Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szorítsuk ki nyugdíjasokat

Tisztelt BKV!

Ezúton szeretnék gratulálni Önöknek, hisz ahogy azt a 2008. jan. 23.-án, 17:50 perckor a Moszva térről induló 61-es villamosjáraton is tapasztaltam, az Önök által alkalmazott sofőr példamutatóan betartja a pontos indulási időt. Teszi ezt annak ellenére, hogy egy idős, mozgásában korlátozott hölgy megátalkodottan lassítja az elindulás folyamatát, ráadásul egy renitens utas még a felszállásban is segít neki. Empatikus, udvarias "Szakaggyá' má' le a zajtóró'!" közleményben sejteti az utazóközönséggel a másodpercekig tartó várakozás okát, majd nagy lendülettel elindul. A többi fizető utas nevében is köszönöm, hogy inkább a többség érdekét tartotta szem előtt. Csak így tovább, még több kötelességtudó, elkötelezett villamosvezetőt, szorítsuk ki az ingyenélő, a fizető utasok elől helyet elfoglaló nyugdíjasokat a városi tömegközlekedési eszközökről!

Maradok tiszteletteljes hívük, Gy.E.
85 Tovább

Az ellenőrökről

Kedves BKV Figyelő, kedves mindenki!

Szeretném kiemelni, hogy tapasztalataim szerint az utóbbi időben az ellenőrök a felszíni közlekedésben, az általam használt útvonalakon SOKKAL kedvesebben, kulturáltabban viselkednek. Persze ehhez az is kell, hogy mi is így tudjunk tenni. Az utóbbi fél évben mindenképp nagy változás történt. Köszönnek, kérnek, megköszönik és elköszönnek. A megfigyelési területem a 4-6 villamoson rendszeresen előforduló ellenőrökre terjed ki ezen kívül a Móricz és a Moszkva környéke, kettő közötti vonalak nagy része. Természetesen le kell szögezzem, hogy a metró az más. Nagyon.

A 2-es vonallal mostanában nem volt dolgom, csak a másik kettővel. A 3-as borzalmas. A bejárati ellenőrzés tényleg hatékony, csak az ottani állomány egy része sajnos nem a kifejezetten utasbarát kategória. Inkább csak csöndben néznek. A két biztonságis mellett egy idősebb úr/hölgy álldogál. Ők jobbak, aki csak jegyellenőr-biztonsági hát azok maradnak a megszokott szinten. Amit megszokhatott az ember ha szórakozóhelyre jár. Ők nem odavalók. Agresszivitás, kisebbségi komplexus, itt én vagyok a főnök neszojjábe. Csak mert többen vannak egyből kijön ez belőlük. A szegény kisföldalatti sem kutya. Minden bejáratnál ott kell szerencsétleneknek posztólni naphosszat. A hidegben állnak naphosszat. Ne irigyeljük tőlük már azt a fogócskát. Senkinek nem kívánom a napi 8 óra álldogálást egy ilyen fantasztikusan unalmas munkánál. Gondolhatunk róluk akármit, de ők nem végeznek könnyű munkát. Valószínűleg jól sem keresnek. Legtöbbjük egyedül unatkozik. Olvasni nem lehet, de beszélni sincs kivel. Deák és még 1-2 megálló kivétel. Deákon a többi metró felől általában 2-3 is van, de próbálja ki valaki milyen fantasztikus annak a sorsa aki az Erzsébet tér felőli bejáratnál van. Ott szinte mindig süvít be a hideg. Tényleg, még nyáron is kellemetlen tud lenni.

Tehát próbáljunk felmutatni kis empátiát és ha épp szórakoznak kicsit ne szankciókat akarjunk nekik. Ez magánvélemény, más ha veszélyeztetnek valakit vagy ilyesmi. Mindenesetre remélem, hogy az utazóközönség máshol is tapasztalni fogja azokat a pozitívumokat, amiket én figyeltem meg. Ehhez hozzátartozik, hogy ahogy mi bánunk velük, ők is úgy viselkednek velünk. Ha hozzám valaki bunkó, akkor nehéz kedvesnek lenni hozzá. Ha mi előre köszönünk nekik ők is másképp állnak a dologhoz. Nekik is jobba napjuk lesz, nekünk is. Vegyük meg azt a hülye bérletet: kevesebb izgalom és így talán nem szűnik meg újabb vonal, hanem fejlesztik majd őket. Új kocsikat szereznek majd be. Próbáljuk meg mi kicsit gazdaságosabbá tenni. Ne a kocsiban pöfékeljünk, jó a tömegközlekedésünk és mégjobb lesz ha nem dugítjuk be a busz előtt az utat. Adjunk neki elsőbbséget ha ki akar jönni a megállóból. Használjuk, mert ha nem minden csak rosszabb lesz. Több autó, több dugó, több idegbeteg, kevesebb busz/villamos/metró/hév és az egész összeomlik. KEZDEMÉNYEZZÜNK MI! Ha mi nem teszünk érte akkor semmi nem fog változni.

Szabó Árpád

ui.: Kicsit összevissza, kicsit csapongva írtam ezt le, elnézést.
84 Tovább

Utasbiztosítás


Mindenki tudja, hogy van, ám kevesebben tudják, hogyha balesetet szenvednek, mi a teendő. A BKV új matricákon hirdeti az utasbiztosítást, és azt, hogy két weboldalon is megtekinthető a szabályzat (www.bkv.hu/generali ; www.generali.hu/bkv (képek)) Csak a kíváncsiság vezérelt, mikor felmentem ezekre az oldalakra, ám nem lettem okosabb, ugyanis egyik sem érhető el. Vajon miért?


UPDATE1: A BKV oldalán javítva lett a hiba, elérhetők az információk. Köszönjük!
45 Tovább

28-as villamos

Tisztelt BKV Zrt!
 
A mai napon (2008. január 9-én) kedvesemmel úgy döntöttünk, hogy a hónap elején darabonként 8,250 Ft-ért megvásárolt bérleteink által biztosított jogainkkal élve, a X. kerület Liget tér megnevezésű állomástól a Blaha Lujza térre jutáshoz a 28-as villamost vesszük igénybe. Hiba volt. Körülbelül 8 óra 10 perckor értünk a megállóba és 8 óra 45-kor adtuk fel, és választottuk az nem tökéletesen helyettesítő 9-es buszt, melyből akkorra már 5 darab haladt el mellettünk. Hozzá kell tennem, hogy korábbi nem tul jó tapasztalataink alapján mentünk ily korán a megállóba, mert mindkettőnknek reggel 9 órakor kezdődik a munka. Jelezném, nem értünk be időben, és folyamatosan egyikünk főnöke sem hiszi el a "már megint nem jött a 28-as villamos" indokot, akkor sem, ha -mint a jelen példa mutatja- igaz.

Engem igazából csak az zavar, hogy nem tájékoztattak bennünket a villamos késéséről. Mivel nincs hangszóró a megállóban (bár ha lenne, sokkal többre nem jutnánk, mert az amorf recsegésből értelmes szavakat kiszűrni még talán az amerikai helyszínelőknek sem menne, egy afrikai ország éves költségvetésével megegyező összegből megvásárolt, erre a célra szolgáló eszközzel sem) nem értesülünk a késés okáról (baleset, friss kávé a forgalmi irodán, stb.). Kérdésem: ilyen esetben miért nem haladnak végig egy autóval a 28-as villamos vonalán, és kérik meg az utasokat, hogy keressenek alternatívát? Nem hiszem, hogy az eközben elégetett maximum 5 liternyi dízel/benzin durván saccolva 1.500 Ft-os árát ne engedhetnénk meg maguknak az utasok tájékoztatásának érdekében.

Jelen emailből (elektronikus levél) másolatot kap az Index.hu 2 blogja is: a Tékozló Homár (http://homar.blog.hu) illetve a BKV figyelő (http://bkvfigyelo.blog.hu) is.
 
Válaszukat várva,
 
Kabai Márk
81 Tovább

Viszonylatjelzés a XXI. században

Egy újabb példa a költségcsökkentésre, és egy példa a XXI. század utastájékoztatására.

Képért köszönet: Jimmi; himmel
65 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek