Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

„Nem kell jegy, a magyarok úgyis megveszik”

Olvasónk bátor ellenőrökkel találkozott a 28-as villamoson. A karszalagot viselő férfi vasággyal együtt lehetett körülbelül 40 kiló, nem kísérte sem biztonsági őr, sem rendőr, csak két kolléganője. A jegy nélkül utazókat próbálta meg leszállítani, még a villamos indulását is késleltette, mégsem tudott fellépni a bliccelők ellen. Az egyik bliccelő még be is szólt: "Nem kell nekünk jegy, a magyarok úgyis megveszik".

Kedves BKV-figyelő!

Többször akartam már történetet beküldeni, azonban eddig valamiért sosem került rá sor. Az utóbbi időben a blogot sem nagyon olvastam, mert a legtöbb bejegyzéstől pillanatok alatt 200 volt a vérnyomásom. Azonban az amit ma láttam és hallottam, abszolút kiverte nálam a biztosítékot. Azt hiszem költői túlzás nélkül állíthatom, hogy a lenti eset mindennapos.

80 Tovább

Rohadó buszokat vett a BKV?

A darabonként 20 millió forintért vásárolt belga buszoknak lapunk információi szerint törött az alvázuk és rohad az aljuk. A jelenlegi járműparknál is vannak hasonló hibák, amelyek a buszvezetők szerint életveszélyesek. A BKV szerint a most vásárolt buszok állapota megfelelő.

Június utolsó hetében a BKV Cinkotai autóbuszgarázsába begördült az első használt Van Hool autóbusz. A közlekedési társaság 30 használt, maximum 10 éves csuklós buszra írt ki pályázatot. A tendert a belga autóbuszgyártó, a Van Hool nyerte, amely összesen 32 darab, teljesen alacsony padlós EURO 3-as motorral felszerelt buszt szállít le idén nyáron a BKV-nak. A járművek darabjáért a cég 20 millió forintot fizet.

Vagy felújítják őket, vagy mehetnek a bontóba

Lapunkat egy autóbuszvezető arról tájékoztatta, hogy a BKV garázsába érkezett buszok között több váztörött jármű is található. (A váztörés azt jelenti, hogy a hegesztési pontoknál a varrat megreped, eltörik.) De nem csak ez az egyetlen hiba.

„A buszok alja rohad, az utasteret és az ajtókat figyelő kamerának és a hozzá tartozó tv-knek csak a nyomát találták a kollégáim. A buszok 8 évesek, most jött el az ideje a nagyfelújításnak, ami körülbelül 20 millió forintba kerülne járművenként. Ha a BKV ebben az állapotban állítja forgalomba a Van Hool buszokat, elképzelhető, hogy csak néhány hétig lesznek a pesti utakon” – véli a buszos.


Cikkem a FigyelőNeten folytatódik. Erre tovább! >>>

40 Tovább

Olyan bérletet vett, amilyet a biztonsági őr még nem is látott

Olvasónk hiába vette meg a MÁV pénztárában a Budapest-bérletet az egyik biztonsági őr az éjszakai buszra nem akarta felengedni, mert szerinte arra nem érvényes a bérlet. Valójában nem látott még ilyen bérletet, de ezt nem merte bevallani. Vajon a cégnél felvilágosítják arról a dolgozókat, hogy milyen bérletek vannak éppen forgalomban?

Szia!

Szeretném elmesélni, hogy mi történt tegnap 07.28-án, kb. 1 óra körül a 907-es éjszakai buszon. Az ember azt hinné, hogyha becsületesen megveszi nem kevés pénzért a bérletet, akkor nyugodtan utazhat éjjel, nappal.

Biztos van rajtam kívül más is, aki egyesített bérletet (mostani nevén Budapest-bérletet) használ, azaz Budapest közelében lakik, s egyszerre veszi meg a pl. MÁV-os pénztárban (ha vonattal jár be Pestre) a vonatos bérletét és az azzal egyesített BKV-s bérletét. A BKV pénztárban kapható bérletszelvényhez képest máshogy néz ki, mert egy vonatjegyre van nyomtatva a bérlet.

33 Tovább

Miért nem átruházható a BKV bérlet?

Ha valaki fizetett a szolgáltatásért (megveszi a Budapest-bérletet) akkor nem mindegy, hogy ki használja a bérletet? Egyszerre úgyis csak egy ember utazhat vele, -mondja olvasónk a levelében:

Tisztelt BKV figyelő!

Már régóta gondolkozom rajta, hogy miért ilyen drága Budapesten a tömegközlekedés, arról nem is beszélve, hogy a normális 'mezei' bérlet nem átruházható.

Sokkal jobb lenne, ha a bérlet nem lenne névre szóló, mert egyszerre úgy is csak egy ember tudja használni. Például Svájcban a havi bérlet nem szól névre, nincs is fényképes bérlettok náluk, bárkinek legálisan kölcsön adhatod a bérleted és a svájciak nem érzik úgy, hogy ezzel ők bliccelnek, mert ez nem bliccelés, sőt volt olyan, hogy nekem rákérdezés nélkül felajánlották, hogy használjam csak, mert épp nincs rá szükségük. Pedig aztán a svájciak nagyon pedánsak és becsületesek, ebben sokat tanulhatnánk tőlük. Szerintem, ha valaki egyszer már kifizette a bérlet teljes ellenértékét, akkor miért ne használná illetve használnák ki maximálisan, hiszen - mint már írtam - egyszerre csak egy ember utazhat vele. Az autópálya matricát is autónként és nem személyenként veszi meg az ember. Visszatérve Svájcra, ott egy havibérlet ára másodosztályra 150 CHF (25.500 HUF), a minimál bér náluk törvényileg nem meghatározott, de legtöbbször 3000 svájci frank (510 ezer forint, ha 170 forintos árfolyamon számolunk).

148 Tovább

Mentő vitte el a villamosvezetőt

Alaposan megütöttek egy villamosvezetőt a 4-es vonalán: a sofőrt rendőri helyszínelés után mentő vitte kórházba. Bűne annyi volt, hogy két, az utasokkal kötözködő részegnek azt mondta, viselkedjenek rendesen.

Két részeg akadályozta az ajtók záródását a 4-es villamos reggeli járatán, majd miután felszálltak, több utasba is belekötöttek. A jármű vezetője többször is rájuk szólt, hogy viselkedjenek rendesen. Amikor a végállomáson a sofőr leszállt a villamosról, a két részeg nekiesett.

47 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek