Vasárnap este az észak-déli metróvonal (M3) Deák téri állomásán - utasaink közreműködésének köszönhetően - sikerült átadni a biztonsági szolgálatának azt a fiatalkorú elkövetőt, aki az utas- és forgalombiztonságot veszélyeztette azzal, hogy a metrószerelvények között próbált utazni. A biztonsági szolgálat azonnal értesítette az illetékes V. kerületi Rendőrkapitányságot, a fiatalkorú ellen szabálysértési eljárás indult.
Társaságunk továbbra is minden hasonló jellegű cselekményt rendkívül balesetveszélyesnek tart, akár a villamos-, vagy metróütközőn, akár a szerelvények között utazik a potyautas. Ráadásul ilyen esetben az elkövető - a saját testi épségén kívül - a megbízható és biztonságos közlekedést is veszélyezteti. A „tujázás” enyhébb esetben szabálysértési eljárásnak, súlyosabb esetben bűncselekménynek minősül.
Sajnos, járművezetőink az ilyen esetek nagy részében tehetetlenek, hiszen a potyautasok pont azt használják ki, hogy tettük a közlekedő jármű visszapillantó tükréből közvetlenül nem észrevehető. Ezért Társaságunk ezúton is köszöni utasaink segítő közbelépését. Mivel valamennyi utasunk számára a biztonságos közösségi közlekedés fenntartása, biztosítása Társaságunk legfontosabb feladata, ezért utasainkat a jövőben is arra kérjük, hogy hasonló eset észlelése esetén közvetlenül a járművezetőt értesítsék, hogy még idejében megelőzhető legyen a baleset.
2008. november 11.
Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság
BKV: Rendőrkézen a veszélyeztető
Megsz*patta az utasokat a villamosvezető
Reggel az ember nem akar mást, mint gyorsan és biztonságban eljutni a munkahelyére és az iskolába. Az 1-es villamos vezetője úgy gondolta az utasokra ráfér egy kis séta, ezért két megállóban nem állt meg arra hivatkozva, hogy az utascsere ezekben a megállókban nem biztonságos. Volt is anyázás rendesen.
Tisztelt BKV Zrt!
A mai napon (2008. 11. 03.) reggel utaztam az 1-es villamoson a Lágymányosi híd felé.
A villamos 06:20 körül érkezett a Kőbányai úti megállóba. A járművezető az utastájékoztatón közölte, hogy a leszállás nem biztonságos, az utascsere a következő megállóban fog megtörténni. A jelzőlámpa miatt lassított, majd megállás nélkül elment a megálló mellett.
Ugyanez történt Ferencváros vasútállomás megállóban is, annyi különbséggel, hogy ott a villamos fékezés nélkül haladt tovább. Rendkívül hálás voltam munkatársuknak, hogy lehetőséget biztosított egy kis sétára a Hungária körút kiváló levegőjében.
Amikor visszaballagtam Ferencváros vasútállomás megállóig (5-7 perc), csodálkozva láttam, hogy a következő villamos utascseréjét semmi sem gátolta. A szerelvényben (amelyik nem állt meg) lévő járművek pályaszáma hátúról 4130-4131. Az első kocsi számát nem tudtam megnézni.
Szeretném megtudni, mi veszélyezteti egy ködös reggelen az utasok biztonságát az említett megállókban! Az is érdekelne, hogyan sikerült ezt a veszélyt 6-7 perc alatt, a következő villamos megérkezéséig elhárítani. Van-e joga dolgozójuknak a meghirdetett menetrendet felülbírálni? Helyes-e az a gyakorlat, hogy csak a megállóba érve közli az ajtónyitás elmaradását?
Érdeklődve várom válaszukat
A járművet érvényes havibérlettel vettem igénybe, a száma: 853446
Rabbeleben
Nosztalgia a körúton
A BKV-figyelő információi szerint november 10-én, hétfőn (azaz holnap) üzemkezdettől üzemzárásig a Combino villamosok helyett 12 darab csatolt ICS villamos közlekedik a körúton, ugyanis annyi Siemens villamos hibásodott meg az utóbbi időben, hogy nem tudnak kiállni a kocsiszínből. A villamosokban a homokszóró rendszer hibásodott meg, ezért a villamos nehezen, időnként késve tud csak megállni. Arra a kérdésre, hogy miért hibásodott meg egyszerre ennyi új villamos, idáig nem kaptunk választ.
Holnap tehát nagy számban, magyar gyártmányú Ganz villamosok járnak a körúton. Jó nosztalgiázást! :)
"A f@szomat, ez pihenőhely!”
Olvasónk szomorúan tapasztalta, hogy a busz amivel jár, már egy ideje este nem menetrend szerint közlekedik. Volt ideje a következő buszig, így bekopogott a BKV-sofőrök tartózkodójába, ahol tájékoztatást szeretett volna kérni. A címben szereplő mondat fogadta:
Tisztelt BKV!
Szomorúan tapasztalom majdnem minden este, mikor munkából hazafele a 151-es busz Kőbánya Városközponti végállomásánál, hogy a 21:17-es menetrendszerinti járat, rendszeresen 21:15-kor már nincs a megállóban. A következő járatuk közel 20 perc múlva indul újra. Azt is szomorúan tapasztaltam, hogy megpróbáltam az ott lévő pihenőjükben megérdeklődni, miért is van ez így, választ nem igazán kaptam első nekifutásra, újabb próbálkozás után, az egyik BKV sofőr felállt TV-nézéséből, aztán közölte velem, hogy: "A faszomat, ez pihenőhely, nem reklamáció", miközben én csak érdeklődtem, nem reklamáltam! Ezek után, azt kérdeztem, hogy akkor hol lehet erre a kérdésre választ kapni. A válasz ugyanaz volt, mint az első megnyilvánulása. Sajnos elkerülhetetlen számomra a BKV használata, de javasolni tudnám a buszvezetők kommunikációs készségfejlesztő tréningjét. Szeretném, ha ezzel a jövőbe nem így kéne szembesülnöm.
Köszönettel: Katalin
A felszínre törtek az Orkok
A BKV büszkén bejelentette, hétfőtől zöld karszalagos Orkok zaklatják az utasokat a Moszkva téren, majd néhány nap múlva a Móriczon és a Fehérvári úton is. Cél a bliccelő utasok kiszűrése. De vajon mennyit ér az egész rendszer?
A fontosabb vonalakon ahol végállomási ellenőrzés van (19-es villamos, 7E, 173E busz, 4-6 villamos) az első megálló nincs messze a végállomástól, maximum 400 méter, de van olyan vonal, ahol ez csak 200 méter. Ez 2-3 perc séta annak, aki nem akar fizetni. Lássuk ezt a gyakorlatban:
A fenti felvételen a Moszkva tér látható és az utána következő első megálló a Széna tér. A két megálló között körülbelül 150-200 méter távolság van (útvonaltól függ) ami reggel egy jó 1-2 perces séta maximum. Aki elvből nem fizet a BKV-ért az ezt a távolságot röhögve lesétálja és felszáll a villamosra. A Moszkva téri ellenőrzés óta egyébként jelentősen nőtt a Széna téri villamosmegálló forgalma. Az ellenőrzésnek így annyi értelme van, hogy a bérletesek minden reggel felmutatják a bérletüket, és felszállnak. A bliccelők nem is próbálkoznak. És hiába jár több ellenőr a vonalon, aki bliccel úgyis leszáll, ha ellenőrt lát…
Utolsó kommentek