Tisztelt BKV!Reggelente szenvedő alanyai vagyunk annak, hogy ha a Szentendre útról a Kaszásdűlő HÉV megállót szeretnénk gépkocsival keresztezni (oda járnak iskolába a gyerekeink, így időre kell érkezni), akkor rendszeresen több mint 10-15 percig is eltart, amíg a feltorlódott kocsisor átkel a HÉV átjárón. Naponta fordul elő, hogy még csak feltűnik a HÉV a távolban, amikor már pirosra vált a szemafor, így a gépjárműben várakozva végignézzük a szerelvény beérkezését az állomásra, a le- és felszállást, majd a HÉV áthaladását a kereszteződésen. És a fehér villogó jelzés "elmarad", mert az ellenkező irányból is feltűnik egy HÉV, és kezdődik minden előlről.Sorompók közé szorult autók. IllusztrációAz már tényleg pech, de ilyen is volt már, hogy a 3. vonat is megérkezett... Tudnának esetleg tenni valamit ennek a közlekedési anomáliának a megszűntetésére? Nem lenne elegendő ténylegesen csak a HÉV indulása előtt néhány másodperccel pirosra állítani a lámpát? Sajnos sokszor tapasztalom, hogy a türelmüket elvesztő autósok a pirosban hajtanak át, ami balesetveszélyes, de sajnos egyre több követőre talál. Külföldi példák bőven akadnak, hogy csak a lehető legszükségesebb időre zárják le az áthaladás elől a forgalmat, ez sokat segítene ebben az esetben - és rajtunk is.Bízva segítő szándékukban,Tisztelettel: Huhn Ágnes
Miért zárják le a sorompót 10 perccel előbb?
Meglopta a lyukasztó a gyanútlan utast
A metrón a menetjegy 60 percig érvényes. Az érvényesség ideje könnyen leolvasható, a jegyre bélyegzett számokból. Olvasónk körültekintő volt, és érdeklődő, ezért megvizsgálta a számokat. Mit vett észre? A néhány másodperce lyukasztott jegye már csak 10 percig érvényes. És mi van, ha jön az ellenőr?
Kedves BKV-figyelő!
Ma (2008.09.05) reggel, 8:56 perckor a 3-as metró Lehel téri állomásán kezeltem a jegyemet, ezután megdöbbenve vettem észre, hogy a gép hibás időt bélyegzett rá: 09050806, ami 8:06, tehát 50 perccel korábbi időt nyomtatott a jegyre, így tulajdonképpen már csak 10 percig volt érvényes. Szerencsére ahol leszálltam nem volt ellenőr. Ez valami új bevételi forrása a BKV-nak, hogy átállítják a jegykezelő automatát, hogy olyan utasokat is tudjanak büntetni, akik kezeltek jegyet?
Egy utas
A paraméterkönyvtől ments meg Uram minket
Annyi észrevételt kaptam a járatcsökkentéssel (paraméterkönyvvel) kapcsoltban, hogy mostanáig nem tudtam végigolvasni az összeset, és óráról-órára egyre több panaszt kapok. Ezekből az észrevételekből készült összeállítást olvashatjátok. Ezek az észrevételek azért kiemelten fontosak, mert a BKV szerint az átállás zökkenőmentes volt. És az utasok szerint?
Itt is van első utasunk Balázs, aki szerint ekkora fejetlenség rég volt ennél a cégnél. Járatok mennek össze-vissza számozva, azt sem tudják hova:
Mindenfelé olvasni arról, hogy a BKV augusztus 21-e óta átalakít és átalakít, sőt, az Indexen most is kint van, hogy hétfőn senki ne rutinból közlekedjen, mert a BKV átalakít.A BKV szerintem nem átalakít, hanem konkrétan megbolondult, és a maradék hűséges utasát most idegeníti el magától nagyjából örökre, ami valószínűleg egyet jelent majd a hosszú éveken át tartó, rengeteg adóforintba kerülő haláltusával. (Nem hiszek a frissen kinevezett új emberben sem.)A történet, ami mindezt mondatja velem, szerdán és csütörtökön történt, és a megértéséhez mindössze annyit kell tudni, hogy augusztus 21-e óta nincsenek piros és fekete buszok, hanem vannak számmal jelölt normál járatok (régen: fekete), valamint számmal és E betűvel jelölt gyorsjáratok (régen: piros). Mindez azért, mert az "új" megjelenítőkön (amik immáron több mint egy évtizede működnek vagy inkább nem működnek a BKV járatain) nem lehet piros színt megjeleníteni, és állítólag a külföldiek számára ez problémát jelentett, hogy a bekeretezett, fekete alapon zöld 173-as piros vagy fekete. Bárcsak tudnám, milyen külföldiekről van szó? Akiket Demszky évről évre ellehetetlenít a már tömegközlekedéssel is járhatatlan állapotú városban? Budapestre már csak az igazán elhivatottak jönnek nyáron, ők pedig ennél sokkal intelligensebbek. De a legszebb, hogy most már nemcsak ők nem tudják, min utaznak, hanem mi, budapestiek sem!Szerdán délután állok a Felszab (Ferenciek) téri megállóban és várom a piros 173-ast, amikor begördül a klasszikus, csuklós Ikarus, rajta 173-as tábla. A táblából megállapítom, hogy ez fekete - "minden vastag fánál megáll", noha ilyen busz eddig inkább a piros 7-173-as járatokra volt jellemző. Mindegy, erre tehát nem szállok fel. Begurul mögé egy Volvo busz, tipikusan olyan, amilyenek eddig a fekete 173-asok voltak. Nézem a táblát: bekeretezett 173. Akkor ez most mégis mi a francot jelent? Két fekete csak nem jön egymás után, gondolom, és felszállok. A busz belső kijelzőjén se keret, se E betű, és bizony beáll az Astoriánál levő megállóba, tehát fekete, hogy rohadjon meg. Mégis kettő jött egymás mögött. Mindegy, hazazötykölődtem vele.Csütörtök éjjel 10 után hazafelé tartok a Rádióból, állok a Keletinél a megállóban. Rövid várakozás után feltűnik a tegnapi buszom: Volvo, külső megjelenítőjén bekeretezett 173-as. Éjjel az ember már nem válogat, azzal megy, ami jön. Felszállok rá, bent ugyanazt látom a belső kijelzőn, amit tegnap: 173-as jelölés, se keret, se E betű - tehát fekete. És mégsem áll meg a Dózsa György útnál. Ekkor kezdenek el zúgolódni az emberek. Aztán a Cházár András utcánál sem, aztán a Stefániánál sem. Ez bizony piros/gyors 173-as.Hangsúlyoznám: kívülről-belülről ugyanaz a busz - ráadásul egy olyan, ami régen tipikusan fekete 173-as volt -, a külső megjelenítőn keretes 173-as (aminek augusztus 21 óta nem szabadna előfordulnia), a belsőn sima 173-as jelöléssel, szerda délután fekete, csütörtök éjjel piros. Utóbbi esetben nekem mázlim volt, de az azért egy picit durva, amikor a negyedóránként vagy még ritkábban járó éjszakai közlekedésben az ember akaratán kívül nem arra a buszra száll, amire gondolja, és elhozzák a halálba, ahonnan akár kilométereket gyalogolhat vissza az éjszakában. A Hungáriánál néhány potyára elhozott utas előrement az első ajtóhoz és üvöltött a buszvezetővel, a Bosnyákon már csak egy idős néni kiabált a vezetővel mérgében: "HOL AZ E BETŰ? MONDJA, HOL AZ E BETŰ?"Magyarország, 2008. Szánalomvölgy.
Jófej BKV-s a villamospótlón
Tisztelt BKV-figyelő!
A sok negatív történet mellett szeretnék megosztani egy pozitívat is, ami szombaton (aug. 30.)este 8 körül esett meg velem a 2V buszon.
Az eset úgy kezdődött, hogy megkérdeztem a sofőrt, hogy milyen útvonalon jár pontosan a busz, mivel viszonylag ritkán járok vele, nem mindegy, hol szállok le. A megállóban a busz mellett álldogáló sofőr nagyon kedvesen és barátságosan útbaigazított. Ez önmagában ha nem is teljesen megszokott, nem is rendkívüli, így ezt még nem írnám, meg, de az ideálisnál egy megállóval előbb szálltam le. A busz már elindult, de mivel a sofőr emlékezett az érdeklődésemre, mikor meglátott a busz mellett gyalogolni, kinyitotta az ajtót és szólt, hogy szálljak fel, mert érdemes menni még egyet.
Apró dolog, csúcsforgalomban nyilván nem működik, de nagyon jól esett, rögtön el is határoztam, hogy megírom. Köszönet érte még egyszer.
Betörte a villamos ablakát, majd elszaladt
A BKV Figyelő nem feltétlenül azonosul minden beküldött levél tartalmával, azonban fontosnak tartjuk, hogy többféle meglátás, vélemény, észrevétel lásson napvilágot a blogon. Az alábbi levél írója joggal teszi fel a kérdést, hogy miért várunk változást a BKV-nál, ha az utazóközönség is csak negatív irányban változik? (megj.: a levél könnyebb olvashatósága érdekében néhány elírást kijavítottunk.)
Tisztelt BKV-figyelő!
Én is (mint szerintem elég sokan) rendszeresen szidom a BKV-t (késik, nem jön, bunkó, tömött, stb.), de a maiak után elgondolkodtam a dolgokon.
Ma kb. negyed és fél 2 között értünk a 3-as villamossal (Gubacsi felé) a Liget térhez, és mikor már mindenki felszállt, a vezető bátorkodott elindulni (volna). Mivel én a jármű elején ültem, nem sokat láttam a dologból, de hallottam 1-2 csattanást és üvegcsörömpölést, majd láttam a villamos mögött keresztben átfutni a síneken 3-4 (biztos norvég) fiatalt.
Ezek után megértem a vezetőt, inkább nem állt le velük vitatkozni, hanem továbbment a Mázsa térig, és ott mérette fel a kárt. Az ajtó egyik szárnyán az üveg betörve, a másik meg tele horpadásokkal, és hiába hívta a központot, elég sok idő múlva válaszoltak neki. Most mondjátok meg őszintén, ti nem akadnátok ki? És akkor még csodálkozunk, hogy egyesek milyen bunkón viselkednek velünk. Én is küldtem már el a ... jegypénztárost, de be is látok a színfalak mögé, mert van pénztáros ismerősöm, szóval meg is bántam. Mindegy.
10-15 perc múlva visszafordult és utasok nélkül elment a villamos, őket pedig elvitte egy másik.
Szóval, amíg a BKV-s megszívat, mert szívóznak vele, mi meg szívózunk vele mert megszívatott, addig komolyan kérdezem, MIT AKARUNK ITT EGYÁLTALÁN? (nem mintha szeretném a BKV-t, de köztük is akadnak emberek...)
Ábel
Utolsó kommentek