Műszakilag nem megoldható, hogy a metró éjjel-nappal járjon, de péntek-szombat éjjel esetleg lesz erre lehetőség - mondta a BKK igazgatója a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.

Műszakilag nem megoldható, hogy éjjel-nappal járjon a metró, de elképzelhető, hogy később esetleg péntek és szombat éjjel erre lesz lehetőség - nyilatkozta a Kossuth Rádió reggeli műsorában a Budapesti Közlekedési Központ igazgatója. Vitézy Dávid a BKV-menetrend vasárnap életbe lépett módosításáról azt mondta: egyértelmű siker, hogy mostantól a hatos villamosok éjszaka is, egyes buszjáratok pedig sűrűbben közlekednek. A tapasztalatokat a következő hónapokban kiértékelik, és ez után döntenek arról, hogy kiterjesszék-e a nonstop üzemmódot más villamosvonalakra is.

A Deák tér Budapest Szíve programban folyó, lassan nyolc hónapja tartó felújításáról Vitézy azt mondta, ez egy válságprojekt, amelyet októberben egészen meglepő körülmények között vettek át: a beruházást pocsék módon szervezték meg, nem volt például lebonyolító mérnöke. A szakember szerint a munkát rövidebb idő alatt is el lehetett volna végezni, ám a rossz szervezés és a projekt késlekedése miatt belecsúsztak a télbe, majd egy olyan vízvezetéket kellett áthelyezni, ami nem úgy szerepelt a tervekben, ahogy azt gondolták, ráadásul mindezt úgy, hogy nem volt, aki szervezze a feladatokat. Az elmúlt hónapokban a Budapesti Közlekedési Központ éppen ezt a feladatot végezte el, miközben figyelt arra is, hogy az uniós elszámolással ne legyen semmi gond, és a főváros ne veszítse el a négy milliárd forintos uniós támogatást. Ehhez módosítani kellett az építési engedélyeket, a kiviteli terveket is, de a BKK vezetője abban bízik, hogy három héten belül így is befejezhetik a munkát.

Vitézy optimistán nyilatkozott a nagy vihart kavart budai fonódó villamoshálózatról is, amelynek ügyében május 31-éig kellene megállapodnia a II. kerületnek és a fővárosnak, hogy ne vesszen el a milliárdos uniós támogatás. A BKK első embere lát esélyt a megállapodásra, úgy vélte ugyanakkor, a fővárosnak már nincs hova hátrálnia, mindent megtett, amit lehetett. Vállalta, hogy felújítja azokat a villamosszakaszokat, amiket a projekten kívül kért a II. kerület, és vállalta a további kiegészítő vizsgálatokat, kiegészítő munkákat is. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség - mint a támogatást folyósító kormányszerv - is megrendelt egy szakértői vizsgálatot, amit a Közlekedéstudományi Intézet végzett el, és az is alátámasztotta, hogy szükség van a villamosok összekötésére. A labda most a II. kerületi önkormányzatnál pattog, amely nem adja tulajdonosi hozzájárulását a beruházáshoz arra hivatkozva, hogy nincs szükség a villamosok összekötésére – tette hozzá Vitézy, aki ismét hangsúlyozta: szakmai szempontból kellő mennyiségű érv van amellett, hogy ezt a beruházást meg kell valósítani.

(Mr1 - Kossuth Rádió)