Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Vigyázz! Hamis bérleteket árul a BKV

Hiába vesz az utas bérletet, már akkor sem utazhat biztonsággal. Olvasónk is rendszeres bérletvásárló, mégis megbüntették, mert a BKV egyik pénztárosa hamis bérletet adott el neki, és a vonaton elkapták. Elvették a bérletét, megbüntették 6 ezer forintra, és még attól is retteghet, hogy a hamisítás miatt eljárást indítanak ellene. A BKV 30 napon belüli választ ígért, ami természetesen nem érkezett meg, pedig a határidő már rég letelt. Így vegyen bérletet az ember.

Kedves BKV-figyelő!

Ma 5 hete, hogy utaztam Gödöllőről a Keletibe a gyorsvonattal. Aznap nemcsak a kalauzok ellenőrizték az utasok bérleteit, jegyeit, hanem külön erre a feladatra betanított ellenőrök vizsgálták a diákok érvényességét, a bérletek eredetiségét. Ahogyan ezt már máskor is tettem, elővettem a szükséges dolgokat,és átadtam a vizsgálónak. BKV bérlet, diákigazolvány, vonatbérlet. Miközben az Úr vizsgálja a BKV bérletem, hümmögött,és közölte velem, hogy a bérletem hamis. Először azt hittem viccel, de nem. Odahívta a kollegáját, elővették az UV lámpát és akkor már mindketten mondták, hogy bizony hamis bérlettel utazom. Gúnyosan megkérdezte tőlem, hogy mégis hol vettem. Mondtam, hogy hivatalos BKV jegyárusítótól van a jegy. Kissé kételkedve nézett rám, és akkor már megijedtem. Az a típusú ember vagyok, akinek mindig van bérlete, ha kutyával utazom neki is veszek külön jegyet, ki is lyukasztom. A bérleteimet ritkán dobom ki, főleg azért mert elfelejtem. Így bizonyítékként fel tudtam mutatni 2005. decemberéig visszamenőleg az összes havi bérletem. Azokat sorra leellenőrizte. Elkérte az irataimat, elkobozta a bérletem és kiszabott rám 6000 Ft-os büntetést.

142 Tovább

Kiherélték a BKV-vezér átalakítási terveit

A fővárosi önkormányzat nem kötelezi el magát a Kocsis István BKV-vezérigazgató által szorgalmazott holdingkoncepció mellett, legalábbis addig, amíg a cég hosszú távú finanszírozási stratégiáját ki nem alakították. Kocsis egyes elképzeléseit, így például a hétszáz fős leépítést, a kollektív szerződés racionalizálását, egy telephely eladását viszont hasznosnak tartják.

A főváros vezetése keddi kabinetülésén tárgyalta a BKV úgynevezett holdingkoncepciójának szakértői értékelését. Az anyag gyakorlatilag kimondja, hogy a közlekedési cég Kocsis István vezérigazgató által szorgalmazott feldarabolására nincs szükség, legalábbis addig, míg ki nem alakították a BKV hosszút távú finanszírozási stratégiáját.

A stratégiát a főváros megbízásából várhatóan a nyáron teszi le az asztalra a Boston Consulting Group. Mindemellett az Index birtokába került tanulmány szerint az elképzelés egyes hatékonyságjavító javaslatai megvalósíthatók.

Kocsis István öt és fél hónapja foglalta el a helyét a BKV élén. Elképzelése szerint hét különböző rt.-re, leányvállalatra darabolnák a közlekedési céget, így lenne például HÉV Zrt., Autóbusz Zrt. vagy Metró Zrt. Az igazgató a struktúra átalakításától az átláthatóság, a költséghatékonyság növekedését, és a magántőke megjelenését várta.

19 Tovább

Miért hazudik a BKV?

Kedden a BKV kiadott egy közleményt, ami nyomán több hírportálon megjelent hír, a BKV-figyelőn is. A fő téma a korrupt ellenőrök, azok elbocsájtásra és a rendkívüli intézkedés volt. A hírben megjelent az alábbi szöveg:

A szóvivő tájékoztatása szerint a cégnél 406 ellenőr teljesít szolgálatot, akik évente mintegy húszmillió utast ellenőriznek. Évente négy-öt, a szombatihoz hasonló eset fordul elő a cégnél - tette hozzá.

Évente 4-5? Nem kevés ez egy kicsit? Szerintem óránként több ellenőrt fizetnek le, mint ahogy azt a szóvivő állítja. Karola ellen beszél az az ellenőr is, aki néhány hónapja a BKV-figyelőnek mesélt munkájáról. Az ellenőrünk akkor azt mondta, hogy 450 kollégája közül 20-25 ember van aki nem dolgozik zsebre, nem fogadja el a kenőpénzt. Részletek az interjúból:

42 Tovább

Lerántotta a földre, és kiabált az utassal

Olvasónk nagy hibát követett el. Elsétált a BKV orkjai mellett, akik a falat támasztották, nem kérték el senki jegyét, bérletét. Az egyik biztonsági olvasónk után eredt, és a vállánál fogva a földre rántotta, majd kiabálni kezdett vele. Részletek a levélben:

Kedves BKV-figyelő!

Szerdán a Határ úton bántalmazott egy BKV-s. Délután a metró állomásra mentem be az Újpest felé vezető peronhoz, amikor valaki a padlóra rántott. Amikor a metró területére beléptem biztonsági őrök /a blogon már ismert orkok/ támasztották a falat, az emberek simán elsétáltak mellettük. Én sem tettem máskép, mert magamtól nem fogom mutogatni a bérletem senkinek, főleg ha a falat támasztják. Nem ugrott elém egy ellenőr sem, hogy "jegyeketbérleteket", hát mentem tovább teljesen nyugodtan.

192 Tovább

Hová tűnt az éjszakai busz?

Olvasónk nagy hibát követett el: bízott a BKV weblapjában és menetrendjében. Megnézte az éjszakai busz menetrendjét az interneten, és éjszaka a busz indulása előtt kiment a megállóba, és várta a menetrend szerint 2 órakor induló 972-es járatot. Hiába, mert nem indult:

Kedves BKV Figyelő!

Ezt a történetet (virágnyelven, dióhéjban összefoglalva) a BKV-nak is elküldtem, mivel nagy örömömre találtam egy címet a honlapon, de egyáltalán nem számítok rá, hogy valaki is el fogja olvasni a Nagy Cégnél.

Tegnap (II.14) éjjel megpróbáltunk hazajutni Törökbálintról a 972-es éjszakai járattal, ami a honlap szerint 2-kor indul a végállomásról. Mivel ez az utolsó járat, természetesen több, mint 5 perccel hamarabb kiálltunk a megállóba, nehogy elmulasszuk, hiszen ki akar télvíz idején kinn ragadni egy másik településen?

20 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek