Nem sokszor olvashattátok eddig saját történetem, de ezt muszáj megosztanom veletek.
Tegnap este a Boráros térről 20 perc alatt kellett volna eljutnom a Déli pályaudvarra, hogy elérjem a vonatom. 5 perce állok, várom a villamost. Már beletörődtem, hogy a 30 perccel, későbbi vonattal megyek, amikor feltűnt (21:28) a messzi távolból egy villamos. Ahogy egyre közeledett a megállóhoz, az emberek kezdtek mosolyogni, és egymásra néztek. Itt már egy villamosnak is örülni kell? Kérdem én.
A villamost (2002-es Combino) egy igen fura fazon vezette, hosszú, szerte szétálló szőke/piros –talán mű- hajjal. Nézte a megállóban lévő embereket, és mosolygott rájuk, nem kis mosolyt csalva az én arcomra is:) A Blaháig azon gondolkodtam, hogy több ilyen kellene. Ez a fickó otthon elgondolkozott azon, hogy felveszi azt a műhajat beül este a fülkébe, és ahelyett, hogy idegeskedne, csapkodna, anyázna, hogy dolgoznia kell, mosolyt csal mások arcára. Előre sétáltam a vezetőfülkéhez, majd leszálltam. Visszanéztem a villamosvezetőre, mosolygott, rámosolyogtam, majd reflexből intettem neki, mintha évszázados barátok lennénk. Visszaintett:)
Nem tudtam neki megköszönni, hogy a jó hangulatát az este folyamán több ezer embernek –nekem is- továbbadta. Remélem olvassa ezt a blogot, ha nem, remélem valaki átadja neki az üzenetem. Tehát az estém jó volt, és még a vonatot is –épp hogy- de elértem:)
Úgy döntöttem, hogy én az évet egy ilyen történettel zárom. Szórakozzon, bulizzon ma mindenki, búcsúztassátok el ezt az esztendőt, és kezdjétek az újévet pihenéssel, frissen. Nade száz szónak is egy a vége: BÚÉK, találkozunk 2008-ban:)
Gál Mihály, BKV Figyelő
Ideális villamosvezető
Mozgásba hozzuk a várost
Sziasztok!
A mai napon (XII. 14.) üzemzavar volt a ráckevei HÉV vonalán a Dunaharaszti és Tököl közötti szakaszon. A zuhanyhíradó szerint az üzemzavar reggel hat óra után jelentkezett, én nagyjából 07:45 környékén értem Szigethalom megállóhoz. Itt a már várakozó utasok közölték, hogy a HÉV nem jár. Nagyjából 10 perc várakozás után megérkezett a pótlóbusz, természetesen tömve, igy az utastér kiszellőztetése után, a sofőr változatlan utaslétszámmal indult tovább. Újabb 8 - 10 perc után megérkezett a következő hasonló módon tömött pótló, kis pofátlankodás árán erre már felerőszakoltam a testemet. Szigetszentmiklós - Gyártelep állomásnál azt az információt kaptuk, hogy jár a HÉV, így mindenki leszállt és átgyalogolt az állomásra. További hosszú perceket vesztegeltünk a hidegben, mire kiderült, hogy a szerelvények mégsem járnak, menjünk vissza a pótlóhoz. Rendben. Egy probléma volt csak. A pótló már elment. Totál káosz. Dunaharaszti felől közben megérkezett az ellenkező irányba közlekedő pótló. Ekkor már nagyjából 40 perce semmilyen érdemleges információt nem kaptunk, a beérkezett sofőrnek - szerencsétleneket oda- visszatúráztatták, hol telefonon, hol pedig az állomás diszpécsre által - fogalma sem volt merre is megy majd tovább. Közben újabb deformáció, - szó szerint - most már jár a HÉV. Természetesen kiderült, hogy ez a jereváni rádió hirszerkesztőjének ócska tréfája volt. A Tököl felé pótló buszt jelölték ki, hogy elinduljon vissza, Dunaharaszti alsóra. Elsőre ez apró reményt jelentett a HÉV állomás és a buszmegálló között túrázó utasok számára, további kérdezősködés után nagyjából egy busznyi utas zúdult fel, ugyanis a busz - objektiv okoknál fogva - közvetlenül Harasztira ment, a két pont között lévő Szigetszentmiklóst és még két másik megállót kihagyva. Nekem ez kedvezett, buszra fel, nosza induljunk Harasztitól már ok lesz minden. Hát persze.
Autók és villamosok
Vajon hol a vezető?
Miért gondolja azt néhány járművezető, hogy rá nem tartoznak a szabályok? Miért van az, hogy az iskola utáni csúcsban néhány perces késéssel indul villamos? Miután kisétált a vezető a tartózkodóból, miért nem próbált legalább egy kicsit sietni? Miért fordulhat ez elő? Ezekre a kérdésekre szeretném megkapni a választ! Előre is elnézést kérünk azoktól a járművezetőktől, akik minden nap rendesen végzik a munkájukat, és akik jó hírneve az ilyen lusta, lassú, dolgozni nem akarók miatt romlik.
Füvesített villamospálya
Tisztel BKVF!
Lenne egy kérdésem. Miért nem divat Magyarországon a sínpálya füvesítése. Most újították fel kb. végig a Szilágyi Erzsébet fasoron a villamospályát, miből állt volna, hogy megtöltik földel és beszórják fűmaggal??? Persze, drágább lett volna de én szerintem a város képét nagyban javítaná egy ilyen pálya.
Üdv: cameraman
Utolsó kommentek