Sofőr és a piros lámpa
Kozonithy írt nekünk egy levelet, amiben megfogalmazta a buszsofőr és a piros lámpa viszonyát. Mi is találkoztunk hasonló esettel, mikor a sofőr a sárgánál nem lassít, hanem rányomja a gázt, vagy amikor épp pirosra vált, padlógázt nyom a busznak. Természetesen nem minden sofőr ilyen, ne általánosítsunk, vannak rendes „sárgán lassító” sofőrök is, és szerintem belőlük van a több:)
Szia!
Megosztom rövid keddi élményemet. Délután busszal utaztam. Épp egy hatalmas kereszteződéshez érkeztünk (a mi 4+4 sávunkat 2+2 sáv keresztezi, kanyarodási lehetőség minden irányba adott), amikor pirosat kaptunk még a kereszteződés előtt, de a sofőrünk vagy elbambult, vagy úgy gondolta, hogy "ezen a sárgán még épp átérünk", ám azzal nem számolt, hogy viszonylag nagyobb dugó alakult ki, így a kereszteződés másik végében úgy feltorlódtak már az autók, hogy a busz nem tudta elhagyni a kereszteződést, és keresztbe elzárta az egész utat. Kb. 10 másodpercig álltunk így szerencsétlenül, de aztán csak-csak ki tudtunk csurogni, közben persze jobbról, balról kanyarodnának rá a mi utunkra, de vártak egy kicsit, nehogy elüssék a buszt...
Szóval elhiszem, hogy meleg van, és mindenki hibázik olykor, de ez azért veszélyes játék volt.
Üdv! Kozonithy
Szaggatja az aszfaltot a metrópótló
Kedves BKVfigyelő!
A mellékelt képeket 2007. 06. 20-án fotóztam a metrópótló buszok Pillangó utcai ideiglenes végállomásán. Mint az látható, a magyar vállalatok csodálatos kooperációja újabb selejtes munkát eredményezett. Tényleg olyan nehéz lett volna a megálló részét valami keményebb burkolattal ellátni? Legalábbis olyannal, ami nem olvad meg a 40 fokon? Mondjuk a buszmegállókban egyre több helyen alkalmazott beton is megfelelt volna talán erre a célra. Így ugyanis a felső aszfaltréteg 10-20 centire felgyűrődött a buszok fékezése/gyorsulása hatására.
üdv, Greg
Levelet kaptunk Kiricsi Karolától!
Kedves BKV figyelők!
Örömmel vettük észre, hogy a világhálón egy olyan színvonalas kezdeményezés indult meg, amilyen az Önöké!
Amellett, hogy a weboldal az elfogulatlan véleménynyilvánítás kiváló fóruma, színvonalas és napra kész információkat tartalmaz a BKV iránt érdeklődők, a BKV utasai számára.
Köszönjük, hogy azzal is segítik munkánkat, hogy olyan közérdekű információkat jelentetnek meg, amelyeket – úgy gondolom – nem lehet elégszer kommunikálni ahhoz, hogy minden érintetthez eljusson.
Nagyon fontos számunkra mindezeken túl, hogy a hozzászólások és vélemények nagyon fontos információkat juttatnak el hozzánk – akik az ezekben megfogalmazott felvetések, feladatok megoldásán dolgozunk.
Szeretnék, hogy ezek a vélemények ne maradjanak visszacsatolás nélkül, hiszen minden hozzászólás érértékes és fontos a számunkra.
Ezért kérem Önöket, hogy vegyük fel a kapcsolatot annak érdekében, hogy ez kommunikáció élővé váljon.
Sok sikert kívánok a munkájukhoz!
Üdvözlettel: dr. Kiricsi Karola BKV Zrt.
sajtószóvivő 06-xx-xxx-xxxx
BKV Figyelő - észrevétel
Tisztelt BKV Figyelő!
A blogotok ötletét jónak és ötletesnek tartom, és örülök neki, hogy végre egy nagyobb média tényező is mögé állt egy ilyen kezdeményezésnek. Azonban a jövőben annak érdekében, hogy ne menjen át a dolog fikablogba, javasolnám, hogy kicsit próbáljon meg a blog szerkesztőgárdája a BKV. Zrt. dolgozóinak szemszögéből is vizsgálódni.
Kiemelkedően magas az olyan panaszok aránya, amikor az utasok lemaradás miatt reklamálnak. Ezen a helyen érdemes azt megemlíteni, hogy ha időben indul el valaki a járathoz, amit el akar érni, akkor nagy meglepetések nem érhetik. De ha valaki késve indul, és eleve számol azzal, hogy nem fogja elérni, akkor utána nem kellene nekiállni reklamálni olyasmi miatt, ami abszolút nem jogos. A járművezetőket kötik a szabályok és az aktuális diszpécseri vezénylés, ami előírja, hogy mikor, milyen járatot kell csinálni, mikorra kell beérni hasonlók. Rengeteg hátráltató tényező van, ami a sofőröket akadályozza a munkavégzésben, ezek többek között az útfelújítások, terelések, dugók, közlekedési kultúrával abszolút köszönő viszonyban se levő autósok, na és persze maga az utas. Rengetegszer az utasok ellentmondásos dolgokat várnak el a cégtől, egyrészt azt, hogy tömegközlekedés címszó alatt egyéni igényeket is kielégítsenek, tehát álljon meg a busz ott, ahol az nekik jó, és vegye fel őket az utcasarkon is, ha épp ott akarnak felszállni. Másrészt pedig elvárják, hogy a járatok időben induljanak és érkezzenek úgy is, hogy közben megvárjuk a nyugdíjas Pista bácsit, amíg odakocog a megállóba. Ezt így nem lehet.
Sok dolog van, amiben a BKV a hibás, például a logikátlan kocsikiadás, a villamosvonalak tudatos visszafejlesztése, az átgondolatlan eszközbeszerzések és beruházások (Combino, 4-es metró), de ezek a hibák többnyire nem az ütköző felületen (sofőr vs. utas) keletkeznek, hanem a felsőbb vezetésnél. Tagadhatatlan, hogy rengeteg a befásult, bunkó, és szándékosan az utasok ellen tevő vezető is, akiknek a kirúgás, vagy a drasztikus bércsökkentés lenne a méltó jutalmuk, de nem szabad őket egy kalap alá venni azokkal a sofőrökkel, akik próbálnak lelkiismeretesen dolgozni, csak az kellene, hogy hagyják őket. Az utasoknak is sokszor át kellene gondolniuk, hogy a csengő nem véletlen szól ajtózáródás előtt, a megállók nem véletlenül vannak méterre pontosan kijelölve, és a sofőr nem véletlen nem áll be a kocsiállásra percekkel az indulás előtt. Ők is emberek, és gyakorlatilag az Ő hátukon csattan nagyon sok minden, amiről ők tehetnek a legkevésbé. A sirámainkat ezért lehetőleg úgy kellene megfogalmazni, hogy nyitott fülekre találjanak, de egyúttal ne tegyünk keresztbe vele más embereknek, konkrétan a lelkiismeretes sofőröknek, járművezetőknek.
-suexID-
Utolsó kommentek