Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

„Tőlünk nyugatabbra” rovat

Olvasóinknak egy számottevő része utaspanaszok helyett tanácsokat, külföldi tapasztalatokat oszt meg velünk. Ennek ékes példája volt a füvesített buszsáv is. Ma két ilyen levelet olvashattok, ha lentebb tekertek. Ismerjétek meg, milyen az utastájékoztatás és a jegyrendszer más külföldi városokban.


Kedves BKV figyelő!

Egy kis beszámoló következik arról, hogy a 21. században milyen is a közösségi közlekedés európa délinyugati csücskében, az 1992- ben testvérvárosunknak választott portugál fővárosban, Lisszabonban:

A város belső területe gyalog is könnyen bejárható de a nagy szintkülönbségek miatt 4 felvonó is működik. Az egyik leghíresebb és talán legelső ilyen szerkezet a városban az Elevador de Santa Justa [lenti képen], amely sima menetjeggyel is igénybe vehető (1.35 euró) - vő: budavári sikló menetjegy.



A legizgalmasabbak azonban a főbb megállókban kihelyezett közlekedési előrejelzők, amelyek percre pontosan mutatják, hogy mikor érkezik a következő BUSZ. Szinte minden belvárosi megállóban felszereltek már ilyet, ami GPS segítségével szinkronizálja a várható érkezési időt (ha kell, akkor késleltet). [Lenti képen] A buszokra SMS-ben is válthatunk jegyet ill. chipkártyás napijegyet is vásárolhatunk a közlekedési csomópontokban. Fél euró a kártya és 3.50 euró a napijegy dija ami az első megkezdett utazástól érvényes 24 órán keresztül. A buszokra történő felszállás az első ajtón bonyolódik ahol vagy a sofőrnek fizetünk, vagy az egyszerűbb és nagyszerűbb chipkártyát érintjük hozzá a leolvasóhoz és mehetünk a busz hátsó végébe ahol általában mindig van ülőhely is. A buszok mindenhol tiszták és karcolásmentesek, bár valószínűleg ez a portugál temperamentumnak és mentalitásnak is köszönhető.


Bizony, valószínűleg sokat segített a városon az a világkiállítás amit nálunk nem rendeztek meg, emiatt sírhatunk vagy örülhetünk, de tény ami tény: utazni Lisszabonban jó!

grichie

Jegyek:

32 Tovább

Más tollával ékeskedik a BRFK

Kezdetben egy villamosvezető ismerősömet idézem: „Épp azt beszéltük bent a sztrájk alatt, hogy ha ti nem kezdtek nyomozásba, és nem derítitek ki, hogy kik siklatták ki a villamost, a BKV nem foglalkozott volna vele, a töketlen rendőrség meg nem tudott volna mit tenni. Kezükbe adtátok a megoldott ügyet, mégsem fogtok ebből látni semmit. ”

Történt ugyanis, hogy március 20-án este kisiklott egy villamos a Fehérvári úton a Bocskai út megállóhely után, melyek később ismeretlenek összefirkáltak. A BKV-figyelő szerkesztőinek és olvasóinak köszönhetően, a hozzánk került anyagok segítségével közel 2 nap alatt göngyölítettük fel az ügyet, melyet a BKV eddig sem köszönt meg. Nem csak azt derítettük ki, hogy a graffitisok siklatták ki a villamost, hanem neveket és adatokat is küldtünk a rendőrség számára, melyek alapján a tetteseket napokkal később elkapták majd kihallgatták.

Mindenki maga dönti el, hogy mit gondol az eseményről, és ezek után mit gondol a BKV vezetéséről, ugyanis a nyomravezetői díjat, melyet a BKV-figyelő egy szervezetnek ajánlott volna fel, nem nekünk, hanem az ügyben kevésbé érintett rendőrségnek adta át ünnepélyes keretek közözz.

Emlékeztetőül összegyűjtöttük a kisiklott villamossal kapcsolatos cikkeket, és bemásoljuk a gondolna.hu cikkét is.

Cikkek:

gondolna.hu:
A BKV Zrt. a mai napon, ünnepélyes keretek között, fejenként 100.000 forint jutalmat adott át a Budapesti Rendőr-főkapitányság graffiti-ellenes nyomozócsoport öt munkatársának, akik nemrégiben kapták el a villamos-kisiklató graffitizőket.

Mint emlékezetes március 20-án este, a Fehérvári út és az Ulászló utca kereszteződésében egy fiatalokból álló csoport kisiklatott, majd megrongált egy villamost. Ezzel a cselekményükkel nemcsak a közvagyont rongálták, de a villamoson utazók életét és testi épségét is veszélyeztették. A szerelvényt kisiklató fiatalok, a baleset után a jármű külső felületét összefirkálták.

A BKV Zrt. az eset különös súlyára való tekintettel a mai napon, a nyomozással megbízott öt rendőrt összesen 500 ezer forint pénzjutalomban részesítette.

A BKV-ra különösen nagy terhet rónak a járművek utasterében és külső burkolatán, illetve az állomásokon keletkező, vandalizmus, graffitik, rongálások által okozott károk. Ezeknek a helyreállítására évente átlagosan 100-120 millió forintot költ a vállalat.
UPDATE1: Sz. G. rendőr alezredes kereste meg egyik szerkesztőnket az eset után 14 nappal, és 12 nappal azután, hogy legalább 5 ember tett feljelentést a cikk alapján, és hogy a BKV-figyelő napokig az országos médiába került. Az alezredes szerint ők szépen összerakták a mozaikokat (amiket mi raktunk össze), de idézem: „kösz a segítséget”

A levelet kérésére nem publikáljuk
UPDATE2: Ismét egy érdekességet vettem észre. Annak idején mikor a rendőrséget megkerestük a rendőr alezredes úr, a létrehozott vizsgálócsoport tagja a magán e-mailcíméről keresett meg, nem hivatalos levélben (értsd: tegezős levél, hangulatjelekkel, stb.)

Érdekesnek tartom, hogy az alezredes úr a rendőrség számára küldött levelére a magán címéről válaszol. Érdekesnek tartom, hogy ezek után saját maguk által összetett mozaikokról beszél. Érdekes, hogy amíg a BKV-figyelő nem számolt be a nyomozásáról a BKV ismeretlen tettes ellen tett feljentést és a BRFK ismeretlen tettes ellen nyomozott. Kétlem, hogy a médiában megjelent videók és képek nélkül bármire is mentek volna.

Ha találkozásba bocsátkoznék azt mondám, hogy az ezredes megtalálta a blogon lévő anyagokat, majd azt úgy adta elő, hogy Ő gyűjtötte össze, ami részben igaz, hisz tőlünk gyűjtötte össze, de sok feladata már nem volt vele.

Persze ez csak találgatás és messze nem biztos, hogy ez volt a valóság.

81 Tovább

Megnéztük az épülő 4-es metrót

A BKV-figyelő lassan egy éves lesz. Ebből az alkalomból egy találkozót szerveztünk melyre a blog rendszeres olvasóit és hozzászólóit hívtuk meg. A találkozót első alkalommal a Hungária kocsiszínbe szerveztük. Sajnos a BKV a megkeresésre nem válaszolt, pedig a találkozón egy Combino villamost is kitakarítottunk volna.

A második szervezéskor a DBR Metrót kerestem meg egy olyan kéréssel, melyre még nem volt példa. Szerettünk volna lemenni a Kelenföldi állomás területére, onnan pedig elgyalogolni a Tétényi útra, a már elkészült 4-es metró alagúton keresztül. Meglepetésemre nem kaptam elutasító választ, a sajtóreferens mindent megtett értünk, sajnos a kivitelezőnek nem volt megfelelő a választott időpont és a helyszín így erről is le kellett tennünk egy időre.

A sajtóreferens egy hete keresett meg, hogy ezen a héten pénteken és szombaton nyílt napot tartanak, ha van kedvünk menjünk el, szerveznek egy külön csoportot nekünk, ezt amolyan ideiglenes megoldásként ajánlotta fel. Természetesen elfogadtuk a meghívást, így szombaton 14:00-kor a Bocskai úton a mélybe merültünk, hogy megnézzük hogyan haladnak a munkával. Akkora szerencsénk volt, hogy az egyik fúrópajzs még az állomáson volt, a karbantartást végezték rajta, így a vakondot is teljes pompájában megcsodálhattuk. Sajnos a meghívást többen az utolsó pillanatban visszamondták, de remélem, hogy azoknak, akik ott voltak felejthetetlen élményekkel lettek gazdagabbak.



A bejáratnál figyelmeztettek mindenkit, hogy fényképezni lehet, de senki nem oszthatja meg az interneten, kivétel a sajtó munkatársai. RosszQtya állandó kommentelőnk ezt így kommentálta: "Majd feltöltjük a BKV-figyelőre!" :) Szerencsére sajtóként vettünk részt az eseményen, így az indafotó segítségével meg tudjuk mutatni nektek, hogy mit láttunk:


A képeket az indafotó segítségével nézheted meg. Amennyiben neked ezen szöveg fölött nem jelennek meg képek, kattints ide!

Látható a képeken egy ideiglenes vágány is, melyen egy vonat szállítja a törmeléket az Etele térre (Kelenföldi pu.). A fényképezés során nagy robaj hallatszott az alagútból, melyet én az "Itt jön valami" mondattal kommentáltam, ezután többen megszólaltak: "Az első metró!" :) Később mindenkit letereltek a vágányok mellé, mert felbukkant az alagútban a törmelékszállító vonat (a munkálatok a látogatás idején is zajlottak).

A videók egy részét telefonnal készítettem, így minőségük nem a legjobb, de talán egy kicsit visszaadhat abból, amit láttunk:)


A Bocskai úti állomás:




A fúrópajzs:


77 Tovább

Szegény meglopott BKV fut a pénze után

Összegyűjtöttük nektek és az új olvasóknak egy szép nagy csokorba az elmúlt hetek kiemelkedő „biztonságis” történeteit. Ezt az ajánlót elküldöm a BKV szóvivőjének Kiricsi Karolának és az ügyekben leginkább érintett (és mostanában igen rejtőzködő) Regőczi Miklósnak valamint a Sajtószobának is. Hogy az ügyek semmiképp ne maradjanak visszacsatolás nélkül a levelet továbbítjuk még Hagyó Miklósnak és Demszky Gábornak ezúton kérve őket, hogy keressenek azonnali felelősöket.

Reméljük, hogy ezzel a kis gyűjteménnyel bemutathatjuk nektek, hogyan is néz ki a BKV XXI. századi bérletellenőrzési rendszere. Hogyan fut a szegény, meglopott tömegközlekedési társaság a pénze után ahelyett, hogy felszámolná a cégen belüli mutyizásokat és az alvállalkozásokat.

Itt ragadnám meg az alkalmat és reagálnék Szüts Katalin ezen kijelentésére:
Tájékoztatjuk, hogy Társaságunk a jogos bevételek megszerzése érdekében biztonsági őröket is alkalmaz utazási jogosultságának ellenőrzésére. Társaságunk a biztonsági őröket a feladat ellátásához szükséges képzésben részesítette. A sikeres vizsgát tett biztonsági őrök, korlátozott jegyellenőri feladatokat is ellátnak.

Kedves Asszonyom!

Természetes, hogy társaságuk igényt tart bevételre, és ezt megpróbálja valamilyen módon beszedni, de szerintem ennek a XXI. századi formája nem az, hogy utasokat vernek meg és löknek le éjszakai járatokról, főleg nem akkor, ha az utasuknak van érvényes jegye. Kérem Önt, hogy a cikkben megfogalmazott eseményekkel kapcsolatban azonnal kezdeményezzenek vizsgálatot, vonják felelősségre az érintetteket.

Szeretném megkérdezni Öntől, hogy a metró bejáratánál és az éjszakai buszokon dolgozó embereiket mikor kívánják áthelyezni például a 28-as villamos vonalára? Mert csak akkor tudok ezzel a pénzbehajtási formával érvényesülni, ha a verőlegényeik nem csak a gyengébb utasokkal, hanem a többek között a kisebbséggel szemben is fitogtatják erejüket.

Várom megtisztelő válaszát

További kellemes és szép napot kívánok önnek az olvasóim nevében is!

Gál Mihály

Kezdjük is akkor az elmúlt hét legfelkavaróbb eseményével, ami a BKV-n kívül mindenkinél kicsapta a biztosítékot. Gondoljunk csak a kamerákba mosolygó Karolára, amikor azt mondta: „Az ellenőreink megfelelően jártak el”. Sem egy bocsánatkérés, semmi, csak a saját maguk kimosása volt a cél. Ez szerencsére nem sikerült


Ákos története sem volt semmi. Neki szerencsére megvan az összes keze, viszont ő is elkövetett egy nagyon nagy hibát. Éjszakai buszon akart utazni. Érvényesítendő jegy a kezében volt, és amikor felszállt a mutyizni próbáló biztonságinak szólt be, hogy kellene a másik utasnak a számla is. Ekkor dobták le a buszról. A BKV vizsgálatot kezdeményezett, természetesen az utas volt hibás. Ezt bizonyítja az is, hogy Ákos rendőrt hívott, ezután a biztonságiak elmenekültek a helyszínről.


Kőbánya-Kispest egy külön blogot megérne. Az ott uralkodó helyzet felfoghatatlan. A kopasz napszemüveges kidobók a Szökés című sorozatra emlékeztetnek, ott voltak a cellákban ilyen alakok. Ezek az emberek be is mutatkoztak néhány napja. Egy metróban elaludt utast ébresztettek fel amolyan „BKV-s” módon. A keresztbe tett lábait lerúgták, majd kidobták az álló szerelvényből. Ott dolgozó ismerősök is megerősítették, többször fordult már elő hasonló incidens.


Utasoknak beszóló biztonságiak jelenlétét már lassan meg is szokjuk. A blog indulásakor is foglalkoztunk már velük. Megjegyzést tesznek a kinézetre, ruházatra, de most már szexuális ajánlatot is tesznek. Péter egy ilyen történtet osztott meg velünk ezt az első linkre kattintva nézheted meg. A „mutasd meg a csöcsödet is” történet a másik linken található meg.


Kobzási jegyzék. Ezt csak az ismerheti, akinek vették már el bérletét az ellenőrök és állítottak ki róla ilyen papírt. Mostanában az ellenőrök szeretnek olyan dolgokat ellopni az utasoktól, ami nem az övék. Itt leginkább a zsebre tett bérletekre gondolok, amelyekről kobzási jegyet sem állítanak ki.

Ismét két éjszakai buszos történetet olvashattok a lenti link mögött. Buszról ledobált utasok, modortalan biztonságiak.

Csak javasolni tudjuk, hogy aki hasonló helyzetbe keveredik, mindenképp hívjon rendőrt és kérjen meg pár szemtanút, ha ráér akkor maradjon ott vele a helyszínen.

UPDATE1: Ez a post csütörtökön délután hasonló változatban megjelent a szerkesztő figyelmetlensége miatt. A megjelentést követően (16 komment után) visszahívtuk, javítottuk és ma újból elétek tárjuk.
116 Tovább

Ismét kifaggattunk az ellenőrt

Itt az ellenőrös "interjú" második felvonása. Az ellenőr barátunkat most nem a munkájáról, inkább a munkáltatójáról faggattuk. Kiderül, hogy a föld alatt dolgozó társait ő is orknak becézi, és hogy a BKV azért lobbizik, hogy az ellenőrök nagyobb hatalmat kapjanak. Na akkor fognak sokan autóra váltani! (Az előző interjúért kattints ide!)
Az előző interjúban az ellenőri munkáról kérdeztelek, arról, hogy miért lesz valaki ellenőr, és hogy milyen egy ellenőr élete. Most leginkább a munkáltatódról és az ellenőrökre vonatkozó szabályzatról foglak kérdezni.


Az előző interjú óta változott valamit a helyzet? Gondolok itt például a zsebbe kerülő pénzekre.

Változott. Most már, főleg APEH-zargatás miatt kötelező nyugtát adni a jegy mellé (azóta jegyet sem vagyok hajlandó eladni, még ha mellettem zárva is van a bérletpénztár) illetve a BKV megerősítette a belső ellenőrzést. Az a boszorkányüldözés, amire számítottam, egyáltalán nem következett be. Vagy nem tudtak még hozzávetőlegesen sem azonosítani, vagy nem is tartották annyira fontosnak. Egy kollégám elött felfedtem, hogy nyilatkoztam, és ő most úgy érzi, jó lenne, ha más nézőpontból is szemléltethené a helyzetet.


A blogon többször is részleteket mutattunk be abból a füzetből, melyből ti tanultok. Többet nevettem rajta, mint amennyit okosodtam. Szerinted nem elavult ez a szabályzat?

A szabályzat nem elavult, hanem alkalmazhatatlan. Nem utcai alkalmazásra tervezték, pláne nem a pesti utcákra. Magán a tanfolyamon is megkülönböztetik a hivatalos, és a valós, életben alkalmazható verzióját a szabálynak. (Pl: Egy egyedül, jegy nélkül utazó hét éves gyerek ugyan a szabályok szerint pótdíjazható, de amikor szóba került az eset, elhangzott egy furcsa monológ: "Nem pótdíjazzuk. Nem ijesztjük meg. Megkérdezzük, segíthetünk-e a porontynak, aki eltörpül a táskája mellett, és aztán lépünk kettőt hátra.")


Mit gondolsz arról, hogy az ellenőrök többsége (főleg a metró biztonságiak) szabálytalanul viselik a karszalagot és az azonosító kártya sincs a helyén. Szándékosan rejtegetik az azonosító számukat szerinted?

Nagyon nagy valószínűséggel (60%) munka közben mozdul el a kitűző, nem kell feltétlenül rosszra gondolni, ha nem látható. 39,9%-nyi arányban viszont feltételezhető a rosszindulatúság, a félelem az azonosíthatóságtól. És biztos van olyan ok is, amit még én sem tudok elképzelni.


139 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek