, május 18-án. Az akkori bejegyzést ide kattintva érheted el!

Nem indul a videó? Kattints ide!

60 Tovább

Itt a meleg, füstölnek a buszok

Tegnap felmentem a Citadellához a 27-es busszal. Ezen a vonalon olyan buszok járnak (midi Ikarus), amik nem a hegyre valók, emiatt a meghibásodásuk rendszeres. A BKV pont azokon a vonalakon járatja ezeket a buszokat (27-es, Várbusz) ahol a legtöbb turista megfordul. Ekkor kapják az első pofont, és szembesülnek azzal, hová is jöttek (és még fizettek is érte). Hogy Hagyó Miklós főpolgármester-helyettest idézzem: "Budapest, én így szeretlek!"

Tisztelt Nemzeti Közlekedési Hatóság!

2009. május 17-én kirándulni mentem a Citadellához. A hegyre a BKV 27-es autóbuszával mentünk fel, ami a Citadellához felérve füstölt, és ömlött a hátuljából a hűtővíz. A busz egy pillanatra le is állt egy másik, szintén füstölő autóbusz mellett, így az úton egymás mellett 2 műszaki hibás autóbusz állt. Az egyik egy kicsit később elindult, a forgalmat csak másodpercekre tartotta fel.

Körülbelül 1 órával később, szintén autóbusszal mentünk le a helyről (BPI-415). Az autóbusz szinte minden megállóban lefulladt, és csak többszöri próbálkozásra indult el, emellett a motortérből hatalmas füst szállt az utastérbe és az utcára is.

Tehát az általam látott 3 autóbuszból 3 rossz volt. Egy teljesen elfüstölt, kettőnek pedig felforrt a hűtővize, ömlött belőlük a víz (amíg el nem fogyott) és a füst, és így közlekedtek. Ez még semmi, előző nap ugyan ezen a vonalon 5 autóbusz hibásodott meg, amiket ki is állítottak a forgalomból a szerelő megérkezésééig.

Kérem Önöket, hogy járják be a vonalat, és nézzék meg az ott közlekedő buszokat menet közben, és ha közlekedésre alkalmatlan (és veszélyes) járművel találkoznak, azt küldjék a garázsba, ahogy azt máskor is tették. A BKV sajnos addig nem fog lépni, amíg halálos baleset nem történik, ezért kell az autóbuszok kiállításával a céget rákényszeríteni a karbantartásra és a járművek átcsoportosítására.

Várom megtisztelő válaszukat!

Tisztelettel: Gál Mihály

107 Tovább

Veszélyben a BKV bankképessége

A fővárosnak, az államnak és a BKV-nak is áldozatokat kell hoznia a fenntartható közösségi közlekedési rendszer kialakításáért, amelynek első lépéseként az állam és a főváros egy új, közös megrendelői szervezetet hozna létre, derült ki a fővárosi kabinet hétfői ülésén.

A főpolgármesteri kabinet tájékoztatást kapott az Európai Beruházási Bankkal (EIB) kötött hitelszerződés alapján készülő, hosszú távú közlekedési, működési és finanszírozási stratégia helyzetéről.

A Boston Consulting Group (BCG) szerint 10 év múlva, változatlan teljesítményszint mellett a BKV éves üzemi költségei 25 milliárd forinttal lesznek nagyobbak. Ezt nem ellensúlyozná az évi 5,5 milliárd forintra becsült reálköltség-csökkentés, ami három hatékonyságjavító intézkedésből származna.

10 Tovább

Ellenőriztük a biztonsági őröket

Szilágyi Károllyal, a BKV szóvivőjével múlt pénteken több, mint 3 órán át jártuk 3-as metró állomásait, és ellenőriztük a mozgólépcső tetején beléptetést végző biztonsági őrök munkáját. Az ellenőrzésre azért volt szükség, mert a BKV-figyelőhöz az elmúlt hetekben egyre több panasz érkezett a biztonsági őrökkel és munkájukkal kapcsolatban. Volt aki a túlkapásokra panaszkodott, volt akinek a korlátot támasztó, nem dolgozó őrök szúrták a szemét.

A kék metró állomásaira meglepetésszerűen érkeztünk, tehát az ellenőrzést nem jelentettük be előre, éppen azért, hogy megfelelő képet kapjunk az őrök munkájáról. Először csak távolról figyeltük a dolgozó (vagy éppen beszélgető) őröket, majd később közelebb mentünk hozzájuk, beszélgettünk velük, és akik nem dolgoztak, azokat figyelmeztettük. A legtöbb állomáson hamar kiszúrták az őrök, hogy figyeljük őket. Ilyen volt a Ferenciek tere is, ahol az egyik őr a "Figyelnek" felkiáltással figyelmeztette kollégáit, akik egyből dolgozni kezdtek.

77 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek