A vakvágány is találhat magának új végállomást. Csak nézőpontot kell hozzá váltani. A főváros közlekedési ügyekért felelős cégének - a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - a vezérigazgatója, Vitézy Dávid ezt meg is tette. A múlt heti közgyűlésen vélhetőleg új nézőpontból ajánlotta a város két leghosszabb körirányú villamospályájának felújítását, mint négy évvel ezelőtt, -olvasható a NOL.hu-n.
Akkor még a Városi és Előváros Közlekedési Egyesület szóvivőjeként lapunknak úgy nyilatkozott, hogy ez valójában fejlesztésnek álcázott felújítás. A beruházás során csak két új megálló épül, de ennek leple alatt hozzák rendbe a sínpályát, vásárolnak új kocsikat, akadálymentesítik az átszállóhelyeket és kitataroznak egy járműtelepet. A projektet egyébként is jelentősen túlárazottnak, rengeteg szakmai dilettantizmussal terheltnek tartotta, amit aligha támogat majd Brüsszel.
Negyvenmilliárd forint két új villamosmegállóra és felújításra
Túlbonyolították a Kőbánya-Kispesti buszközlekedést?
Olvasónk, Norbert szerint a BKV túlbonyolította a Kőbánya-Kispesti buszközlekedést, emiatt a menetidők megnőttek. Szerinte a forgalmat nem a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető úton Ferihegyi Repülőtérre vezető úton kellene elvezetni, hanem a párhuzamos Vak Bottyán utcán. Hogy miért gondolja így, azt az alábbi levélből megtudhatjátok.
Kedves BKV-figyelő!
Ahogy olvastam a blogot, nem foglalkoztatok eddig a Határ út-Kőbánya-Kispest körüli helyzettel. Nos én most emiatt, és leginkább felháborodásomban írok. Ugyanis olyan rendszert alakítottak ott ki, ami úgy tűnik, mintha szándékosan akarnák megnyújtani a menetidőt és lassítani a forgalmat.
Betömték a Dózsa György úti favermet
Örömmel számolhatunk be róla, hogy a június 16-i bejegyzésünkben említett magára hagyott belvárosi favermek közül a Dózsa György úti helyszínen megtörtént a hiányolt helyreállítás. A Főkert Zrt. munkatársai a környéken alkalmazott díszkőburkolattal látták el az elkorhadt platánfa helyét - megnövelt járdafelületet adva vissza a gyalogosoknak. Üdvözöljük a gyors intézkedést - éljen a civil kontroll!
Reméljük hamarosan a Bajcsy Zsilinzsky út sarki kerékpárnyomvonalban fekvő másfél éves fagödör leburkolásáról is hírt adhatunk.
Addig is kérünk benneteket, hogy ha hasonló módon magára hagyott, kiszáradt fákkal/fahelyekkel találkoztok, jelezzétek nekünk, és mi megpróbálunk utánajárni a problémának!
Még nem zárják le a 3-as metró déli végállomását
Elhalasztották a 3-as metró déli végállomásának lezárását, tudta meg az [origo]. A metró eredetileg csütörtöktől augusztus közepéig csak a Határ útig járt volna, ám mivel nem sikerült megoldani pótlóbuszok biztonságos közlekedését, egyelőre mégis végigmennek a szerelvények Kőbánya-Kispestig.
Határozatlan időre elhalasztotta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a június 16-tól tervezett vágányzárat a 3-as metró Határ úti megállója és a Kőbánya-Kispesti végállomás közötti szakaszán.
Tökéletesen megszervezte a Határ úti villamospótlást a BKV
Olvasónk, SzalaiA az alább olvasható levelében egy pozitív esetről számol be nektek. Mint az a szövegből kiderül, május 27-én műszaki hiba miatt leállt a villamosközlekedés a Határ úton, emiatt a 3-as, az 51-es és az 52-es villamosok helyett pótlóbuszok közlekedtek. Olvasónk mégis pozitívan élte meg ezt a helyzetet, ugyanis kiváló utastájékoztatással, jól megszervezett pótlással és csak kedves és normális BKV-sokkal találkozott:
Kedves BKV-figyelő!
A BKV nagy hibái, hiányosságai ellenére most meg kell, hogy dicsérjem őket. Ma délután (05.27.) műszaki hiba miatt leállt a Határ úti villamosközlekedés. Tudni kell, hogy ez egy elég érzékeny rész, mert egy szakaszon közlekedik a 3-as, 52-es és 51-es villamos egyaránt, és ha itt gubanc van, akkor mindhárom villamosvonal megbénul. Ma is így történt, viszont a pótlást nagyon precízen megszervezték.
Utolsó kommentek